קורא לסער, הודף ספינים. בן גביר בריאיון ל-ynet, הבוקר
(צילום: אלכס גמבורג, משי בן עמי)

יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר (הציונות הדתית), שנכנס לכנסת ה-24, התראיין הבוקר (רביעי) באולפן ynet והדגיש את שאמר עוד לפני שנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין הטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו: "אני לא אשב בקואליציה עם מנסור עבאס". הוא קרא ליו"ר תקווה חדשה גדעון סער וליו"ר ימינה: "אל תגררו אותנו לבחירות חמישיות, תצטרפו לממשלת ימין מלא-מלא".
בהמשך התראיין באולפן ח"כ יבגני סובה מישראל ביתנו, שהתייחס בין היתר לכך שמפלגתו תמכה בלפיד, לעומת סער שלא תמך באף מועמד. "אני מרגיש סוג של אכזבה", אמר, "כדי לפתור את בעיה צריך להכיר בה - ובליכוד לא עושים זאת. הם אומרים 'בחרנו בנתניהו ושכולם יתיישרו לפי הקו שלו'. אין בעיה, תקימו ממשלה של 61".
- כל העדכונים על בחירות 2021 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet
3 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר
(צילום: הדר יואביאן)
תחילה סיפר בן גביר על ההתרגשות שחש אתמול בהשבעתו לכנסת החדשה. "זו סגירת מעגל בשבילי ואני בא לעבוד קשה", אמר.
- ליצמן ואחרים אומרים שייתכן שיתגבש פתרון להקים ממשלת ימין באיזשהו סיוע של רע"מ ואולי תישארו בחוץ. זה על הפרק? "אני לא מכיר דבר כזה. בכל בוקר מתעוררים לספין אחר וחדש. בסופו של דבר הציבור נתן לימין 65 מנדטים וזה כולל גם את גדעון סער - שנכון שהוא אמר שהוא לא יישב עם ביבי, אבל באותה מידה הוא אמר שלא יקים ממשלה עם המשותפת, לא יישב עם מנסור עבאס. סער צריך לבחור איזו החלטה יותר חשובה. נדמה לי שלמצביעים שלו יותר חשוב שהוא לא יישב עם עבאס ועם המשותפת. אני חושב שאפשר לעשות את זה, אפשר להקים ממשלת ימין מלא-מלא כמו שאנחנו רוצים וחולמים".
- זה דבר שיכול להתגלגל ולקרות מחר בבוקר. "מה שלדעתי יכול לקרות מחר בבוקר וצריך לעבוד עליו קשה זה שגדעון סער יבוא. אני לא אשב בקואליציה עם מנסור עבאס. שוב, התרחיש הזה הוא ספין. אני לא מכיר דבר כזה, אף אחד לא דיבר איתנו על זה. יש אפשרות אחרת, שסער ובנט יצטרפו".
3 צפייה בגלריה
מנסור עבאס
מנסור עבאס
בן גביר מדגיש שוב: לא נשב בקואליציה עם עבאס
(צילום: יונתן זינדל)
ח"כ יבגני סובה, הבוקר בריאיון באולפן ynet
(צילום: משי בן עמי)

בן גביר, בשבוע שעבר: "עבאס - קו אדום"
(צילום: אלכס גמבורג, משי בן עמי)

- כרגע סער לא יצטרף כי בתום 28 הימים מצופה לו מכבש לחצים, גם לבנט, ואז תקום ממשלה. "ממשלה עם מי? עם הרשימה המשותפת? עם מנסור עבאס? הרי גם סער ובנט יודעים שאם הם הולכים לממשלה איתם אין להם לאן לחזור, הם לא יוכלו לחזור לימין. הם לא יקבלו קול אחד. תרשמו מה שאני אומר לכם, קול אחד מהימין הם לא יקבלו".
- אם סער לא יצטרף לממשלת ימין, הולכים לבחירות חמישיות? "נניח שהם יקימו ממשלה הזויה כזאת, הרי יום למחרת כשיצטרכו להחליט על תגובה בעזה - מה בדיוק המשותפת ועבאס יעשו, איזה חבל הם יתנו לבנט ולגדעון לפעול?".
- אם יוצאים למבצע אף אחד לא צריך את המשותפת, כי גורמים בליכוד, בימינה והחרדים לא יתנגדו. "בואו נפסיק להיות תמימים ונהיה מציאותיים. יש דרך, יש אפשרות, יש ממשלת ימין חזקה ואני ממליץ גם לגדעון וגם לנפתלי - אל תגררו אותנו לבחירות חמישיות. לעם הזה נמאס, לכולם נמאס".
סמוטריץ' בבוקר שאחרי הבחירות
(צילום: שאול גולן)

3 צפייה בגלריה
גדעון סער נפתלי בנט
גדעון סער נפתלי בנט
קורא להצטרפות ומזהיר: "אל תגררו לבחירות חמישיות"
(צילום: קובי קואנקס)

- יש אפשרות שאם נתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה, מפלגות ימין יתאחדו לגוש - אתם, סער, בנט, ליברמן. אמרת שאתם ימין. "כן, אבל אנחנו ימין דמוקרטי. לליכוד יש 30 מנדטים, הציבור בחר ימין והמפלגה הגדולה בימין היא הליכוד. אני מזכיר דברים שבנט אמר בעצמו, שעם 15-10 מנדטים אי אפשר להיות ראש ממשלה. הוא קיבל פחות מכך, ואני חושב שצריך לכבד את רצון הבוחר - עם ישראל רוצה את נתניהו. להגיד שאין לי עליו שום ביקורת, שכל מה שהוא עושה מושלם? ממש לא, לא פעם לא פעמיים הטחתי עליו ביקורת אבל העם רוצה אותו. אין סיבה שבנט וסער לא יקבלו את הכרעת הבוחר".
- היו תגובות על היותך ח"כ. "התגובות האלו הן בעיקר באולפני השידור. אני לא יכול לעבור מטר ברחוב בלי עוד חיבוק ועוד נשיקה, גם מאנשים שהם לא ממש בדעות שלי. אפשר להסכים איתי ואפשר שלא, אבל אי אפשר לקחת ממני את זה שאני באמת רוצה לעזור לעם ישראל, ואני מקווה שאצליח".