דלתות הארון זזו בבית בכפר מנדא שבגליל


רעידת אדמה בעוצמה של 5.3 דרגות שהתרחשה בצהריים (שבת) בין טורקיה לקפריסין, כ-61 ק"מ מדרום לאנטליה, הורגשה גם על ידי רבים בישראל. לפי המכון הגאופיסי בטורקיה, עומקו של הרעש כ-82 ק"מ. המכון הגיאולוגי בישראל עדכן כי מוקד רעידת האדמה היה במרחק של 436 ק"מ מנהריה.
1 צפייה בגלריה
רעידת אדמה במערב טורקיה הורגשה בישראל
רעידת אדמה במערב טורקיה הורגשה בישראל
מוקד רעידת האדמה
גולשים רבים דיווחו ל-ynet כי חשו את רעידת האדמה. "שכבתי במיטה והרגשתי שהיא זזה מצד לצד", סיפר שלומי מטירת כרמל. "הרגשתי את כל הדברים זזים", סיפר נתנאל ממזכרת בתיה. אלון מכפר ורדים סיפר: "היו רעידות קלות בכל הבית". גם בחיפה, בעכו, בקריות, בעפולה, במגדל העמק ובעוד מקומות הרגישו את רעידת האדמה. בביתו של עבד אל-קאדר עבד אל-חאמיד בכפר מנדא זזו דלתות הארון (בסרטון בפתח הכתבה).
איתמר ציון ממגדל העמק סיפר: "הרגשנו שכל הבית זז, בפעם הראשונה רק אני שמתי לב. ישר הבנתי שזו רעידת אדמה. קראתי לאשתי ובפעם השנייה היא הרגישה גם. זה בא בשני גלים. הטלוויזיה התנדנדה מצד לצד. למזלנו, לא מעבר לזה ובאמת ראיתי שפורסם שזו רעידת אדמה בטורקיה, מפתיע שהרעד הגיע עד אלינו".
חיים פוקס מקריית ים סיפר שחשש: "ישבתי בסלון מול המחשב וממש הרגשתי שהכיסא זז מתחתיי, הלכתי לאשתי שאמרה שגם היא הרגישה וחשבה שהיא דמיינה את זה. יצאנו החוצה לראות אם יש צונאמי כי אנחנו גרים ליד הים וזה היה הפחד הראשון שלנו אבל אחרי כמה שניות זה נגמר".
רעידת האדמה הורגשה באזור אנטליה שבדרום-מערב טורקיה

משה מפתח תקווה סיפר שהרגיש את הרעידה כשישב בכורסה בסלון: "אחת ואחרי שתי שניות הייתה עוד אחת, הרגשנו שהכורסאות זזות. לא ממש נפל משהו והמנורות לא זזו".
גאולה פלחן מירושלים חשה אף היא את רעידת האדמה: "ישבתי מול המחשב שרעד כמה שניות מצד לצד. לקח לי כמה שניות עד שהבנתי מה קורה. פחדתי שזה ימשיך למשהו יותר רציני כי בדרך כלל לפני רעידת אדמה גדולה יש גלים יותר קטנים אבל למזלנו זה פסק".
בסוף חודש אוקטובר האחרון טלטלה רעידת אדמה בעוצמה של 7 ערים ואיים ביוון ובטורקיה. יותר מ-100 בני אדם נהרגו באותה רעידה, שזרעה הרס רב בעיר איזמיר שבמערב טורקיה וגם באי היווני סאמוס.
יותר מאלף בני אדם נפצעו באותה רעידה, רובם המוחלט בטורקיה. לפי מכון הסקר הגיאולוגי של ארה"ב עוצמת הרעש באותה רעידה הייתה 7, אף שמכונים גאולוגיים מקומיים נקבו במספרים נמוכים מעט יותר. טורקיה שוכנת באזור מועד מאוד לרעידות אדמה, ושתיים קשות במיוחד שפקדו אותה ב-1999 הביאו אז למותם של 18,000 איש.