1 צפייה בגלריה
נפתלי בנט עם אשתו גילת
נפתלי בנט עם אשתו גילת
רה"מ בנט עם אשתו גילת
(צילום: טל שחר)
12 שנה הורגלנו לכך שלכל נסיעת עבודה לחו"ל ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו נהג לצרף את רעייתו שרה. כמה ימים לפני שמחליפו נפתלי בנט ייצא לנסיעת העבודה הראשונה שלו לארה"ב, מסתמן כי ראש הממשלה הנוכחי לא ייקח איתו את רעייתו גילת.
בנט יטוס ביום שלישי אחרי הצהריים לארה"ב וינחת שם בלילה. ביום רביעי ייוועד עם מזכיר המדינה אנתוני בלינקן ושר ההגנה לויד אוסטין. כמו כן ייוועד עם ראשי איפא"ק - השדולה הפרו ישראלית בוושינגטון. במקביל, היועץ לביטחון לאומי ד"ר אייל חולתא ייוועד עם מקבילו היועץ לביטחון לאומי ג'ק סאליבן.
ביום חמישי ייפגש ראש הממשלה בנט עם הנשיא ג'ו ביידן בבית הלבן. בנט יתארח במלון ולא בבלייר האוס שסגור לשיפוצים.
הנושא המרכזי שיידון בפגישת ביידן-בנט יהיה איראן. בנט מגיע אחרי חודש וחצי של בחינת המדיניות הישראלית בנושא האיראני. הוא מגיע עם ראש פתוח ומנותק מדברים שחשב בעבר על הנושא.

להימנע מלחצים על בנט

השאיפה של בנט היא להגיע לתיאום מרבי עם האמריקנים כיצד לפעול נגד משטר האייתוללות. הנושא הפלסטיני יעלה אך בישראל לא מצפים ליוזמה אמריקנית. הממשל הנוכחי מעוניין בהצלחת הממשלה הזאת ולא רוצה שנתניהו יחזור לשלטון. בבית הלבן מבינים שנקודת התורפה היא איגוף של הממשלה מימין ולכן לא יציבו בפני בנט לחצים שלא יוכל לעמוד בהם.
גם ההתפתחויות האחרונות בסוריה ובלבנון יועלו בפגישה של מנהיגי ישראל וארה"ב. בנט עצמו ציין בפוסט שפרסם בנושא כי "ישנם נושאים רבים על הפרק: עזה, סוריה, לבנון, חיזוק הקשרים בינינו, אך בראש ובראשונה נעסוק בפעולות איראן ותוכנית לבלימתם.
"כשאשוב לכאן אפגש עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל (כפוף לקורונה), ומאוחר יותר אני צפוי לצאת לפגוש את נשיא מצרים. המטרה היא חיזוק יחסי החברות שלנו עם המדינות הללו, ביסוס מעמדה של ישראל באזור ובעולם, חיזוק הכלכלה וההייטק הישראלי, והבטחת עליונותנו הצבאית אל מול אויבינו - תמיד".