ריאיון פוליטי ח"כ תמר זנדברג מרצ
(צילום: משי בן עמי)

ח"כ תמר זנדברג ממרצ קראה לוועדה המסדרת של הכנסת להקים את הוועדה לביקורת המדינה כדי שתחליט על הקמת ועדת חקירה ממלכתית על האסון במירון. "ברור לכולם שאין מנוס מהקמת ועדה כזו", אמרה בריאיון לאולפן ynet.
איך תקום ועדת חקירה ממלכתית? "אני חושבת שברור כבר לכולם שאין מנוס מהקמת ועדת חקירה ממלכתית. זו ועדה עצמאית ובלתי תלויה ועם מסקנות מחייבות, כולל מסקנות אישיות שהיא יכולה בהחלט להמליץ עליהן. וכבר היו דברים בעבר. יש שני נתיבים להקים אותה: אחד זה בהחלטת ממשלה. אני פניתי לשר המשפטים בני גנץ כבר במוצ"ש כדי שיעלה על סדר יומה של הממשלה. לדעתי זה צריך לעבור במשאל טלפוני. אני לא מבינה למה בוטלה ישיבת הממשלה אתמול. זו הייתה צריכה להיות ישיבת אבל שמחליטה על הקמת ועדת חקירה ממלכתית. אם הממשלה לא מעוניינת לעשות את זה, יש נתיב אחר בכנסת והוא עובר דרך הוועדה לביקורת המדינה, אבל בשביל זה צריכה לקום ועדה כזאת. כרגע היא לא מכהנת. הקריאה שלנו לחברי הוועדה המסדרת היא להתכנס כדי להחליט על הקמת הוועדה לביקורת המדינה כדי שתחליט על ועדת חקירה ממלכתית".
1 צפייה בגלריה
תמר זנדברג
תמר זנדברג
ח"כ תמר זנדברג. "מוכנים למהלכים מרחיקי לכת כדי להקים ממשלה"
(צילום: קובי קואנקס)
יומיים לפקיעת המנדט של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, זנדברג התייחסה לאפשרות שיו"ר ימינה נפתלי בנט ישתף פעולה בסופו של דבר עם גוש הימין: "אני ממש מציעה בימים האלה להיזהר עם כל ספין וכל שמועה וכל הפרכה שיוצאת. אני בעצמי לא יודעת איפה כל הדברים עוקבים. ככה צריך להתייחס בימים האלה כמעט לכל ידיעה. אני בהחלט חושבת שכל ראשי גוש השינוי - וזה כן כולל את בנט, ואני ממרצ אומרת את זה - צריכים להתכנס להחלטה אחת שאומרת 'אנחנו לא ממשיכים בממשלת נתניהו. נקודה'. בגלל השחיתות, בגלל כתבי האישום הפליליים".
את רוצה שבנט בעצם יודיע שהוא עם נתניהו לא הולך, שישים את הסיפור הזה מאחוריו. למה שהוא יעשה את זה? נותרו עוד יומיים. "באופן אישי אני חושבת שאף אחד לא היה צריך להמשיך עם נתניהו. לא ברור לי איך כל הליכוד ממשיך איתו, איך המפלגות החרדיות ממשיכות איתו. על אחת כמה וכמה עם אסון מירון והאסונות האחרים שראינו בזמן האחרון. אני חושבת שכל יום שנתניהו ממשיך לכהן רק מוכיח עד כמה העובדה שהוא תחת כתבי אישום פליליים משפיעה על ההתנהלות האישית שלו ועל ניהול המדיניות הפוליטי שלו וזה דבר פסול".
פאנל פוליטי באולפן
(צילום: משי בן עמי)

אני מניחה שאת שומעת את הקולות. אולי בסוף בימין יסנדלו את בנט וימליצו בפני הנשיא לתת לו את המנדט. מה אתם נותנים לו כרגע כדי להודיע את ההודעה שאת רוצה שהוא יודיע? "אני יכולה להגיד בתור מרצ, שהיא אולי המפלגה הכי בשמאל של גוש השינוי, שאנחנו מוכנים למהלכים מרחיקי לכת כדי להקים ממשלה אחרת, לקונסטלציות שאולי באמת לא דמיינו אותן כמה שבועות וכמה חודשים ואולי אפילו כמה ימים אחורה. אני חושבת שכל המרכיבים של גוש השינוי יודעים את זה. נכון, זו תהיה ממשלה לא פשוטה, היא תורכב משמאל, מרכז וימין וכל אחד מהגושים האלה צריך לבוא לידי ביטוי ויצטרך גם לוותר. אבל אני חושבת שזה אפשרי וזה הכרחי".