המשטרה הודיעה הבוקר (יום א') כי הגישה כתב אישום נגד צעיר בן 18 מסילוואן שבמזרח ירושלים, בגין תקיפה של אחותו הצעירה ואמו. הנאשם הוא מחבל ששוחרר בעסקה מול חמאס בנובמבר אשתקד, ולפי האישום הוא איים בין היתר לשחוט את אחותו הצעירה ולקטוע את ראשה - וגרם לשברים בידה וכן לשבר בידה של אימו. כתב האישום מייחס לצעיר עבירות של חבלה חמורה, איומים והיזק לרכוש.
1 צפייה בגלריה
מהומות בסילוואן
מהומות בסילוואן
שכונת סילוואן
(צילום: AFP)
שוטרי תחנת שלם הוזעקו לפני כשבוע לבית בשכונת סילוואן בעקבות דיווח למוקד המשטרה על הנאשם שאיים ותקף את אימו ואחותו הקטנה. בעקבות מעשי האלימות של הנאשם, השתיים נזקקו לטיפול רפואי בבית חולים. כוחות משטרה ולוחמי מג"ב איתרו את הנאשם בבית המשפחה והוא נעצר על-ידם.
בחקירה עלה כי במהלך ויכוח שהתגלע בין בנות המשפחה, הצעיר תקף את השתיים תוך כדי שאחז בשבר זכוכית, ניגש לאחותו הקטנה ואיים כי ישחט אותה, יקטע את ראשה, יביא סכין ואקדח וירצח אותה. תוך כדי כך הוא סטר לה והכה אותה בכל חלקי גופה ואף גרם לשבר באפה.
בשלב מסוים התגוננה האחות מפני הנאשם באמצעות מאוורר, אך הוא הצליח להיכנס לחדרה עם סכין בידו. בהמשך תקף הנאשם את אימו שחצצה בין השניים, דחף וחנק אותה, וגרם במעשיו לשבר בידה. עם סיום פעולות החקירה הוגש נגד הצעיר כתב אישום על-ידי יחידת התביעות המשטרתית של מחוז ירושלים.
ביוני 2023 נשלח הצעיר ל-32 חודשי מאסר בגין עבירות אלימות ומעשי טרור, אולם בנובמבר הוא שוחרר כאמור במסגרת העסקה הראשונה והיחידה עד כה לשחרור חטופים משבי חמאס.