עדי ראייה מספרים על הפיצוץ בזכרון יעקב
(צילום: אסף מגל)

פיצוץ הרכב הבוקר (רביעי), שבו נהרג גבר בשנות ה-40 לחייו בחניון ליד בניין המועצה בזכרון יעקב, הרעיד את המושבה השלווה. כעת מסתבר שרכב הסקודה הלבן שהתפוצץ חנה מטרים בודדים מגן שעשועים סמוך, שהיה עמוס בילדים ומטיילים.
על פי החשד מדובר ברצח על רקע חיסול חשבונות, והפיצוץ נגרם בעקבות מטען חבלה גדול שהוסתר בצדו האחורי של הרכב - והופעל על ידי תצפיתן. מחקירה ראשונית עולה עוד כי הקורבן מוכר למשטרה מעבירות סמים וכספים. הפיצוץ התרחש בחניון האחורית של קופת חולים מכבי, ומטרים ספורים מ"גן טיול", גן שעשועים במרכז המושבה, שבו שהו באותה העת עשרות ילדים ומטיילים.
4 צפייה בגלריה
פיצוץ רכב בזכרון יעקב
פיצוץ רכב בזכרון יעקב
גן השעשועים וקופת החולים סמוך לרכב המפויח, היום בזכרון יעקב
( באדיבות המשטרה)
4 צפייה בגלריה
פיצוץ רכב בזכרון יעקב
פיצוץ רכב בזכרון יעקב
אימהות וילדים פונו מהמקום. גן השעשועים הסמוך לזירה
(צילום: איתן גליקמן )
4 צפייה בגלריה
פיצוץ רכב בזכרון יעקב
פיצוץ רכב בזכרון יעקב
"אף פעם לא היה פה מקרה כזה". כוחות המשטרה סמוך לגן השעשועים
(צילום: איתן גליקמן )
אשתו של ההרוג הגיעה למקום וסיפרה שבעלה אמר לה שהוא מחנה את הרכב ליד בניין המועצה - ואז נשמע פיצוץ עז. היא הוכנסה לרווחה בבניין המועצה, שם היא טופלה בבכי יחד עם בנה. שוטרי תחנת זכרון יעקב פינו את כל הילדים והאימהות מהזירה, בודדו את החניון הסמוך לקופת החולים מכבי ובניין המועצה, והכוחות המשיכו לזרום לבדיקת נסיבות המקרה.
שלומית יעקב, שהייתה עדה לפיצוץ, סיפרה ש"נשמע בום עז, המכונית בערה, היו מספר פיצוצים פה ליד בניין המועצה". לדבריה, "אנחנו לא רגילים לכאלו אירועים אצלנו בזכרון השקטה. אימהות החנו רכבים ליד קופת חולים, ונס גדול אירע פה היום. ממש נס ליד גן ילדים שכולם מטיילים בו".
מירי זריהן, שמקום עבודתה סמוך למקום, סיפרה: "נכנסתי למטבח במשרד, היה בום אדיר, חזק ממש, אנשים עפו מההדף, זה היה ממש קרוב אלינו. הייתה אש גדולה, זה היה ממש מפחיד. הייתה בהלה גדולה". מירי הוסיפה כי "אני גרה פה המון שנים, לא היה אף פעם מקרה כזה פה. זה מאוד מפחיד. אנשים ממש עפו מההדף".
פיצוץ רכב בזכרון יעקב, אדם נהרג

4 צפייה בגלריה
פיצוץ רכב בזכרון יעקב
פיצוץ רכב בזכרון יעקב
"אירוע לא שגרתי". כוחות הכיבוי סמוך לרכב הבוער
(צילום: דוברות כבאות והצלה לישראל)
"הרבה אנשים היו כאן בטראומה, הפיצוץ היה מחריד", סיפר יוסף ישראל, שהיה עד לאירוע. "הזכוכיות הגיעו עד לצד השני של הרחוב, כמו שרואים. הטנדר שלי היה 50 מטר מהמקום, הרגשתי את הפיצוץ מתחת לרגליים". לדבריו, "זאת פעם ראשונה שאני שומע על דבר כזה פה. בדרך כלל שקט כאן לחלוטין. האנשים כאן ממש נחמדים, מדובר במקום שהוא 'שממה'. זה אירוע לא שגרתי".
"הפיצוץ הרעיד את כל הבניין שלנו, שנמצא ליד", סיפר מיכאל חדד, שהיה עד גם הוא למקרה. "מיד קפצתי להביא את תיק החובש שלי, וכבר ראינו את הרכב עולה בלהבות. ראיתי מישהי שרצה מהאוטובוס ואומרת 'קח את התיק שלי מהאוטובוס, אני חושבת שזה בעלי'. בשלב הזה הושיבו אותה והתחילו לטפל בה".
בהערכת מצב שקיים בזירה מפקד חוף במשטרה, ניצב יורם סופר, הוא אמר: "מדובר באירוע חמור, שהתרחש בשעות היום במושבה שלווה. החקירה הועברה לימ"ר בכדי להפעיל את כלל היכולות והמשאבים הקיימים למשטרה בטיפול באירוע".