4 צפייה בגלריה
המטען שהושלך לעבר בית משפחת נסתר
המטען שהושלך לעבר בית משפחת נסתר
מטען החבלה המאולתר
(צילום: אסתר נסתר)
במשטרה עדיין לא החליטו אם לאפשר את קיום מצעד הדגלים המתוכנן להיערך בירושלים ביום חמישי, אולם נדמה כי השטח ממשיך לבעבע. מטען חבלה מאולתר הושלך בליל שבת לעבר חצר בית של יהודים במתחם מעלות דוד הסמוך למתחם מעלה הזיתים בשכונת ראס אל עמוד במזרח ירושלים. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. זו הפעם השנייה שבה מושלך מטען חבלה לעבר מתחם המגורים היהודי בשכונה שמרבית תושביה הם ערבים.
המטען הושלך לעבר בית משפחת נסתר בליל שבת בשעה 21:30 לערך. בשלב ראשון בני הבית לא ידעו כי מדובר במטען חבלה והזעיקו את משמר הגבול. לטענתם, במשמר הגבול לא הגיעו למקום. רק למחרת, בשבת בבוקר, הבחינו בני המשפחה שמדובר ככל הנראה במטען חבלה. עם זאת, רק במוצאי השבת הם התקשרו למשטרה. חבלן משטרה טיפל במטען המאולתר. כעת חוקרים במשטרה מי עומד מאחורי השלכת המטען.
4 צפייה בגלריה
הברגים שנמצאו בחצר בית משפחת נסתר
הברגים שנמצאו בחצר בית משפחת נסתר
הברגים בחצר בית המשפחה
(צילום: אסתר נסתר)
4 צפייה בגלריה
בקבוק תבערה שהושלך לעבר מתחם מעלות דוד
בקבוק תבערה שהושלך לעבר מתחם מעלות דוד
בקבוק תבערה שהושלך לעבר המתחם
(צילום: אסתר נסתר)
אסתר נסתר, אם לעשרה שאל ביתה הושלך המטען, סיפרה הבוקר ל-ynet: "ישבנו בערב שבת בחצר, וכשנכנסו הביתה נזרק לחצר חפץ. שמענו צרור אדיר והייתה אש מאוד גדולה. חשבנו שזה זיקוקים וקראתי למשמר הגבול. זה ממש נס שאחת הבנות שלי סגרה את הדלתות.
"כשיצאנו לחצר בשבת בבוקר גילינו שכל החצר מלאה בברגים שהגיעו עד לפתח הבית. זו עליית מדרגה בכל קנה מידה, כי בפרעות האחרונות ביום ירושלים ספגנו אבנים וניסיון חדירה לחצר שלנו ועכשיו מטען".
אריה קינג, סגן ראש העיר ירושלים ותושב מעלה הזיתים, אמר בתגובה: "המטען שהושלך הוא המקרה השני בתוך חודש של זריקת מטען צינור לעבר יהודים במזרח העיר. זה מעיד ששב"כ שנכשל בזיהוי 'פרעות תשפ"א' עסוק בזוטות ובפוליטיקה במקום למנוע התעוררותם של קני טרור במזרח ירושלים".

החשש מקיום מצעד הדגלים

פחות מחודש אחרי שמצעד הדגלים ביום ירושלים נקטע בשל מטח רקטות מרצועת עזה לעבר בירת ישראל, מתוכנן כאמור להתקיים ביום חמישי השבוע אירוע דומה עם השלכות נפיצות. המשטרה עדיין לא החליטה אם לאפשר את קיום האירוע שמאחוריו עומדים ארגוני ימין ומפלגת הציונות הדתית של ח"כ בצלאל סמוטריץ'.
גורמים ביטחוניים הביעו חשש שהמצעד עלול להיות "פרס" לחמאס ויספק לו תירוץ להמשיך את המלחמה ובכך גם לשים את ישראל בעמדה לא נוחה במשא ומתן. עוד ציינו כי מצעד הדגלים וסוגיית ירושלים עלולים לפגוע במאמצים להשגת רגיעה.
4 צפייה בגלריה
פלייר לקראת צעדת דגלים בירושלים
פלייר לקראת צעדת דגלים בירושלים
כרזת מצעד הדגלים המתוכנן
שר הביטחון בני גנץ קיים אתמול בערב הערכת מצב בהשתתפות הרמטכ"ל, מפכ"ל המשטרה, היועץ המשפטי לממשלה, מפקד פיקוד מרכז, מתאם פעולות הממשלה בשטחים וגורמי ביטחון נוספים, והחליט לדרוש שלא לקיים את המצעד שעלול לדבריו לפגוע בתהליכים המדיניים שמתקימיים בתקופה האחרונה.
בדיון הערכת המצב עלו נקודות נוספות שצפויות להתנקז לשבוע הקרוב, בהן הדיון בבג"ץ על שייח ג'ראח שנקבע ליום רביעי, קידום המגעים על דרישת ארה"ב לקיים פסגה בקהיר בעניין הסדרה ארוכת טווח עם חמאס, וסוגיה רגישה נוספת שעל הפרק. בדיון עלה עוד כי המצעד ידרוש כוחות משטרה רבים לצורך אבטחתו וגורמי ביטחון שונים המליצו שלא לקיימו בעיתוי ובמתווה הנוכחי בעיר העתיקה.
מלשכתו של גנץ נמסר אתמול כי "שר הביטחון הדגיש בפני כלל הגורמים את הצורך בהתאמת המתווים ובהתנהלות אחראית, ואמר כי על רקע מצבור האירועים הצפויים, יש חובה להתנהל ברגישות מדינית, ביטחונית ואזרחית".