"אתם אנשים טהורים בנפש ובגוף, מתגעגע לבדיחות הפרטיות": כך כתב מתן בן ה-18, בנם הבכור של נועה אדר ברנס וניר ברנס, שנהרגו אתמול (שלישי) מפגיעת רקטה על רכבם בגולן. מתן נפרד מהוריו, וכתב בחשבון האינסטגרם שלו כי "אין לי מילים לתאר כמה אני כאוב ומבולבל. אני מרגיש שלא סיפרו לי מספיק, אני לא יכול להאמין לזה.
הלווייתם של נועה וניר ברנס ז"ל
(באדיבות המשפחה)

2 צפייה בגלריה
ניר ונועה ברנס ז"ל,  בנם של  נועה וניר ברנס ז"ל
ניר ונועה ברנס ז"ל,  בנם של  נועה וניר ברנס ז"ל
ניר ונועה ברנס ז"ל, בנם מתן. "אתם האוויר שלי, במילה אחת - תודה"
(באדיבות המשפחה)
"תודה לכם אמא ואבא, על החיים הכי טובים שיש. לימדתם אותי כל כך הרבה דברים שהיום אני חזק מהם. אני יודע שאתם גאים בי שם למעלה, ובטוח שאתם יושבים ואומרים 'וואו, איזה משפחה יש לנו". רציתי לומר סליחה אם פגעתי בכם, אתם האוויר לנשימה שלי. אנשים טהורים בנפש ובגוף. אנשים טובים שתמיד עזרו לכולם, אנשים מצחיקים שכל דקה איתם זה שמחה וצחוק. מתגעגע לבדיחות הפרטיות שלנו, תמיד אני אזכור שברנס זה מותג. במילה אחת - תודה".
לפני הלוויית הוריו בנתניה, מסר מתן הצהרה: "אנחנו לא לבד, וכל פעם שכותבים לנו שהשאירו אותנו יתומים, אנחנו ממש ממש לא יתומים. יש איתנו משפחה וחברים של ההורים שלי שמקיפים אותנו. אני רוצה להגיד להורים שלי שהם הורים מדהימים, מדהימים, מדהימים ואני לעולם לא אשכח את זה".
מתן ברנס, לפני הלוויית הוריו
(צילום: באדיבות המשפחה )

הוא הוסיף: "הם נתנו לי הכול ונתנו לי את החיים הכי טובים שהיו לי. הם עכשיו נתנו לי את האחריות לשמור על האחים שלי, ואני חושב שהם נתנו לי את הכבוד הזה. וזהו. אני מוכן לקבל את ההחלטה הזאת עליי. יש איתי אנשים שיעזרו לי תמיד. תודה על כל הדאגות, ומי שכותב זה מחמם (לנו את הלב - י"ק) מאוד. תודה רבה".
במהלך ההלוויה ספד מתן להוריו, וסיפר כי "הם היו המתנה הכי גדולה בחיים שלנו, האוויר לנשימה שלנו. היינו משפחה מאוחדת ושמחה כל כך, אין לי מילים לתאר כמה הלב שלי שבור, אני לא מאמין שהגעתי למעמד הזה, לבוא ולקבור את ההורים שלי כל כך צעירים ויפים". הוא הוסיף כי "אבא שלי היה בן אדם כל כך טוב, הוא היה תמיד דואג שיהיה לכולם הכול, כל מי שהיה צריך משהו הוא היה מביא לו בלי ישר להגיד 'לא, כמה, איך, למה' ישר הוא מביא. היה לו חברים בכל העולם, הוא היה דמות להערצה, בן אדם טוב, שנותן, שאוהב לא משנה איזה עדה, גזע ומין, הוא אהב את כולם.
"ואמא שלי שהביאה אותי לחיים, האוויר לנשימה שלי, אני לא יכול לדבר עלייך ככה. את החברה הכי טובה שלי, אני ילד של אמא, אני לא מתבייש להגיד את זה, ואני רוצה לומר שאני מודה לך על כל דבר, אנחנו דומים באופי וגם בנראות. איך את היית אומרת לי כל הזמן 'אין מה לעשות, בעיה שלך, אני אמא שלך' וזה נכון", הוסיף מתן. "אני רוצה להגיד לכם תודה על החיים הנפלאים האלה, על האחים שלי, שעכשיו הפכתי להיות מאח גדול לאבא ואמא".
מתן סיפר כי המשפחה תמיד הייתה שמחה וצוחקת, והוסיף: "אין רגע שלא היה צחוק, לא משנה מתי, לא משנה כמה, תמיד היינו צוחקים. הם לימדו אותי תמיד לחייך, תמיד לכבד את האחר, לא לשנוא אנשים".
שיירת דגלים לכבודם של נועה וניר ז"ל

הגר אדר, אחותה של נועה, ספדה לה בהלוויה וסיפרה על הילדות ביחד. "גדלנו יחד במיטת קומותיים, שלוש בנות, רחלי הגר ונועה. חלקנו הכול, מה ששלי שלך. הגעתי אליכם אתמול הביתה עם סחבות, לקחתי סינר ונעליים - מה ששלך שלי, זו הדרך שלי לכבד אותך", אמרה.
היא הוסיפה: "אני כל כך מאושרת שהיה לנו שיח רגשי ועמוק יום-יום, רחלי את ואני. איך היינו מדברות, אין לי עוד מילים אני כל כך מתגעגעת, פשוט אין לי עוד מילים. הנשמות הגבוהות שלכם עולות, תפזרו חלקיקים של אהבה ואור, של שטותניקיות, של אהבת אדם, אהבת הארץ, עם כל המעלות הטובות שאני מקווה שידבקו בכל אחד מאיתנו. אני אמשיך לדבר איתכם".
נועה וניר, בני 46 מקיבוץ אורטל והורים לשלושה ילדים בני 13, 16 ו-18, נפצעו תחילת באורח אנוש מפגיעת הרקטה, ובהמשך נקבע מותם במקום. ניר עבד בעבר כמנכ"ל מתחם האירוח "תיירות קיבוץ אורטל" וניהל את ענף הלול של המשק, ונועה עבדה כשוקולטיירית - יוצרת שוקולד ומנחת סדנאות - והייתה מזכירת ענף המטע בקיבוץ.
לאחר ההודעה על מותם סיפרה הגר אדר, אחותה של נועה, כי "אנחנו עדיין בהלם. הם לקחו חצי יום חופש לסידורים בכרמיאל, דיברתי איתם חצי שעה לפני שזה קרה. אני לא מאמינה שנועה איננה, היינו שלוש אחיות. בשישי הקרוב היינו אמורות לעשות ערב אחיות עם אמא שרצתה להיפגש איתנו. אנחנו נעטוף את הילדים עם כל המשפחה, הם מבינים ויודעים מה קרה ושותפים להחלטות שנצטרך לקבל".
הגר אדר, אחותה של נועה שנהרגה עם בעלה מפגיעת רקטה
(צילום: אביהו שפירא)

2 צפייה בגלריה
תיעוד מהזירה
תיעוד מהזירה
זירת הפגיעה בגולן
(צילום: כב"ה צפון)
האירוע התרחש לאחר האזעקות שהופעלו בכמה אזורים שונים בגולן, לשם נורו מלבנון כ-40 רקטות. בכבאות והצלה עדכנו אחרי המקרה כי שבעה צוותי כיבוי פעלו לכיבוי השריפות שפרצו עקב המטח. נמסר כי היו יותר משמונה מוקדי שריפות בשטחים פתוחים כתוצאה מנפילות.
הפרמדיקים של מד"א שהגיעו לזירה, אביב עטרי וטארק הייב, סיפרו: "מיד לאחר האזעקות קיבלנו דיווח על שני נפגעים ויצאנו למקום. הגענו לשטח והמראה היה קשה. ראינו רכב שספג פגיעה ישירה, ובחלקו הקדמי גבר ואישה מחוסרי הכרה שנפגעו אנושות. תוך הטיפול הרפואי נשמעו אזעקות נוספות ורצנו להתמגן וטיפלנו באירוע תחת האזעקות. כוחות של הצבא סייעו לנו במקום. מדובר באירוע קשה מאוד".
מקיבוץ אורטל, שבו כאמור התגוררו בני הזוג וילדיהם, מסרו: "אבל כבד ירד על קיבוץ אורטל. נועה וניר ברנס, חברי הקיבוץ, נהרגו מפגיעה ישירה ברכבם. נועה וניר היו חברים מרכזיים ואהובים באורטל. הם הגיעו לאורטל בשנת 2012. קהילת אורטל חזקה ומלוכדת, מחזקת את המשפחה ומתמודדת עם המצב".