בעקבות תלונות תושבים על רעש של עבודות וחשד לחפירת מנהרות משטחי הרשות לכיוון בת חפר, נערכו שלוש בדיקות ולא נמצאו סימנים למנהרות. בימים הקרובים יבוצעו שתי בדיקות נוספות.
הישוב בת חפר בעמק חפר נמצא על קו התפר ומזרחית אליו בשטחי הרשות נמצא הכפר הפלסטיני שוויכה. בעבר הגיעו קליעים שנורו משטחי הרשות שחלקם גם פגעו בבתי הישוב. בנוסף נמצאים על קו התפר הקיבוצים יד חנה ובחן הסמוכים לבת חפר.
2 צפייה בגלריה
ביטול כיתת הכוננות ביישובים שנמצאים על קו התפר בשרון
ביטול כיתת הכוננות ביישובים שנמצאים על קו התפר בשרון
קו התפר באזור השרון
(צילום: עידו ארז)
בחודשיים האחרונים התקבלו במועצה תלונות של תושבים שטוענים כי הם שומעים קולות חפירה תת קרקעים מכיוון שוויכה לכיוון בת חפר. בעקבות התלונות החליטו במועצה האזורית עמק חפר לבצע בדיקות מקצועיות. במועצה אומרים כי מטרת הבדיקות היא להסיר חשש למנהרות.
במועצה אומרים כי "אנחנו רואים ברצינות רבה את הדיווחים, ופועלים לאורך זמן על מנת לבדוק את הנושא באופן מקיף ומקצועי, ובשיטות שונות. עד כה, התבצעו שלוש בדיקות ביחס לחפירות, ועוד שתי בדיקות יבוצעו בימים הקרובים. עד כה לא נמצאו כל ממצאים המעידים על חפירות".
במועצה מציינים כי הבדיקה ראשונה נעשתה מטעם המועצה, על ידי חברה המתחמה בתחום, כבר ב-2.11. בהמשך נערכה בדיקה שנייה, של פיקוד העורף, וזאת לבקשת המועצה כשבועיים לאחר מכן. בדיקה שלישית נערכה באופן מתמשך על ידי מפא"ת (המינהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית במשרד הביטחון), בתיאום עם הנהגת המועצה ומהנדס המועצה, שקיימו פגישה עם נציגי מפא"ת, וייפגשו עמם שוב בימים הקרובים. גם בבדיקה זו לא נמצאו כל ממצאים, נכון לעכשיו.
הכותרת
למה ירדן על סף שבירת הסכם השלום? | סמדר פרי
29:50
2 צפייה בגלריה
הריסת בית מחבל אשרף נעאלווה פיגוע ברקן
הריסת בית מחבל אשרף נעאלווה פיגוע ברקן
הכפר הפלסטיני שוויכה. נמצא קרוב לבת חפר
(צילום: רויטרס)
בעקבות פניית ראשת המועצה בנושא אל קצין הנדסה פיקוד מרכז, הוא ביקר ביחד עם נציגים נוספים מהצבא בבת חפר ביום שישי האחרון, ולאחר דיון בנושא, סוכם על ביצוע בדיקה נוספת, רביעית במספר, של יחידת הנדסה צבאית המתמחה בכך. בהמשך מתוכננת בדיקה חמישית שתיערך במימון המועצה מטעם המכון הגיאופיזי - בדיקה ססמית ובדיקת חללים בקרקע. ממצאי חמש הבדיקות, הבוחנות את הקרקע בכלים שונים, ינותחו על ידי צוות מומחים, והתוצאות יובאו לידי הציבור באופן מלא.
בנוסף, בסיור ביום שישי סוכם, לבקשת המועצה ובת חפר, על שורת צעדים נוספים ומשמעותיים ביותר לחיזוק ההגנה ביישוב ובמרחב ובהם: הוספת אמצעי הגנה בנוסף לחומה (יצירת קו הגנה כפול), פעולות מבצעיות, אמצעים טכנולוגיים ועוד.