הג'יהאד האיסלאמי פרסם הערב (שלישי) סרטון קצר, בן חצי דקה, של החטוף אלכס (סשה) טרופנוב מהשבי ברצועת עזה. סשה נחטף ב-7 באוקטובר יחד עם אמו ילנה, סבתו אירנה וחברתו ספיר כהן מביתם בקיבוץ ניר עוז. שלוש הנשים שוחררו בעסקת החטופים בשלהי נובמבר, אחרי 54 ימים בשבי.
המשפחה אישרה לפרסם את הגרסה המקוצרת הזו של הסרטון:
אלכס טרופנוב בסרטון שצולם ע"י הג'יהאד בעזה

בקטע הסרטון שאישרה המשפחה לפרסם, סשה נשמע אומר: "שמי אלכסנדר טרופנוב. אזרחי ישראל והמפגינים, בימים הקרובים אתם תשמעו ממני את כל האמת על מה שקרה לי ולשאר האסירים פה בעזה. אני מבקש מכם, תהיו סבלניים". סביר להניח שדברים שנאמרים בסרטון הוכתבו על ידי השובים כחלק מהטרור הפסיכולוגי של ארגוני הטרור בעזה.
אביו של סשה, ויטלי, נרצח בטבח על ידי מחבלי חמאס. סשה וספיר, שביקרו בקיבוץ בזמן מתקפת הפתע, נחטפו כאמור לרצועה יחד עם האם ילנה, והסבתא אירנה טטי. בהודעה האחרונה ששלח לחבריו כתב טרופנוב: "הבאסה שבאתי לבקר בקיבוץ בסוף השבוע עם ספיר".
משפחת טרופנוב אישרה לפרסם גרסא מקוצרת של הסרטון. ממטה משפחות החטופים נמסר כי "אות החיים מסשה הוא הוכחה נוספת וברורה לכך שממשלת ישראל צריכה לתת מנדט משמעותי לצוות המו״מ, שיוכל להוביל לעסקה להחזרת כל החטופים, החיים לשיקום והנרצחים לקבורה".
1 צפייה בגלריה
סשה טרופנוב
סשה טרופנוב
מתוך סרטון הג'יהאד האיסלאמי. טרופנוב
מדובר בסרטון לוחמה פסיכולוגית נוסף שמפרסמים ארגוני הטרור ברצועת עזה מאז טבח 7 באוקטובר ופרוץ המלחמה. רק במוצאי השבת האחרונה חמאס טען בהודעה רשמית כי "פיתה" חיילים לתוך מנהרה במחנה הפליטים ג'באליה שבצפון הרצועה, שם מחבלים הצליחו להרוג את הלוחמים ולחטוף את גופותיהם. באותו לילה, דובר צה"ל הבהיר בהודעה חריגה כי "אין אירוע של חטיפת חייל".
בתחילת החודש פרסם חמאס סרטון קצר מהשבי של החטוף נדב פופלוול (51) שנחטף מקיבוץ נירים בטבח 7 באוקטובר. בסרטון נראה פופלוול כשהוא סובל מחבלה בפניו. לא ניתן היה לדעת מתי צולם הסרטון הקצר, ובאותה עת המשפחה ביקשה מהתקשורת שלא לפרסם את הסרטון עצמו. בשבוע שעבר דובר צה"ל פרסם סרטון טרור פסיכולוגי שצילמו מחבלי חמאס, ובו נראית אלה אליקים (8) שנחטפה ב-7 באוקטובר עם אחותה דפנה (15) ושוחררה עם אחותה אחרי 51 ימים בשבי, כשהיא מדברת למצלמה.