משטרת איטליה והאינטרפול הודיעו אתמול (ה') על מעצרו של רוצח איטלקי, שפעל בשורות המאפיה של מחוז קלבריה – "נדרנגטה", מארגוני הפשע הגדולים בארץ המגף. הרוצח, אדגרדו גרקו בן ה-63, היה מבוקש ב-16 השנים האחרונות – וכעת נתפס בדרום צרפת, שם חי בזהות בדויה.
גרקו היה מבוקש על שני מעשי רצח בקלבריה שבדרום איטליה בתחילת שנות ה-90, בתקופה של הסלמה ביריבות בין שתי כנופיות פשע, שכונתה "מלחמת המאפיה". גרקו רצח שני אחים בחנות דגים. הוא היכה אותם למוות במוט ברזל. הגופות לא נמצאו. ההערכה הייתה שנשפכה עליהן חומצה.
2 צפייה בגלריה
איטליה מאפיונר נמלט נלכד ב צרפת אחרי 16 שנה
איטליה מאפיונר נמלט נלכד ב צרפת אחרי 16 שנה
שינה את שמו לפאולו דימיטריו. הרוצח הנמלט גרקו
בשנת 2006 גרקו הורשע במעשי הרצח, ובניסיון רצח של אדם נוסף. הוא נידון למאסר עולם, ובית המשפט הוציא צו מעצר נגדו - אך גרקו נמלט. לפי סוכנות הידיעות האיטלקית ASNA משנת 2014 הוא התגורר בסנט אטיין בצרפת, ובשלוש השנים האחרונות עבד כטבח בפיצרייה בעיר.
במהלך שהותו בסנט אטיין גרקו הציג את עצמו בשם פאולו דימיטריו. בשנת 2021 אף הופיע בעיתון מקומי ופרסם את הפיצרייה שבה עבד. בהודעת האינטרפול מסר אתמול גוף השיטור הבינלאומי כי חוקרים איטלקים הובילו למעצרו של גרקו. ראש האינטרפול, יורגן שטוק, אמר על לכידתו: "לא משנה כמה עבריינים נמלטים ינסו לחיות חיים שקטים בחו"ל, הם לא יכולים לחמוק מהצדק לנצח".
2 צפייה בגלריה
בכיר המאפיה מאפיה ב סיציליה איטליה קוזה נוסטרה מתיאו מסינה דנארו אחרי מעצרו בתום מצוד של 30 שנה
בכיר המאפיה מאפיה ב סיציליה איטליה קוזה נוסטרה מתיאו מסינה דנארו אחרי מעצרו בתום מצוד של 30 שנה
בחודש שעבר: מנהיג ב"קוזה נוסטרה" נתפס אחרי מצוד של 30 שנה
(צילום: רויטרס)
ארגון הפשע האיטלקי "נדרנגטה" הוא בין המובילים בעולם בהברחת קוקאין. בשנים האחרונות מבוקשים שפעלו בשורות המאפיה של קלבריה נעצרו ברחבי אירופה - וגם בברזיל.
זו הפעם השנייה בשבועות האחרונים שאיטליה מצליה ללכוד מאפיונר בכיר שנמלט. בחודש שעבר הודיעה המשטרה בסיציליה על לכידתו של מתיאו מסינה דנארו, ממנהיגי ה"קוזה נוסטרה", שהיה המבוקש מס' 1 באיטליה. הוא נלכד במרפאה בפלרמו, אחרי שהצליח לחמוק מהחוק במשך 30 שנה.
פורסם לראשונה: 22:10, 02.02.23