בית משפט השלום ברמלה דחה תביעה שהגיש האנס הסדרתי בני סלע נגד שירות בתי הסוהר. סלע תבע ודרש 30 אלף שקלים בטענה שנגרמו לו נזקים לא-ממוניים, מכיוון שלא סופק לו לטענתו המזון שמותאם לו, ואף לא סופק לו לטענתו חלופות של פריטי מזון. בנוסף, הוא טען כי אחראי המטבח זייף ריאיון עימו ושאחראי המרפאה זייף רשומה רפואית. התביעה נדחתה על ידי הרשמת נעמה טלמן-בולטין.
סלע, שהורשע בשורת מעשי אונס ועבירות נוספות ומרצה עונש מאסר של 40 שנה, הגיש את התביעה ב-2020 וטען לרשלנות והפרת חובה חקוקה. לטענתו, משום שלא סופק לו האוכל המותאם נגרמו לו השפלה, רעב ועוגמת נפש מרובה.
1 צפייה בגלריה
בני סלע
בני סלע
בני סלע
(צילום: עמית שאבי)
הייעוץ המשפטי של שב"ס, שיוצג על ידי הפרקליטות האזרחית במחוז מרכז, השיב כי מדובר בתובע סדרתי שכבר הגיש 600 פניות. הם טענו בין היתר כי סלע קיבל בעבר ועודנו מקבל את התפריט המותאם לו, תפריט צמחוני. הם אף הפנו לתיעודים מיומני האגף שהראו לטענתם כי הוא סירב מספר פעמים לקבל את המנות שסופקו לו. הם דחו את הטענות לזיוף רשומה רפואית וריאיון.
הרשמת שדחתה את התביעה הסבירה כי סלע התבסס על החלטה שיפוטית קודמת שהוא זכאי לאוכל צמחוני מותאם. הוא טען לדבריה שנאלץ לבקש אוכל מאסירים אחרים, אך אלו לא הובאו על ידו לעדות ולכן לא עלה בידיו להוכיח זאת. לפי הרשמת, לא הוצגו ראיות לטענה שהתלונן על המזון. עוד היא כתבה כי "לא השתכנעתי כי התובע הרים את הנטל להוכיח כי מסמך זויף, מה גם שעל מנת לעמוד בנטל להוכחת טענות המייחסות מעשי תרמית לרבות זיוף, אין די בטענותיו ובעדותו של התובע בלבד".
בהמשך הוסיפה הרשמת כי "עוד אוסיף ואציין כי על אף שלא עלה בידי התובע כלל להראות כי הנתבעת לא סיפקה לו את המזון המותאם לו במשך כל אותם חודשים, ואף לא ביחס לחלק מהתקופה, גם אם בארוחה כזו או אחרת היה חלק מן המזון מזון שאינו תואם לתפריט של התובע שבפועל לא הוכח, הרי שמידי יום מקבלים האסירים שלוש ארוחות ובנוסף ניתן לראות שהם רוכשים גם אוכל בקנטינה כפי שאף התובע רכש, ועל כן הטענה שלפיה התובע נותר רעב בכל אותם חודשים אינה מתקבלת".
לאחר מכן ציינה: "מעדותו של התובע ניתן להבין כי הוא לא מכחיש שהיו מקרים שבהם הוא סירב לקבל אוכל, ותשובותיו בעניין זה מתחמקות ומתפתלות באופן שאינו מעורר אמון. אדם שמצוי במצב של רעב כפי שטוען התובע שהיה מצוי בו, אינו מסרב לקבל מזון". בנוסף, היא ציינה כי "לא הוכח זיוף של רשומה רפואית כזו או אחרת".
טלמן-בולטין סיכמה כי "לא זו בלבד שלא עלה בידי התובע להוכיח את עילות תביעתו, הרי שגם בשאלת הנזק כלל לא עלה בידי התובע להוכיח שנגרם לו נזק כלשהו, לרבות בדמות עוגמת נפש". בהמשך ציטטה דברים שאמר השופט אמנון רובינשטיין מ-2011 בעניין סלע: "עותר זה נמנע עם קומץ עותרים סדרתיים אשר מציפים את המשיב ואת בתי המשפט בעתירות". לאחר מכן דחתה הרשמת את התביעה והטילה על סלע הוצאות בסך 10,000 שקלים.