תיעוד: מנפץ את דלתות העירייה

איים על עובדים וניפץ את דלתות העירייה: תושב חיפה תועד כשהוא משחית את בניין העירייה ומשליך אבנים גדולות על דלתות הזכוכית בבניין. מכתב האישום שהגישה נגדו המשטרה עולה כי בתחילת החודש הגיע האיש, בן 42, אל העירייה ברחוב חסן שוקרי - ולמרות שלא היה מסוכסך או הכיר אותם בעבר, החל ליידות אבנים על שלושה עובדי עירייה שיצאו להפסקת צהריים. לאחד מהם אף צעק "אני אחכה לך, אתה עוד תשמע ממני", ו"אהרוג אתכם".
עובדי העירייה החלו לברוח ממנו ואחד מהם אף נפל על הקרקע ונחבל בידו וברגלו, אך הנאשם המשיך לרוץ אחריהם עם אבניו בידיו. עובד עירייה אחר שהבחין בהתרחשות הזעיק למקום פקח שהיה באזור, וכשהנאשם שמע זאת הוא איים: "נאצי, חכה, אני עוד ארצח אותך".
2 צפייה בגלריה
החלון המנופץ
החלון המנופץ
הדלתות המנופצות
(צילום: דוברות המשטרה)
2 צפייה בגלריה
החלון המנופץ
החלון המנופץ
האבנים שהושלכו על העירייה
(צילום: דוברות המשטרה)
בכתב האישום שהגישה התובעת המשטרתית מפקח הילה דהן, נטען כי בזמן שהפקח ניסה להשתלט על התוקף המתנגד, הוא דחף אותו בחזרה, וירק בפניו של עובד אחר שהגיע למקום. לאחר חקירתו במשטרה הוחלט לשחררו למעצר בית למשך חמישה ימים - אך הנאשם לא חיכה וכבר בסיום המעצר הגיע לבניין העירייה יידה אבנים על דלתות הזכוכית של המבנה. עוד צוין כי הוא הגיע למבנה נוסף של העירייה וגרם נזק לדלתות.
לאחר מכן, טענו בתביעה, ברח הנאשם לבניין מגוריו ברחוב החלוץ ועלה על הגג. כשהפקחים הגיעו למקום בליווי שני שוטרים, החל לשפוך עליהם מים בעזרת צינור ופגע באחד מהם. במשטרה מייחסים לאיש שתי עבירות של תקיפת עובד ציבור ועבירות של ניסיון תקיפה, איומים ועוד. בבקשה להורות על הארכת מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים ציינה התביעה כי המדובר באדם שמתנהג באלימות חמורה כלפי עוברים ושבים ללא כל ריסון, ומורא הדין לא חל עליו. "ההיפך הוא הנכון", הדגישה התביעה. "התנאים אשר מושתים עליו על-ידי קצין משטרה הם בבחינת המלצה עבורו, ומיד כשיצא מתחנת המשטרה, הוא שב למקום העבירות והתנהג בצורה משולחת רסן בשנית".