נועה ארגמני, שחולצה במבצע הנועז של צה"ל אחרי 246 ימים בשבי בעזה, צפויה להשתחרר מבית החולים איכילוב מחר (שלישי) או לאחר חג השבועות. החטופה שחולצה תעבור היום בנוסף בדיקות עיניים.
תיעוד מבטן המסוק; נועה ארגמני מחולצת מרצועת עזה
(צילום: דובר צה"ל)

המפגש של נועה ארגמני עם אביה
(צילום: מתוך ערוץ 13)

גורמים המעורים בפרטים מספרים כי ארגמני מעורבת באופן מעמיק בטיפול הרפואי שמקבלת אמה ליאורה המאושפזת בבית החולים עם סרטן מתקדם. היא ישבה עם הרופאים שמטפלים בה, עברה על צילומי בדיקות ההדמיה של האם וביקשה הסברים מדויקים על הטיפול התרופתי, האשפוז והפרוגנוזה של ליאורה. אתמול שהתה עם אמה בחדר ביחידות במשך שעתיים.
ארגמני סיפרה כי רק כשראתה את הדרגות ואת דגל ישראל על מדי הלוחמים הבינה שאכן באו לחלץ אותה. בנוסף סיפרה כי למדה ערבית והיא מבינה ומדברת היטב את השפה.
1 צפייה בגלריה
נועה ארגמני
נועה ארגמני
נועה ארגמני
(צילום: דובר צה"ל, AP Photo/Jehad Alshrafi)
בתקופת השבי הראשונה, שבה שהתה עם חטופות נוספות ובהן מורן סטלה ינאי, היא למעשה זו ש"ייצגה" אותן והתעקשה ללמוד את המילים בערבית. למעשה היא מתוארת כמי שהייתה מעין מנהיגת חטופות, ודאגה להשיג עבורן דברים.
מעבר לשטיפת הכלים, פעולה שביצעה גם בבוקר החילוץ, ארגמני גם בישלה בלא מעט הזדמנויות. היא קיבלה מצרכים בסיסיים כמו פיתה ועגבניות, והכינה מהן ארוחות. אחיותיה של האם ליאורה הגיעו מסין כדי לפגוש את נועה, לאחר השחרור.
שלשום דווח כי ארגמני סיפרה לבני משפחתה כי הייתה בשבי יחד עם יוסי שרעבי ואיתי סבירסקי, שנהרגו בשבי חמאס. לימים הודה צה"ל כי שרעבי נהרג ככל הנראה במהלך תקיפה של מבנה סמוך לנקודה שבה הוחזק, ואיתי נרצח כמה ימים אחריו; אבל נועה סיפרה למשפחתה: "ראיתי את הטיל נכנס לתוך הבית, הייתי בטוחה שאני עומדת למות. חשבתי שזהו - אבל נשארתי בחיים". נועה סיפרה כי לאורך התקופה עברה בין כמה דירות, ולא הוחזקה במנהרות. מעת לעת היא יצאה לנשום אוויר, ועשתה את זה כשהיא מחופשת לאישה ערבייה. לעיתים רחוקות מאוד זכתה גם להתקלח.
אתמול סיפר האב יעקב ארגמני על המפגש הראשון של נועה עם ליאורה. "לצערי הרב אמא שלה במצב קשה מאוד", אמר. "היא בקושי הסתכלה על נועה. הן נפגשו אחרי שמונה חודשים, אבל זה היה קשה מאוד".
בן זוגה של נועה, אבינתן אור, שתועד יחד איתה בזמן החטיפה, עדיין בשבי. אחותו גליה דקל סיפרה ל-ynet כי חשה "שמחה עצומה ומדהימה", לצד הדאגה הגדולה לאחיה שעדיין מוחזק בידי ארגון הטרור: "אנחנו לא יודעים שום דבר על אבינתן מאז סרטון החטיפה שכולם ראו, אבל חולצו גם חטופים שלא הגיעו מהם אותות חיים. זה נותן מעט תקווה".