שר הביטחון יואב גלנט פרסם הערב (יום ה') איגרת מיוחדת לתושבי לבנון, בערבית, כשברקע החשש מהסלמה אזורית בעקבות כוונת חיזבאללה לנקום את חיסול בכיר ארגון הטרור פואד שוכר - וכוונת איראן לנקום גם היא על חיסול איסמעיל הנייה בטהרן. "מי שמשחק באש שיצפה להרס", הזהיר גלנט - שהאשים כי חיזבאללה חטף למעשה את תושבי ארץ הארזים, והפך אותם לבני ערובה עבור האינטרסים של איראן.
במקביל, הערב ב-20:30 התכנס הקבינט המדיני-ביטחוני לדיון בצל כוננות השיא למתקפה מהציר האיראני, ובאופן חריג הדיון נערך בבור בקריה בתל אביב. אף שגם בזמן המתקפה האיראנית הקודמת באפריל הקבינט התכנס בבור בקריה, יש להדגיש כי ההחלטה לקיים כעת את הדיון בבור היא במסגרת תרגול של המערכת, והנחייה של שב"כ.
4 צפייה בגלריה
ואב גלנט ו חסן נסראללה לבנון חיזבאללה
ואב גלנט ו חסן נסראללה לבנון חיזבאללה
(צילום: Al-Manar TV/Handout via REUTERS, פול פלאש 90)
"תושבי לבנון, איראן השיעית והשפוטים שלה, ובראשם חיזבאללה, לקחו את לבנון ותושביה כבני ערובה לטובת אינטרסים עדתיים צרים", כתב גלנט באיגרת שלו לתושבי לבנון. "מדינת ישראל רוצה שקט, שגשוג ויציבות משני עברי הגבול הצפוני ולכן לא תאפשר בשום אופן למיליציית חיזבאללה לערער את היציבות בגבול ובאזור".
"אם חיזבאללה ימשיך בתוקפנותו, ישראל תלחם בו במלוא העוצמה. זכרו את החרטה של נסראללה על ההרפתקה המסוכנת והבלתי מחושבת מאוגוסט 2006 - למדו את הלקח כדי לא להגיע להרפתקה מסוכנת באוגוסט 2024", הוסיף.
גלנט פרסם את האיגרת שעות אחרי שערך הערכת מצב מיוחדת לנושא מוכנות העורף והבטיח שההגנה הישראלית נמצאת במוכנות גבוהה - וכי במערכת הביטחון פועלים לאפשר התראה מהירה לתושבי ישראל אם וכאשר יהיה צורך בכך. "החוסן של הציבור מאפשר לנו לקבל החלטות מבצעיות נכונות, למול הניסיון של האויב לזרוע פחד, עלינו להמשיך באורח חיים שגרתי. אנו פועלים כדי לתת לציבור התרעה מספקת בזמן אמת", מסר גלנט - שבהמשך ערך גם הערכת מצב בחמ"ל חטיבת המבצעים, עם הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי. "אנחנו במוכנות גבוהה בהגנה, בכל הפרמטרים שיש לנו, חלק מהם סמויים וחלק מהם גלויים לציבור".
דברי גלנט בהערכת מצב בנוגע למוכנות העורף
(צילום: שחר יורמן)

4 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט, קיים היום הערכת מצב בחמ״ל חטיבת המבצעים, יחד עם הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי
שר הביטחון יואב גלנט, קיים היום הערכת מצב בחמ״ל חטיבת המבצעים, יחד עם הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי
בהמשך ערך גלנט הערכת מצב בחמ"ל חטיבת המבצעים, עם הרמטכ"ל הלוי
( צילום: שחר יורמן, תקשורת שר הביטחון )
בישראל ממשיכים להיערך למתקפה מצד איראן או חיזבאללה, כשברקע ההערכות ש"נקמה" מצד ארגון הטרור הלבנוני תגיע כנראה ראשונה - בעוד המשטר בטהרן ממשיך להתלבט בנוגע לאופי התגובה שלו לחיסול איסמעיל הנייה בטהרן. בישראל מבהירים שוב ושוב כי יגבו "מחיר כבד" במקרה של מתקפה גדולה, בפרט אם זו תביא לפגיעה באזרחים. המסר שהועבר לקהילה הבינלאומית הוא שאם מתקפה מצד חיזבאללה תפגע באזרחים מבחינת ישראל - תהיה זו חציית קו אדום שהתגובה עליה תהיה חמורה ולא פרופורציונלית, כפי שהרג 12 הנערים והילדים במג'דל שמס היה חצייה של קו אדום.
בישראל אומרים גם כי המאמצים של ארה"ב להביא להפסקת אש ועסקת חטופים - בתקווה שזו תוכל למנוע הסלמה אזורית ולבלום מתקפה מצד איראן או שלוחיה - תלויה כמובן רק ביחיא סינוואר שהוכרז כיורשו של הנייה בהנהגת חמאס. עם זאת, בישראל מביעים פסימיות ואומרים כי כל האינדיקציות מראות שחמאס מעוניין בהסלמה אזורית - כך שאין סיכוי שארגון הטרור "יתנדב" להפחית את הלהבות כעת.
4 צפייה בגלריה
מטוסי קרה F-22  של חיל האוויר האמריקני הגיעו לאזור האחריות של פיקוד מרכז
מטוסי קרה F-22  של חיל האוויר האמריקני הגיעו לאזור האחריות של פיקוד מרכז
מטוסי הקרב האמריקניים מדגם F-22, שנשלחו לאזור
(מתוך X )
בתוך כך, ארה"ב ממשיכה לתגבר את כוחותיה באזור כחלק מהניסיון להרתיע את איראן ושלוחיה - והצבא האמריקני פרסם הערב תמונות של מטוסי קרב מדגם F-22 שנשלחו לאזור שתחת אחריות פיקוד המרכז שלו (CENTCOM), כלומר לאזור המזרח התיכון - מבלי לציין היכן בדיוק. נמסר כי המטוסים נשלחו "כחלק מתזוזת הכוחות שנועדה להתמודד עם האיומים האיראניים ואיומי שלוחיה".