סוכנות הידיעות הסורית הממלכתית "סאנא" דיווחה הלילה (רביעי) על תקיפה ישראלית באמצעות טילים באזור קוניטרה שבדרום המדינה. בדיווח נמסר כי התקיפה בוצעה באזור כפרי, וכי אין נפגעים אך נגרם נזק.
התקיפה האחרונה שיוחסה לישראל בסוריה התרחשה לפני שבועיים. אז דיווחה סוכנות הידיעות הממלכתית כי מערכות ההגנה האוויריות של סוריה הופעלו בעקבות תקיפה של ישראל בבירה דמשק. פיצוצים נשמעו בשמי הבירה. מקור צבאי סורי אמר ל"סאנא" כי ישראל שיגרה מספר טילים לאזור דמשק וכי סוריה יירטה את רוב הטילים, ששוגרו לטענתו מטבריה זמן קצר לאחר חצות.
שבועיים לפני כן דווח בסוריה כי ישראל תקפה מהאוויר כמה יעדים באזור דמשק. צבא סוריה מסר כי נגרם נזק לרכוש בלבד. חמישה ימים לפני כן האשימה סוריה את ישראל בתקיפה שבוצעה באופן חריג לאור יום באזור העיר מסיאף שבמחוז חמה. לפי דיווחים זרים, יעד התקיפה ההיא היה מרכז פיתוח ודיוק הטילים במסיאף. חימושים רבים הוטלו ממטוסי קרב של חיל האוויר מכיוון הים, לפי הדיווחים.
לפני כחודשיים ייחסה סוריה תקיפה נוספת לישראל, בה נהרגו שני פעילים במשמרות המהפכה של איראן. השניים, לפי גורמים יודעי דבר, היו קצינים שעסקו בפרויקט דיוק הטילים החשוב לאיראן ולחיזבאללה. אחרי התקיפה, בטהרן איימו כי "ישראל תשלם את המחיר על הפשע הזה". פחות משבוע לאחר מכן, שיגרו האיראנים 12 טילים לעבר "בסיסים ישראליים סודיים" בארביל, בירת החבל הכורדי בעיראק. בישראל העריכו שמדובר בפעולת נקם איראנית.