תיעוד המקרה, אמש בפתח תקווה
(מתוך טוויטר)

בעקבות תלונה על רעש, אמש (שלישי) הגיעו שוטרים לשכונת הדר גנים בפתח תקווה - שם נפגשו נערים ונערות, חניכים מתנועת "עזרא" בעיר בפעילות חודש הארגון של התנועה. על-פי עדויות החניכים, אחת הנערות, נעה ג'הן (14), אמרה לשוטרת כי השעה עדיין לא 23:00 - ולכן מותר עדיין להרעיש - כמקובל בחוק. אז, לפי העדויות, נהגה השוטרת "בברוטליות" כלפי הנערה, ועיכבה אותה לצורך זיהוי. "היא עדיין לא במיטבה מאז המקרה", סיפרה אמה, "נתלונן במח"ש". צפו בתיעוד המקרה בתחילת הכתבה.
בתיעוד המקרה ניתן לשמוע את השוטרת פונה לנערה, ואומרת לה: "בואי בבקשה, אני רוצה את הפרטים שלך". החניכים שהיו במקום הסבירו לשוטרת כי אין באמתחתה של הנערה תעודת זהות, שכן היא בת 14 בלבד. בשלב זה התקרבה אל השתיים נערה נוספת, שניסתה למשוך את נעה הצידה, והשוטרת, מצדה, הטיחה בתגובה את הנערה על הגדר הסמוכה - שהחלה לבכות בבהלה.
2 צפייה בגלריה
תיעוד: שוטרת צורחת ודוחפת נערה בת 14 לאחר שנעלה אותה בקרוואן
תיעוד: שוטרת צורחת ודוחפת נערה בת 14 לאחר שנעלה אותה בקרוואן
השוטרת ובת ה-14
(מתוך טוויטר)
2 צפייה בגלריה
תיעוד: שוטרת צורחת ודוחפת נערה בת 14 לאחר שנעלה אותה בקרוואן
תיעוד: שוטרת צורחת ודוחפת נערה בת 14 לאחר שנעלה אותה בקרוואן
(מתוך טוויטר)
לאחר מכן ניגשה נועה לקרוואן בסניף על מנת לקחת את הטלפון הנייד שלה, אז נכנסה אחריה השוטרת ונעלה את הדלת. השוטרת, כך לפי העדויות, אף הזעיקה תגבורת, ולמקום הגיעו ניידות נוספות.
נירית, אמה של הנערה, סיפרה כי אף שביקשו מבתה להזדהות, המשטרה לא יצרה קשר עם ההורים. "אחד האבות הגיע למקום, הוציא משם את הבת שלי והחזיר אותה הביתה", סיפרה נירית. "היא הייתה בוכייה ומפוחדת, ולא הצליחה להירדם בלילה". בעקבות המקרה, נעה לא הלכה הבוקר לבית הספר. "היא עדיין לא במיטבה", אמרה אמה, "גם אני בהלם ששוטרת מתנהגת ככה, מדבר בנוער שהוא מלח הארץ. היה לי מאוד קשה לצפות בסרטון, לראות איך הבת שלי מותקפת. ההטחה על הגדר פשוט שברה אותי".
לדבריה של נירית, המקרה לא יעבור בשתיקה. "אני מבררת את הדברים לעומק ובכוונתי להגיש תלונה במח"ש. קודם כול אטפל בבת שלי. לקחתי אותה לשיחה עם היועצת, והיא כרגע בראש מעייניי".
תנועת "עזרא" מסרה: "אמש, במהלך ההכנות לשבת הארגון, הוזמנו כמה ניידות משטרה לסניף הדר גנים של התנועה בשל תלונה על רעש, חרף העובדה שהפעילות בסניף הייתה על-פי הוראות העירייה והחוק. לאחר בירור מול מרכז הסניף, התברר לנו שהופעלה אלימות כלפי כמה חניכים, כשאחת החניכות אף ננעלה על-ידי שוטרת באחד המבנים בסניף. אנחנו מכבדים את החוק ואת משטרת ישראל, אך לא סביר ששוטרת תבצע דבר שכזה. הנהלת התנועה עודכנה מיד לאחר המקרה, ונוצר קשר עם מפקד משטרת פתח תקווה המטפל באופן אישי בנושא, במטרה לברר את פרטיו עד הסוף. הנהלת התנועה נמצאת בקשר עם משפחתה של החניכה, יחד עם מרכז הסניף. אנחנו מטפלים גם בחניכים שחווים טראומה מאז המקרה. כמו כן, אנחנו עושים את המאמצים כדי להבהיר לחניכים ולצוות הסניף שיש לשמור על כבודם של השכנים גם כשמדובר בפעילות חודש הארגון, שבה ההתלהבות וההתרגשות ניכרים אצל כולם".
המשטרה מסרה בתגובה: "בעקבות אירוע הקמת רעש שלווה בחשש לחיי אדם, הגיעו שוטרים לסניף תנועת נוער בפתח תקווה. אחת הנערות שהייתה במקום עוכבה על-ידי השוטרת לצורך זיהוי. משניסתה להתרחק מהמקום, הוכנסה הנערה ביחד עם השוטרת לחדר במקום, ושם הוסברה לה משמעות מעשיה והסיבה שבגינה עוכבה. משטרת ישראל תמשיך להקפיד על האיזון הראוי בין צורכי הפרט והקבוצה. עם זאת, הנושא יתוחקר ויטופל בהתאם".