גם אחרי ירי מטח הטילים הגדול ביותר לעבר קריית שמונה מאז מלחמת לבנון השנייה, בחיזבאללה המשיכו אמש (שלישי) במאמצי ההרס והפגיעה ביעדים אזרחיים באזור הגליל. סמוך לשעה 23:00 בלילה, ירו מחבלי ארגון הטרור השיעי טיל נ"ט שפגע ישירות בלול ריק מעופות במושב אביבים. הלול נחרב לחלוטין, וגם בית סמוך ניזוק כשכל הדלתות והחלונות בו נעקרו ממקומם מעוצמת ההדף.
2 צפייה בגלריה
נזק באביבים
נזק באביבים
הנזק בלול באביבים
(צילום: שלום ביטון)
2 צפייה בגלריה
נזק באביבים
נזק באביבים
(צילום: שלום ביטון)
הכותרת
מאחורי איום המנהרות של חיזבאללה
22:15
שלום ביטון, תושב אביבים, יצא בשעת לילה לאמוד את הנזקים והוא חש מופקר נוכח המצב הביטחוני באזור הצפון. "אם הם מרשים לעצמם אחרי חמישה חודשים של מלחמה לירות ממארון א-ראס לאביבים, אז שאפו גדול להם", אמר ביטון בכעס. "אני מאוד מחזיק ממנו (מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. י"ק), כשמתחשק לו לירות על הבתים שלנו או בחיילים יש לו תמיד אור ירוק, ולצה"ל שלנו אין אור ירוק לפעול גם אחרי חמישה חודשים".
ביטון סיפר עוד כי כשיצא מהלול ההרוס, הוא הביט למעלה אל ההר שבו שוכנים בתי היישובים הלבנוניים שצופים על המושב. הוא כמעט התפרץ בבכי ואמר: "למה לא משטחים להם את הבתים? למה אני צריך שבאביבים יהיה חושך ואצלם במארון א-ראס וביארון מולנו יש אור בלילה? חמישה חודשים שצה"ל יורה בהרים ולא בבתים".
ריאיון עם ראש העיר קריית שמונה
(צילום: ירון ברנר)

כמה שעות אחרי ששר הביטחון יואב גלנט איים אתמול שוב על חיזבאללה ואמר כי "ישראל מתקרבת לנקודת הכרעה", שוגרו משטח לבנון 30 רקטות לאזור קריית שמונה. 13 רקטות יורטו ו-17 נפלו בשטחים פתוחים. אחרי הירי לאביבים עדכנו בצה"ל על "שתי סגירות מעגל", כשמטוסי קרב של חיל האוויר תקפו עמדות שיגור של חיזבאללה בשטח לבנון.
חיזבאללה קיבל אחריות לירי המטח הכבד, וציין שהוא נעשה בתגובה לתקיפה בכפר חולא בדרום לבנון, שבה נהרגו זוג הורים ובנם. ראש הכפר טען בפני סוכנות הידיעות רויטרס כי שלושת ההרוגים הם אזרחים. לדבריו, "זה היה בניין בן 3 קומות, הוא קרס לחלוטין והמחלצים עדיין פועלים לבדוק מי נותר מתחת להריסות".
מאז פרוץ המלחמה נהרגו לחיזבאללה יותר מ-250 מלוחמיו והושמדו כל עמדות התצפית והמוצבים בקו הגבול, אך נראה כי כוח האש של ארגון הטרור השיעי רחוק מלהיפגע, אפילו בקו הגבול לבנון-ישראל.