3 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בהדסה עין כרם
מחלקת קורונה בהדסה עין כרם
מחלקת קורונה בהדסה עין כרם
(צילום: דוברות הדסה)
מספר החולים במצב קשה ממשיך לרדת, ונכון להערב (יום חמישי) מאושפזים 619 חולים במצב קשה בבתי החולים ברחבי הארץ - המספר הנמוך ביותר מאז 20 באוגוסט. לפני שבוע בדיוק היו מאושפזים 731 חולים במצב קשה.
מנתוני משרד הבריאות, שמתייחסים ל-599 חולים במצב קשה, עולה כי 439 מהם אינם מחוסנים, 120 מחוסנים ללא מנת דחף ו-40 מחוסנים עם מנת דחף. כלומר, כ-73% מהחולים הקשים לא התחסנו וכ-6.6% בלבד קיבלו את מנת הדחף. מבין החולים הקשים – 211 מחוברים למכונות הנשמה.
3 צפייה בגלריה
מזרק בקבוקון חיסון נגד קורונה של פייזר ב לוס אנג'לס קליפורניה ארה"ב ב-7 באוגוסט
מזרק בקבוקון חיסון נגד קורונה של פייזר ב לוס אנג'לס קליפורניה ארה"ב ב-7 באוגוסט
"הסיכון למיוקרדיטיס כתוצאה מקורונה גבוה בהרבה בהשוואה לסיכון כתוצאה מהחיסון"
(צילום: AFP)
משרד הבריאות עדכן כי הוא ממשיך לבחון את תופעות הלוואי מהחיסון, ומהנתונים עולה כי הסיכוי של בני נוער ללקות בדלקת שריר הלב (מיוקרדיטיס) בעקבותיו הוא אפסי. לפי הנתונים, נכון ל-25 בספטמבר רק 11 מקרים של דלקת שריר הלב אובחנו בקרב בני 15-12 שהתחסנו במנה ראשונה (331,538 בני נוער) ובמנה שנייה (254,444). במשרד הבריאות הדגישו גם שברוב המקרים חלפה הדלקת תוך זמן קצר. "חשוב לציין שהסיכון למיוקרדיטיס כתוצאה מקורונה גבוה בהרבה בהשוואה לסיכון כתוצאה מהחיסון", נמסר.
לפי משרד הבריאות, מנת החיסון השלישית מלווה בשיעור קטן יותר של תופעות מדווחות כמו עייפות, חולשה וכאב מקומי באזור הזריקה לעומת המנות הקודמות. מספר התופעות המשמעותיות שנצפו בחיסון השלישי הסתכם ב-19 בלבד - בחלקם עדיין נבדק הקשר לחיסון - מתוך כ-3.2 מיליון מתחסנים בחיסון שלישי.

תל אביב וראשון לציון שוב ירוקות

במקביל, 3,079 ישראלים אובחנו מאז חצות כחיוביים לקורונה. בסך הכול בוצעו כ-80 אלף בדיקות ושיעור החיוביים מתקרב ל-4%, נתון גבוה משהיה בימים שלישי ורביעי.
היום נפטרו תשעה חולי קורונה נוספים ומאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 7,761 חולי קורונה, 652 מהם מתחילת החודש. 36,716 ישראלים קיבלו היום את מנת החיסון השלישית ו-4,910 קיבלו את מנת החיסון הראשונה.
3 צפייה בגלריה
נחמן אש, נפתלי בנט, ניצן הורוביץ ושרון אלרעי פרייס
נחמן אש, נפתלי בנט, ניצן הורוביץ ושרון אלרעי פרייס
"עמדת המומחים חשובה גם כשהיא שונה". בכירי משרד הבריאות ובנט
(צילום: אלכס קולומויסקי, קובי גדעון/לע"מ, שמוליק דודפור)
בישראל יש כיום יותר מ-50 יישובים אדומים, רובם יישובים ערביים שבהם לא הופסקו הלימודים בשל חופשת החג. היישובים האדומים היחידים שאינם ערביים הם אבני חפץ, ברקת, רבבה, שילה וטבריה. בין היישובים הערבים האדומים: כפר מנדא, שבלי – אום אל גנם, חורה, בית ג'ן, אבטין, כסייפה, מג'דל כרום, לקיה, דיר אל אסד, תל שבע, כפר קאסם, קלנסוואה, מסעדה, טייבה, איכסל, ירכא, דבוריה, רהט, ג'לגו'ליה, פרדיס, טירה, כפר קרע, זרזיר, עראבה, דיר חנא, בסמת טבעון, ערערה, שגב שלום ושפרעם.
במקביל, בעקבות הירידה בתחלואה הפכו עשרות יישובים מאדומים, כתומים וצהובים לירוקים. בין היתר מדובר בתל אביב וראשון לציון, ששינו צבע לירוק השבוע.
יישובים נוספים שכעת צבעם ירוק: כוכב יאיר, תל מונד, גבעת שמואל, מבשרת ציון, אריאל, עתלית, אבן יהודה, אלקנה, קדימה-צורן, עלי, שערי תקווה, סביון, שוהם, גבעתיים, מודיעין-מכבים-רעות, קיסריה,, להבים, כפר קמא, קדומים, כפר תבור, פרדסיה, יהוד, רמת גן, רמת ישי, קריית אונו, נס ציונה, יקנעם עילית, הוד השרון, קריית ים, רמת השרון, כפר סבא, גני תקווה, בית אל, קריית מוצקין, כפר חב"ד, בנימינה, וכאמור ראשון לציון ותל אביב – עם ציון רמזור 4.5.

בנט ובכירי משרד הבריאות נפגשו: "עמדתם חשובה"

בתוך כך, מתוך 1.25 מיליון ערכות בדיקות אנטיגן שחולקו להורים לקראת החזרה ללימודים לאחר חופשת סוכות, התגלו כ-1,500 תלמידים מאומתים לקורונה. יותר מ-40 אלף תלמידים קיבלו פטור מביצוע בדיקה במסגרת מה שכונה "מבצע אנטיגן 2".
נדב איל: בנט סוגר חשבון עם אנשי משרד הבריאות
(צילום: משי בן עמי)

מוקדם יותר היום, ועל רקע הסערה שחוללו דבריו באו"ם נגד מומחי משרד הבריאות, נפגש ראש הממשלה נפתלי בנט עם שר הבריאות ניצן הורוביץ ובכירי משרד הבריאות. בהודעה משותפת של לשכת ראש הממשלה ושר הבריאות נמסר כי "ראש הממשלה ושר הבריאות הדגישו בשיחה, כי הם מייחסים חשיבות רבה לעמדת גורמי המקצוע, גם כאשר זו שונה מעמדת דרג מקבלי ההחלטות".
בפגישה השתתפו מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ד"ר שרון אלרעי פרייס וממונה הקורונה פרופ' סלמן זרקא. בפגישה חודדו סדרי העבודה המשותפים, וכן נדונו סוגיות שונות לקראת קבינט הקורונה שיתקיים בראשית השבוע.
בהודעה המשותפת נכתב כי "בין הצדדים לא הייתה מחלוקת, כי בעוד שהדרג המקצועי נדרש להציג את המלצותיו המקצועיות, על דרג מקבלי ההחלטות לבחון את מכלול השיקולים הרלוונטיים ולקבל את ההכרעות הלאומיות. ראש הממשלה הביע את הערכתו הרבה לאנשי משרד הבריאות ולעובדי מערכת הבריאות כולה, והבהיר למשתתפים, כי שיתוף הפעולה ההדוק שאפיין עד כה את ההתמודדות עם נגיף הקורונה יימשך".
כמו כן, שר הביטחון בני גנץ הנחה להאריך את צווי הגיוס של 403 חובשים במילואים המסייעים למערך החיסונים של משרד הבריאות, ואת המשך תגבור בתי החולים באמצעות 120 יחידות סיוע של פיקוד העורף. גנץ הורה עוד להעמיק את מאמץ הסיוע במגזר הערבי, שתוקצב על-ידי משרד הביטחון ומופעל על ידי פיקוד העורף, בשיתוף עם משרדי הבריאות והפנים.
"המפתח הוא מאמץ החיסונים, שהוא הגורם הכי אפקטיבי בהתמודדות עם הנגיף. לאור הנתונים וריכוז הערים האדומות במגזר הערבי יש לתעדף את הסיוע בכלל הפרויקטים ולמקד מאמץ במגזר זה, לצד הסיוע הכולל והתמיכה של מערכת הביטחון בבתי החולים ובקופות החולים", אמר גנץ.
בהכנת הידיעה השתתף יואב זיתון.
פורסם לראשונה: 19:14, 30.09.21