1 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בבית החולים זיו בצפת
מחלקת קורונה בבית החולים זיו בצפת
מחלקת קורונה בבית החולים זיו בצפת
(צילום: EPA)
מספר המאומתים היומי ממשיך לרדת וכך גם מספר החולים שמצב קשה: משרד הבריאות עדכן הערב (יום ד') כי בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 673 חולי קורונה במצב קשה, לעומת כ-1,250 ב-6 בפברואר. מדובר בירידה כ-46% במספר החולים הקשים. כמו כן - מתחילת היום קיבלו 6,977 ישראלים תשובה חיובית לנגיף.
מהנתונים שעדכן משרד הבריאות עולה כי 13 מהחולים הקשים הם בני פחות מ-19. שמונה מהם לא מחוסנים וחמישה מחוסנים. בבתי החולים גם 20 חולים קשים בני 20 עד 39 – 10 מהם לא מחוסנים, אחד מחוסן ללא תוקף ותשעה מחוסנים. בקרב בני 40 עד 49 מאושפזים 27 חולים במצב קשה ובקבוצת הגיל 50 עד 59 מספר החולים הקשים עומד על 84.
יתר החולים הקשים הם בני יותר מ-60, כאשר בקבוצת הגיל 70 עד 79 מספר החולים הרב ביותר שבמצב קשה. בבתי החולים מאושפזים 174 חולי קורונה במצב קשה בגילים אלה. 65 אינם מחוסנים, 18 מחוסנים ללא תוקף ו-91 מחוסנים. יש להדגיש כי בקבוצת גיל זו שיעור המתחסנים גבוה מאוד.
מנתוני משרד הבריאות עולה כי גם במספר החולים הקשים החדשים חלה ירידה ואתמול אושפזו 56 חולים חדשים במצב קשה, לעומת 230 ב-31 בינואר. מדובר במספר החולים הקשים החדשים היומי הנמוך ביותר מאז 12 בינואר.
מספר חולי הקורונה שנפטרו מאז פרוץ המגפה עומד על 10,075. היום, כך לפי משרד הבריאות נפטרו 15 חולי קורונה ואתמול 22. אך המספרים גבוהים יותר ככל הנראה, כיוון שהמשרד מעדכן באיחור ניכר על פטירות, לפעמים שבועות אחרי שנקבע מותו של חולה הקורונה.
מהנתונים עולה כי מתחילת חודש פברואר נפטרו בישראל 1,102 חולי קורונה, ובחודש ינואר נפטרו 715. בחודש דצמבר אשתקד, אז החל גל האומיקרון, נפטרו 50 חולי קורונה – פחות מאשר מספר הנפטרים בכמה ימים בודדים בפברואר, למשל 10 בפברואר – אז נפטרו בישראל 73 חולי קורונה.

מצב החירום של הקורונה יבוטל בשבוע הבא

מוקדם יותר היום הצביעו שרי הממשלה על ביטול מצב החירום שהוכרז עם פרוץ המגפה - והחל מתחילת מרץ ישראל תעבור ל"מצב בריאותי מיוחד" שיבטל את הסמכויות הנרחבות של הממשלה להטיל מגבלות על הציבור. שרי הממשלה תמכו ביישום המהלך וכלל התקנות החדשות יועברו כעת דרך ועדת החוקה של הכנסת שתוכל לשנות ואף לבטל חלק מהן.
אתמול הודיע משרד הבריאות כי בפועל הסיר את התנגדותו להמשך מצב החירום, על רקע דעיכת גל התחלואה החמישי והירידה במספר החולים במצב קשה. הממשלה תוכל להשיב את מצב החירום תוך זמן קצר, אך רק באישור ועדת החוקה.