היחידה המרכזית של מחוז חוף במשטרה עצרה השבוע עבריין תושב רמת גן, בעל עבר בהרשעה בהונאות, בחשד לתרגיל "עוקץ" למשפחות עצורים. הוא הציג עצמו לעיתים כסנגור או כמי שפועל מטעמו, ובמקרים אחרים כשוטר. האיש, שמכחיש את הנטען כלפיו, גבה לפי החשד כספים מקרובי העצורים ונעלם.
המעשים מיוחסים לתומר משעלי (38), שמנהל בימים אלה משפט שבו הוא מואשם בניסיון סחיטה של הורי הכדורגלן דור מיכה. לפי כתב האישום בתיק זה, משעלי הציע לבני משפחתו של מיכה "עדות מזכה" תמורת מאות אלפי שקלים. בספטמבר בשנה שעברה הודיעה על סגירת תיק החקירה נגד מיכה וחברו עומר אצילי, לאחר שהשניים נחשדו בקיום יחסי מין עם שתי נערות בנות 15.
1 צפייה בגלריה
השלום ראשל"צ: הארכת מעצר לחשוד בניסיון סחיטה באיומים בפרשת הכדורגלנים
השלום ראשל"צ: הארכת מעצר לחשוד בניסיון סחיטה באיומים בפרשת הכדורגלנים
תומר משעלי
(צילום: יריב כץ)
מחקירת הימ"ר עולה כי משעלי נהג לאתר באתרי אינטרנט שונים את שמות העצורים והסנגורים שלהם. לפי החשד, הוא היה יוצר כאמור קשר עם בני משפחות עצורים, קובע עמם פגישה וגובה מהם עשרות אלפי שקלים כ"שכר טרחה".
עוד עלה בחקירה כי בחלק מהמקרים התחזה משעלי לשוטר, והיה מבקש מבני משפחה של עצורים כספים כדי להעבירם לבית המשפט "לטובת שחרור בערובה של החשוד". המעצר של משעלי בוצע במהלך תרגיל "עוקץ" שבו נתפס "על חם".
עו"ד אסף טלעו"ד אסף טל
במשטרה אמרו כי עד כה ידוע על שישה מקרים שבהם משעלי פעל בשיטה דומה. במפלג ההונאה של היחידה המרכזית במחוז חוף ביקשו מקורבנות נוספים ש"נעקצו" בדרך דומה, להגיע לתחנת המשטרה הקרובה לביתם כדי להגיש תלונה בנושא. משעלי, שריצה בעבר מאסר בגין שוד אלים של קשישים, יישאר במעצר עד יום ראשון הקרוב.
עו"ד אסף טל, פרקליטו של משעלי, אמר כי מרשו מכחיש את הטענות. לדבריו, "הוא מעולם לא נפגש עם מי שנטען שהם הקורבנות".