בית המשפט המחוזי בברלין פסק היום (ג') קנס בסך 600 אירו לצעירה בת 22 בגין קריאה להשמדת ישראל, אחרי שבמהלך עצרת בעיר קראה בקול "מהנהר עד לים, פלסטין תהיה חופשית". בגרמניה, כמו בישראל, רבים רואים בסיסמה הזו סיסמה לא לגיטימית, הקוראת להכחיד למעשה את ישראל מעל האדמה.
3 צפייה בגלריה
הפגנות פרו פלסטיניות ב ברלין גרמניה
הפגנות פרו פלסטיניות ב ברלין גרמניה
תומכי הפלסטינים מפגינים בברלין. רובע נויקלן ידוע כמעוז אנטי-ישראלי
(צילום: EPA/CLEMENS BILAN)
3 צפייה בגלריה
הפגנה פרו-פלסטינית בברלין
הפגנה פרו-פלסטינית בברלין
ההגנה טענה: "זו סיסמה עמומה". עם השלט "מהנהר ועד לים" בברלין
(צילום: Odd Andersen / AFP)
המשפט שבו ניתנה הפסיקה היום היה הראשון שמתקיים בגרמניה בגין שימוש בקריאה From the river to the sea, Palestine will be free, והנאשמת בו הייתה אווה מ' בת ה-22, שהשמיעה את הסיסמה האסורה בעצרת ברובע נויקלן בברלין, רובע הידוע כמעוז אנטי-ישראלי. עורכי דינה של הנאשמת טענו כי יש לזכּוֹתה בשל עמימות הסיסמה לכאורה, אך טענתם נדחתה.
המשפט בברלין לווה במחאה קולנית של ארגוני שמאל וארגונים פרו-פלסטיניים, וזמן קצר אחרי מתן הפסיקה נאלצו פקידי בית המשפט לפנות את האולם בשל התפרעויות בו. בזמן הדיון קראו המפגינים מול בית המשפט שוב ושוב "מהנהר עד לים, פלסטין תהיה חופשית".
3 צפייה בגלריה
הפגנות פרו פלסטיניות ב ברלין גרמניה
הפגנות פרו פלסטיניות ב ברלין גרמניה
תומכי הנאשמת הפגינו גם היום, עם אותה קריאה. ברלין, בסוף השנה שעברה
(צילום: Sean Gallup/Getty Images)
בשגרירות ישראל בגרמניה הדגישו כי "ברלין מוכיחה פעם נוספת את נחישותה לפעול נגד תמיכה בארגוני טרור ובקריאות להשמדת ישראל. לאחר שהוציא אל מחוץ לחוק כל פעילות תומכת חמאס והכריז על סגירת המרכז האיסלאמי בהמבורג, זו חוליה נוספת בשרשרת הפעולות שנוקט השלטון הגרמני".