יומיים לאחר שקמפיין להט"בי ראשון מסוגו יצא לדרך ביישובים ערביים תחת הכותרת "הזמן לשבור את הארון בחברה הערבית", השלטים שנתלו בכפר כנא נתלשו. בסרטון ויראלי שהתפרסם ברשת החברתית טיקטוק אמרו האחראים לתלישת השלטים: "מי שרואה את עצמו גיי או מזדהה עם הקהילה, שיתלה את השלט מעל הבית שלו, אבל לא בשטחים הציבורים". לדבריהם, "אנחנו בכפר כנא - לא אחד - אלא 25 אלף תושבים לא מקבלים את הקמפיינים האלה שפוגעים בילדים שלנו ובעתידם".
מדובר בעשרות שלטים שהוצבו ברחבי הרשויות הערביות למען אלה התומכים או נמנים כחלק מהקהילה הגאה בחברה הערבית. היוזמת, ההתארגנות הערבית הגאה 'בית אל-מים', מסר בתגובה להשחתה: "העלמת שלטים לא תעלים את קיומנו בחברה הערבית, זאת התחלה של מאבק והיא רק מחזקת את הצורך בבנייה של מענים, ומסגרות תומכות בקהילה שלנו".
2 צפייה בגלריה
קמפיין להט״בי ראשון ביישובים ערבים
קמפיין להט״בי ראשון ביישובים ערבים
השלטים שנתלו - ונתלשו
"מרגע עליית הקמפיין אנחנו רואים יותר חברים בקהילה שפונים אלינו ולא נשארים עם הקשיים לבד - זו ההצלחה הגדולה עבורנו והיא רק ההתחלה. אנחנו כאן כדי להישאר ולהיאבק עבור הזכות שלנו להיות מי שאנחנו, כמו כל אחד אחר".
מוחמד זועבי, אקטיבסט בקהילה הגאה בחברה הערבית אמר: "נגמרו כל הצרות של הערבים והגיעו הלהט"בים. במקום להתעסק במה שחשוב, ומה שהחברה הערבית הכי צריכה - מאבק באלימות נגד נשים, ברצח המשתולל, בעוני המחפיר שמשפחות ערביות חיות בתוכו ובמצוקות הדור הצעיר - בוחרים 'משפיעני' רשת למיניהם להתגאות בזה שהם רומסים כל קול אחר, קול למען צדק, קול שיכול להציל חיים. אותם אנשים יתבכיינו עוד יומיים על מקרי גזענות ואפליה נגדם כערבים".
חברת הכנסת אבתיסאם מראענה התייחסה גם היא לתלישת השלטים: "השחתתם מצערת ומדאיגה אבל היא לא תעצור אותנו. זה הזמן של הקהילה הגאה הערבית להרים ראש, להשמיע קול ולהיאבק על זכויותיה. התגובות הקיצוניות מצביעות על כך שזו סוגיה דרמטית ובוערת שמעוררת הרבה אמוציות, ושהדרך שלנו עוד ארוכה. התפקיד שלנו כנשות ואנשי ציבור הוא להעניק להם ולהן את מלוא הביטחון והתמיכה".
במקביל, עמותת "תשרין" בעיר טייבה נאלצה לבטל אירוע שבו אמור היה להופיע גבר מהקהילה הגאה בתחילת יולי. בעירייה החליטו על הביטול לאחר תלונות מתושבים שמתחו ביקורת על השתתפותו.
הפעיל החברתי, עבד א-סתאר שאהין חאג' יחיא, התחיל לכתוב ברשת נגד המופע ואמר: "טייבה תשאר נקייה מהמופעים שמקדמים הומוסקסואליות. צעדים כאלו פוגעים בעקרונות הדת שלנו. להומוסקסואלים הללו אין את הזכות להיות בטייבה ובכל מקום אחר. צריכים לכבד את רצון התושבים ולא להביא אלינו אנשים כאלה. בחיים לא נאמין בדרכם ולא נתמוך בהם. כל עוד אנחנו יכולים למנוע כניסתם לטייבה, לא נהסס. צריך להתבייש בהם".
2 צפייה בגלריה
עבד אלסתאר שאהין חאג' יחיא
עבד אלסתאר שאהין חאג' יחיא
"צריך להתבייש בקהילה הגאה". עבד א-סתאר שאהין חאג' יחיא
פעיל אחר יצא גם כן נגד הכוונה לקיים את האירוע. "מה המטרה של אירוע כזה?", תהה, "בטח רבים יתלוננו כי אלה אנשים שלא מקובלים בחברה שלנו, והדת שלנו אוסרת עלינו מעשים כאלה. לא יכול להיות שעמותה כזו תלך נגד הדת והתושבים".
העמותה מסרה בתגובה: "אנו רואים את חומרת ההסתה שביצעו כמה פעילים ברשתות החברתיות, שבעקבותיו עלו הודעות עלבון ואיומים מילוליים ופיזיים, עד שהגיע לאיום הישיר באלימות פיזית לחברים ולעובדי העמותה. בהתאם, ומתוך עמדה של אחריות, הגענו להחלטה הבאה: הנהלת העמותה תבטל את הקרנות הסרטים הקצרים ביולי, כולל הסרט העלילתי הקצר 'מולכיה נעמה'".
"אנו מודים למי שפנה אלינו כדי לתמוך בנו ולעמוד לצידנו, בהוקרה לעמותה, הפועלת זה 15 שנה להגברת והעצמה הסצנה התרבותית, הלאומית בטייבה ובמשולש. תמיד ניסתה לגרד את תקרת הזכוכית ולהילחם בקווים האדומים".