נשיא ארצות הברית מכריז "אני ציוני", ואילו סגנו המיועד של יריבו אומר כי על ישראל "לסיים את המלחמה כמה שיותר מהר".
בריאיון לספידי מורמן מרשת "קומפלקס" נשאל נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן על העברות הנשק לישראל מתחילת המלחמה, וענה: "העברתי להם נשק הגנתי. אני מנעתי מהם נשק התקפי והבהרתי – הם לא יכולים להשתמש בנשק באזורים אזרחיים".
הריאיון של ביידן: "אני ציוני"
(צילום: COMPLEX)

"אם לא הייתה ישראל, כל יהודי בעולם היה בסכנה", הבהיר ביידן לצד זאת. "לכן יש צורך שהיא תהיה חזקה, שיהיה מקום בטוח ליהודים. ולא צריך להיות יהודי כדי להיות ציוני". הוא נשאל ישירות אם הוא ציוני, וענה: "כן".
מיד אחר כך הוסיף ביידן, המפגר בסקרים באופן משמעותי מול דונלד טראמפ, וביתר שאת אחרי העימות הקטסטרופלי מבחינתי: "עשיתי עבור הקהילה הפלסטינית יותר מכל אחד אחר. אני זה שדאג שייפתח הגבול למצרים, שמדינות ערב יסייעו לפלסטינים".
"אני מאוד תומך בפלסטינים. אבל חמאס הם בריונים", אמר ביידן והזכיר את ביקורו בישראל באוקטובר: "הייתי שם כמה ימים אחרי הטבח. ראיתי תמונות של אמהות ובנות קשורות בחבלים. דבר כזה לא אירע מאז השואה".
4 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בריאיון
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בריאיון
ביידן בריאיון
(צילום: COMPLEX)
בתשובה לשאלה למה מוסלמי-אמריקני צריך לתמוך בך, ענה מי שהוא מועמד המפלגה הדמוקרטית לנשיאות, לפחות בינתיים: "כי זה הדבר הכי טוב עבור הגעה לשלום, לפתרון שתי המדינות. אני תומך גדול בכך וקיבלתי תמיכה גדולה ממדינות ערב באזור".
בריאיון אמר ביידן כי הסעודים רוצה להכיר באופן מלא בישראל, "בתמורה ארצות הברית תבטיח להעניק להם נשק אם יותקפו על ידי מדינה ערבית, לצד כור גרעיני אזרחי". זה גיים-צ'יינגר. אני גם עבדתי עם נשיא מצרים א-סיסי, עם מלך ירדן. עבדתי עם מדינות ערב באופן טוב מאוד. הערבים הם אנשים טובים, הם צריכים עזרה".
במקביל, סגן הנשיא המיועד ג׳יי די ואנס, בריאיון ראשון אחרי שהמועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ הכריז עליו כשותפו למרוץ, הדהד את דבריו של טראמפ על כך שישראל "צריכה לסיים את המלחמה מהר". ואנס הגיע לוועידה הרפובליקנית לצד טראמפ, שהייתה זו הופעתו הפומבית הראשונה מאז ניסיון ההתנקשות - והוא תועד עם תחבושת על אוזנו.
טראמפ עם התחבושת, בוועידה הרפובליקנית
(צילום: רויטרס)

4 צפייה בגלריה
טראמפ בהופעה ראשונה לאחר שנפגע מירי בעצרת
טראמפ בהופעה ראשונה לאחר שנפגע מירי בעצרת
ואנס לצד טראמפ החבוש
(צילום: AP Photo/Evan Vucci)
בריאיון לשון האניטי ב"פוקס ניוז" אמר ואנס כי "ביידן גרם לכך שישראל יהיה יותר ויותר קשה לנצח את המלחמה. צריך שיקרו שני דברים: שישראל תסיים את המלחמה וכמה שיותר מהר, כי ככל שהיא נמשכת המצב שלהם הופך קשה יותר. ושנית, להמריץ מחדש את תהליך השלום בין ישראל לסעודיה ואחרות".
"ביידן עשה את הדבר הגרוע ביותר - הוא האריך את המלחמה את המלחמה של ישראל להשמדת חמאס, אבל גם הפך את זה בלתי אפשרי עבורנו להתקדם לשלום בר קיימא", הוסיף ואנס. לדבריו, הסכמי אברהם שנחתמו בתקופת כהונתו של טראמפ הם כלי הנשק החזק ביותר נגד איראן: "אם אתה רוצה לשים את איראן במקום צריך לייבש את כספי הנפט שלהם וצריך לתת לישראלים ולמדינות ערב הסוניות לעבוד יחד ולתת קונטרה לאיראן".
ואנס נחשב תומך גדול של ישראל. ב-7 באוקטובר הטיל את האשמה על ממשל ביידן, שהפשיר כספים, שישה מיליארד דולר, עבור איראן. "אני מאחל לחברים שלנו בישראל בהצלחה, אבל יותר מכל הלוואי שהם לא היו נלחמים נגד כלי נשק שנקנו בכסף שלנו", ציין.
4 צפייה בגלריה
טראמפ בהופעה ראשונה לאחר שנפגע מירי בעצרת
טראמפ בהופעה ראשונה לאחר שנפגע מירי בעצרת
טראמפ בוועידה הרפובליקנית
(צילום: CHIP SOMODEVILLA / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
4 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ וג'י די ונס
דונלד טראמפ וג'י די ונס
ואנס על הבמה
(צילום: REUTERS/Gaelen Morse/File Photo)
בריאיון ל"פוליטיקו" מוקדם יותר השנה אמר ואנס כי הוא חושש שישראל עלולה להרגיש מחויבת לעורר סכסוך נוסף, לאור ההשפעה הפסיכולוגית העמוקה של האירועים ב-7 באוקטובר, והשווה אותה לפלישה האמריקנית לעיראק לאחר 11 בספטמבר.
הוא גם הוביל את ההתנגדות לתוכנית מימון החירום של הנשיא ג'ו ביידן ושל יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון לישראל ואוקראינה. כמתנגד חריף לסיוע לקייב, האשים ואנס את ביידן בשימוש ב"ילדים ישראלים מתים" כדי למכור סיוע נוסף לאוקראינה.
"אם אנחנו מתכוונים לתמוך בישראל, כפי שאני חושב שצריך, אנחנו צריכים לנסח סיבה למה זה לטובתנו", אמר במהלך נאום, "חלק גדול מהסיבה שבגללה לאמריקנים אכפת מישראל היא מפני שאנחנו עדיין מדינת הרוב הנוצרית הגדולה בעולם, מה שאומר שרוב אזרחי המדינה הזאת חושבים שהמושיע שלהם, ואני מחשיב את עצמי נוצרי, נולד ומת וקם לתחייה באותה רצועת שטח קטנה וצרה על הים התיכון. הרעיון שתהיה אי פעם מדיניות חוץ אמריקנית שלא אכפת לה מהחלק הזה של העולם הוא מגוחך".
בשנה שעברה צייץ את תמיכתו במהפכה המשפטית של ממשלת נתניהו, ותקף את הביקורת שהעביר עליה ממשל ביידן. "אלה שמתגאים באהבת הדמוקרטיה לוחצים על ישראל לוותר עליה לטובת עליונות משפטית", צייץ. בשנת 2022 הוא אף ביקר בישראל, וצייץ אז בחשבון ה-X שלו: "זה מדהים להסתובב בירושלים, בירת ישראל הנצחית, ולהתחקות אחר עקבותיו של ישו היום".