1 צפייה בגלריה
להב 433
להב 433
להב 433
(צילום: נדב אבס)
היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433, עיכבה הבוקר (שני) לחקירה ארבעה חשודים, בהם אשתו של ראש עיר מהצפון ושני קציני משטרה לשעבר העובדים כיום כחוקרים פרטיים, בחשד למעורבות בסחיטה באיומים של איש עסקים ופעיל ציבור שידוע כמתנגד לראש העיר.
מהמשטרה נמסר כי לאחר חקירה סמויה שהתנהלה ביאח"ה במהלך החודשים האחרונים, עברה הבוקר החקירה לשלב הגלוי. על פי החשד, חלק מהחשודים, שעיסוקם בתחום החקירות הפרטיות, צילמו את איש העסקים יושב מחובק עם נשים ומנשק נשים. לאחר מכן, הם איימו כל אחד על פי חלקו על איש העסקים שאם לא יחדל מעיסוקו ומעורבותו בפוליטיקה המקומית - ישלחו לאשתו את התמונות. בהמשך, לפי המשטרה, האיום אף מומש.
איש העסקים הוא פעיל ליכוד מוכר בצפון, שנמצא בעימות פוליטי עם ראש עיר בצפון ומקורב למספר בכירים בליכוד. על פי החשד משרד חקירות פרטי של שני קציני המשטרה לשעבר צילם את איש העסקים כשהוא נראה מחבק נשים ואיים שישלח את התמונה לרעייתו. אחת מהתמונות שצולמו ובו נראה איש העסקים נשלחו לח"כ אלי כהן מהליכוד שנחשב למקורב אליו.
במהלך הפעילות הבוקר בוצעו חיפושים בבתי החשודים ובמשרדיהם, והמשטרה נמסר כי נתפסו מוצגים לצורכי חקירה. "במסגרת החקירה נגבו עדויות וצפויים להיחקר מעורבים נוספים", נמסר עוד. "החקירה מנוהלת על ידי משטרת ישראל ובליווי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה".