בית הדין הצבאי דחה הערב (יום ה') את ערעורם של חמשת לוחמי המילואים החשודים בהתעללות מינית במחבל חמאס במחנה שדה תימן, וקבע שיישארו במעצר לפחות עד יום ראשון. דובר צה"ל מסר כי לאחר דיון ממושך בכלל טענות ההגנה, ולאחר שבית הדין הצבאי עיין בכלל חומרי החקירה - כולל בחומרים שהציגו עורכי הדין של החשודים - בית הדין דחה את הערעור על הארכת המעצר. "בהחלטתו קבע בית הדין הצבאי כי מחומר הראיות עולה חשד סביר לביצוע המעשים המיוחסים להם, וכן כי מהמעשים המיוחסים קמה עילת מסוכנות ברורה", נמסר מדובר צה"ל.
4 צפייה בגלריה
המילואימניקים מובאים לדיון ערעור בהארכת מעצרם בבית הדין הצבאי בבית ליד
המילואימניקים מובאים לדיון ערעור בהארכת מעצרם בבית הדין הצבאי בבית ליד
המילואימניקים מובאים לדיון בערעור
(צילום: יאיר שגיא)
במהלך הדיון סנגורו של אחד החשודים, עו"ד אבי עמירם, מתח ביקורת על הדלפות מהחקירות, וטען כי "יש לעצור אותן ולחקור את החוקרים עד שיימצא המדליף". סנגור של חשוד נוסף, עו"ד עדי קידר, טען כי ההדלפות "מתוכננות ומתוזמנות, זו קשירת קשר". בהמשך טען קידר כי "המסד הראייתי לא השתנה. האם ניתן לייחס מעשה קונקרטי למי מהחשודים? החוקר אמר שהראיות התחזקו, אך לאחר חודש שום ראיה לא התווספה לתיק".
לשאלת בית הדין אם יש עוד חומרים בסרטונים מעבר למה שפורסם ענה התובע כי "לא עשה השוואות", ואינו יכול להתייחס לכך. התובע הצבאי אמר בדיון: "אני מבקש להבהיר שהוצגו ראיות חדשות. את ההבנה שלנו של מה שקרה באירוע חיזקו הראיות. כפי שטענו, כל חמשת החשודים נכחו באירוע והחליפו תפקידים במהלכו. אנחנו מקבלים את ההחלטות בעצמנו, ועדיין לא התקבלה החלטה אם להעמיד אותם לדין. החקירה תסתיים בתחילת השבוע הבא. לא אני ולא אף אחד מצוות התביעה הדליף".
4 צפייה בגלריה
מחבל עצור במכלאה בשדה תימן
מחבל עצור במכלאה בשדה תימן
מחבל עצור בשדה תימן, בתחקיר שפרסמה בעבר CNN
(צילום: מתוך CNN)
אחד המסמכים שהציג בדיון אחד מעורכי הדין של החשודים הוא חוות דעת שכתב פרופ' אלון פיקרסקי, מנהל האגף הכירורגי והמחלקה לכירורגיה כללית במרכז הרפואי האוניברסיטאי הדסה עין כרם, שבו העריך כי החבלה שממנה סבל המחבל נעשתה מ"החדרה עצמית" לפי הטבעת שלו, ולא בשל החדרה מידי גורם חיצוני. יש להדגיש כי פרופ' פיקרסקי לא בדק את המחבל בעצמו, והמחבל בכלל לא טופל בהדסה עין כרם - אלא בבית החולים אסותא באשדוד - והרופא פרסם את חוות הדעת מטעם ההגנה כאמור.
לטענת פרופ' פיקרסקי, מחומר רפואי שהוצג לו הוא לא הבחין בפגיעה בפי הטבעת של המחבל. הוא טען שיש "ספק גדול לגבי דרך ומנגנון החדרת הגוף הזר שגרם לפציעה בחלחולת", והעריך כי "החדרה על ידי גורם חיצוני, ודאי של עצם רחב (כדוגמת אלה או מקל של מטאטא), מחייבת פציעה של פי הטבעת עצמו (בנוסף לפגיעה בחלחולת) וסימנים ברורים לפציעה זו". הוא הדגיש כי "דווקא החדרה עצמית של גוף זר, שיכולה באותה מידה לגרום לקרע בחלחולת, היא שלא תגרום לקריעה בפי הטבעת עצמו, שכן המחדיר (החולה עצמו) ידאג להחדרה עדינה ולא טראומטית של הגוף הזר".
כאמור, מדובר במסמך מטעם ההגנה - ואמינותו אינה ברורה. בית המשפט קבע כי החשד לעבירות מצד העצורים הוא סביר, חרף הצגת המסמך בדיון.
4 צפייה בגלריה
 הפגנה מול ביתה של הפרקליטה הצבאית הראשית - יפעת תומר ירושלמי
 הפגנה מול ביתה של הפרקליטה הצבאית הראשית - יפעת תומר ירושלמי
ההפגנה מחוץ לביתה של הפצ"רית ברמת השרון
(צילום: יובל חן )
4 צפייה בגלריה
 הפגנה מול ביתה של הפרקליטה הצבאית הראשית - יפעת תומר ירושלמי
 הפגנה מול ביתה של הפרקליטה הצבאית הראשית - יפעת תומר ירושלמי
(צילום: רועי רובינשטיין )
בתוך כך, כ-200 בני אדם הפגינו הערב ברחוב ליד ביתה של הפרקליטה הצבאית הראשית יפעת תומר-ירושלמי, במחאה על מעצר הלוחמים. המפגינים הטיחו במהלך המחאה האשמות בכלי התקשורת שהגיעו לסקר את ההפגנה, תוך כדי גידופים בזמן שידור, דחיפות וניסיון להשחית רכוש. המשטרה פעלה להפריד בין הצדדים, עד שהכתבים עזבו את המקום.