ראש המוסד דדי ברנע שב היום (שני) מדוחא בירת קטאר, שם הוא נועד עם ראש ה-CIA ביל ברנס וראש ממשלת קטאר מוחמד א-תאני. במשרד ראש הממשלה עדכנו כי הצדדים דנו ב"מתווה חדש אחוד", שמשלב לפי ההודעה בין הצעות קודמות ו"לוקח בחשבון גם את הסוגיות המרכזיות וההתפתחויות האחרונות באזור".
דברי נתניהו בישיבת סיעת הליכוד

עוד נמסר כי בימים הקרובים יימשכו הדיונים בנושא בין המתווכות ומול חמאס, כדי "לבחון את היתכנות השיחות והמשך הניסיון לקדם עסקה".
מוקדם יותר התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת סיעת הליכוד בכנסת לאפשרות עסקת חטופים. נתניהו אמר שאין באמת עסקה על השולחן להחזרת ארבעה חטופים, כפי שהצהיר נשיא מצרים א-סיסי, וטען: "חמאס דורש דרישות שאנחנו לא מסוגלים לעמוד בהן".
לדבריו, "יכול להיות שהתנאים (של חמאס) יוסרו, אם הם יוסרו זה לא בגלל שהם רוצים להסיר אותם, כי הם רוצים אתנחתא, מרחב נשימה. אז מה אתה נותן להם? ימי הפוגה. באיזשהו מפתח שצריך לסגור אותו, נותן להם אפשרות לצאת מתוך המנהרות. זו אחת האפשרויות. בזה אנחנו דנים כרגע".
1 צפייה בגלריה
דוד דדי ברנע ראש המוסד בכנס השנתי של המכון למדיניות נגד טרור
דוד דדי ברנע ראש המוסד בכנס השנתי של המכון למדיניות נגד טרור
הדיונים בין המתווכות לחמאס יימשכו. ראש המוסד ברנע
(צילום: יריב כץ)
נתניהו הזכיר את ההצעה שעליה הצהיר אתמול פומבית א-סיסי: "יומיים הפסקת אש תמורת ארבעה חטופים? אני לוקח את זה מיד. הלוואי שיציעו הצעה כזו. זה לא קיים. אנחנו מחפשים מסגרות חלקיות, במידה שהדבר תואם את האינטרסים הלאומיים שלנו. אנחנו רוצים לקדם את זה במהירות האפשרית".
רה"מ התייחס לסוגיית החטופים גם בנאומו במליאת הכנסת, שם הבטיח לפעול להחזרתם, והתייחס במרומז לפסגה שהסייתמה היום בקטאר: "גם ברגעים אלה, בימים אלה, אנחנו מחפשים דרכים ומפעילים את האמצעים – אנחנו נחזיר את כולם הביתה בלי יוצא מן הכלל".
הכוונה בפגישה שנערכת לראשונה בין הצדדים זה חודשיים, ולראשונה מאז חיסול מנהיג חמאס יחיא סינוואר, היא לקדם מתווה חדש, שייקח בחשבון את שלל ההצעות שהועלו בימים האחרונים כדי להוביל לחידוש השיחות של צוותי המשא ומתן. לא מן הנמנע שבעוד יומיים-שלושה תתקיים פסגה מרובעת עם המתווכות, ובכללן מצרים, וייתכן שגם בהשתתפות חמאס, כדי לקדם מתווה לעסקה. ההתפתחויות החיוביות מבחינת ישראל בעזה ובלבנון מהוות מומנטום משמעותי שמחייב את הצדדים לשוב לשולחן המשא ומתן לדיונים אינטנסיביים.