איגור אולסיק הואשם באונס בת 14
(צילום: בראל אפרים)

איגור אולסיק, תושב אשדוד בן 41, מואשם באונס בנסיבות מחמירות של נערה בת 14 בחודש שעבר. הפרקליטות מייחסת לאולסיק גם עבירות של מעשה מגונה וכליאת שווא.
מכתב האישום שהוגש הבוקר (יום א') לבית המשפט המחוזי בבאר שבע עולה כי ב-25 באוקטובר יצאה הנערה בשעת צהריים מבית הספר ונסעה באוטובוס לכיוון ביתה. כשירדה מהאוטובוס בתחנה, החלה לצעוד לבדה לכיוון ביתה. הנאשם, אשר בינו לבין הנערה אין כל היכרות מוקדמת, הבחין בה צועדת ברובע ו', פנה אליה והחל לשוחח עמה בעיקר ברוסית, אף שהיא אינה דוברת ואינה מבינה את השפה.
1 צפייה בגלריה
איגור אולסיק החשוד באונס הנערה באשדוד
איגור אולסיק החשוד באונס הנערה באשדוד
תיעוד מעצרו של אולסיק באשדוד
עוד נטען בכתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד טל אדיר כהן מפרקליטות מחוז דרום, אולסיק הציע לנערה לבוא עמו, אמר לה שיש לו אוכל ומים והציע לה לעשן. הנערה לא הבינה את כל דברי הנאשם וסברה לתומה כי הוא זקוק לעזרה, על כן התלוותה אליו וצעדה אחריו לכיוון שאליו הוביל אותה.
בהמשך אולסיק הוביל את הנערה לבניין מגוריו, הכניס אותה לדירתו, נעל את הדלת מבפנים ולקח את המפתחות. בדירה, כך נטען, הוא עישן סמים ב"באנג" והציע לנערה לעשן, אך היא סירבה. בהמשך, אחז הנאשם במותניה של הקטינה והוליך אותה אל חדר השינה שלו. הנערה אמרה לאולסיק שהיא בת 14 וביקשה ממנו כמה פעמים לפתוח את הדלת מכיוון שהיא רוצה ללכת לביתה, אך הנאשם התעלם מדבריה. בחדרו, ביצע הנאשם בנערה מעשים מגונים ובעל אותה, שלא בהסכמתה החופשית.
הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. לעמדת הפרקליטות, קיים יסוד סביר לחשש שהנאשם יסכן את ביטחון הציבור. בבקשת המעצר נטען כי אולסיק שנוהג לשתות אלכוהול ולהשתמש בסמים מסוכנים, ניצל את תמימותה ואת חוסר ההבנה של הקטינה עם צרכים מיוחדים ושידל אותה ללכת אחריו, הכניסה לדירתו וביצע בה עבירות מין, כל זאת תוך שהוא מתעלם מבקשות חוזרות ונשנות לאפשר לה לעזוב את הדירה.
בבקשת המעצר צוין עוד כי הנאשם נהג כלפי הנערה כצייד אשר צד את טרפו החלש ברחוב, לאור היום, הובילה אל דירתו וביצע בה זממו, ללא רחם. במעשיו, פגע הנאשם בנפשה של הקטינה פגיעה ממשית.
מעצרו של הנאשם

יום אחרי התקיפה המינית, סיפרה אמה של הנערה: "היא אמרה לו 'אני לא מכירה אותך' והוא ענה לה 'את אישה שלי' והכניס אותה לבית שלו. הילדה שלי עברה טראומה מאוד גדולה, הוא ריסק לי את הילדה. אנחנו מנסים עכשיו לטפל בה ולשקם אותה, זה לא פשוט. כל הלילה היא דיברה לעצמה ושחזרה את מה שהוא עשה לה, זה דבר מחריד ביותר".
האם אמרה אז עוד: "צריך לסרס את הבן אדם, להשאיר אותו בכלא לכל החיים. אחרי שקרה מה שקרה היא רצה הביתה וכאן התמוטטה לי. האיש הזה רמס לי את הבית, את המשפחה, את הילדה שלי. מי חשב שדבר כזה יכול לקרות? ברוך השם היא זיהתה את הבית וככה תפסו את המנוול שיכול היה להרוס עוד ילדות קטנות. הבת שלי הייתה ממש גיבורה, ברוך השם היא הצליחה לספר ולהראות הכול לשוטרים".
ראש משרד החקירות במשטרת אשדוד, פקד ריקי ממן, גבתה מהנערה עדות ראשונית. "היא חזרה מבית הספר, הלכה ברחוב, ואז החשוד פנה אליה והוביל אותה לביתו", סיפרה ממן לאחר מעצרו של אולסיק. "הוא הכניס אותה לתוך הבית בניגוד לרצונה. אנחנו מבינים שבתוך הבית, אחרי שהוא נועל את הדירה, הוא מבצע בה עבירות מין חמורות".
עו"ד ז'אנה זייצב שמייצגת מטעם הסנגוריה הציבורית את אולסיק מסרה: "איגור שיתף פעולה עם החוקרים ומסר גרסה להשתלשלות האירועים. הוא טוען בתוקף כי לא תקף את הנערה. אנו נמצאים בראשיתו של ההליך המשפטי ומטבע הדברים טרם קיבלנו את חומרי החקירה. לאחר שנקבל ונלמד אותם נציג את טענותינו בבית המשפט".