עבודות תשתית יובילו לשינויים משמעותיים בתנועת הרכבות במרכז הארץ בשבועיים הקרובים: לאור הסגר והירידה בכמות הנסיעות, ובתיאום עם משרד התחבורה, תקדים רכבת ישראל ותבצע בשבוע וחצי הקרובים עבודות תשתית במסילות האיילון. הקדמה זו תאפשר להשלים את העבודות בתקופה של מיעוט נוסעים במקום בחודשים הבאים, שבהם צפויה עלייה בהיקף הנסיעות.
בשל העבודות, יחולו שינויים בתנועת הרכבות וקווי הנסיעה באזור המרכז. כמו כן הפעלתן מחדש של תחנות הוד השרון סוקולוב, רעננה דרום ורעננה מערב, שתוכננה ליום ראשון 10 בינואר, תידחה בשלושה ימים.
החל מיום ראשון הקרוב (3 בינואר) ועד ליום ראשון שאחריו (10 בינואר) ייסגר קטע המסילה שבין תחנות תל אביב ההגנה לתל אביב סבידור מרכז, ולא תתאפשר נסיעה בין תחנות אלו.
רכבות מכיוון דרום (באר שבע, אשקלון, אשדוד, ראשל"צ, בית שמש, לוד, מודיעין וכו') יסיימו את נסיעתן בתחנת תל אביב ההגנה. רכבות מכיוון צפון (נהריה, כרמיאל, חיפה, בנימינה, נתניה וכו') יסיימו את נסיעתן בתחנת תל אביב סבידור מרכז. בין שתי התחנות יופעלו היסעים חינמיים. תחנות תל אביב השלום, בני ברק, פתח תקווה וראש העין צפון ייסגרו זמנית לשירות.
בנוסף, החל מיום ראשון 10 בינואר ועד ליום שלישי (12 בינואר) ייסגר קטע המסילה שבין תחנות תל אביב סבידור מרכז להרצליה ולא תתאפשר נסיעה בין תחנות אלו. גם בימים אלו רכבות מכיוון דרום יסיימו את נסיעתן בתחנת תל אביב סבידור מרכז ואילו רכבות מכיוון צפון יסיימו את נסיעתן בתחנת הרצליה.
כמו במקרים הקודמים יופעלו היסעים חינמיים בין תחנות תל אביב סבידור מרכז ובית יהושע (עם עצירה בצומת הסירה הסמוכה לתחנת הרצליה). תחנות תל אביב אוניברסיטה, בני ברק, פתח תקווה וראש העין צפון ייסגרו זמנית לשירות. תנועת הרכבות תשוב לסדרה ב-13 בינואר.
ברכבת ישראל ציינו כי במהלך ימי העבודות יישמרו הנחיות הקורונה, הכוללות חובת הזמנת שובר נסיעה, עטיית מסיכה ושמירת ריחוק פיזי. תחנות הרכבת יתוגברו משמעותית בדיילים אשר ינפיקו שוברים לנוסעים באופן מהיר.
בחודשים האחרונים נרשמה ירידה משמעותית במספר הנסיעות ברכבת ואלו נעים בין 80 ל-100 אלף נסיעות ביום - כ-35-30 אחוזים ממספר הנסיעות היומי טרם המגפה, אז המספר היה כ-270 אלף נוסעים ביום. עם כניסתו של הסגר הנוכחי לתוקף נרשמה ירידה נוספת במספר הנוסעים, וביום שני האחרון עמדה כמות הנסיעות היומית על כ-60 אלף, כ-20 אחוזים ביחס לממוצע הנסיעות היומי טרם הקורונה.
בשל כך תקדים הרכבת את ביצוען של עבודות התשתית במסילות האיילון, שיכללו החלפת מאות מטרים של מסילות ברזל וכן החלפת מעבור מסילתי כפול, מרכיב מסילה שתכליתו להעביר רכבות ממסילה אחת לאחרות. עבודות אלה תוכננו לשנת 2021 ואם היו מתבצעות לאחר היציאה מהסגר, עם חזרתו של המשק לשגרה, הייתה נוצרת פגיעה נרחבת בנוסעים ובמשק כולו.