3 צפייה בגלריה
מבצע חיסונים של מד"א ועיריית תל אביב בכיכר דיזנגוף
מבצע חיסונים של מד"א ועיריית תל אביב בכיכר דיזנגוף
מבצע חיסונים בכיכר דיזנגוף, אמש
(צילום: מוטי קמחי )
החלטה שצפויה להקל על פתיחת שנת הלימודים: מנכ"ל משרד החינוך יגאל סלוביק ופרויקטור הקורונה פרופ' סלמן זרקא סיכמו היום (א') שאנשי הוראה בני יותר מ-30 יוכלו לקבל חיסון שלישי לקורונה יחד עם שאר האוכלוסיות שהוחרגו. ל-ynet נודע כי הסיכום בין השניים יובא השבוע בפני צוות הטיפול במגיפה של משרד הבריאות.
שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון, אמרה כי "צוותי החינוך עומדים בחזית כדי להבטיח לתלמידי ישראל שגרה ורצף של לימודים. מתן הקדימות שלהם בחיסונים מצטרף לחמש השכבות שאנו מקדמים בתוכנית הלאומית. הם יחזקו את תחושת הביטחון ויאפשרו פתיחה מיטבית של שנת הלימודים".
בסוף השבוע פנתה מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, למשרד הבריאות בבקשה לאפשר לעובדי הוראה להתחסן במנה שלישית. על הסיכום בין משרד החינוך לבין פרויקטור הקורונה היא אמרה: "נלמד את ההחלטה, נתייעץ עם גורמי המקצוע ונחליט בהמשך כיצד לפעול".
3 צפייה בגלריה
כיתה
כיתה
מורה מלמדת בכיתה
(עיריית תל אביב יפו)
ביום שישי האחרון, משרד הבריאות עדכן כי במסגרת הרחבת מבצע החיסון השלישי, יוכלו לקבל את מנת הדחף גם אנשי סגל רפואי בני 30 ויותר, וכן סוהרים ואסירים בני 40 ויותר. זאת לצד בני 50 ומעלה מכלל האוכלוסייה.
בהודעת משרד הבריאות על עדכון ההנחיות הודגש כי רק מי שחלפו חמישה חודשים מאז שקיבל את המנה השנייה יוכל לקבל את המנה השלישית. בנוגע לסגל הרפואי, צוין שכל מי שבא במגע עם מטופלים זכאי למנה השלישית, כאמור מגיל 30 ויותר: בתי חולים כלליים, גריאטריים ופסיכיאטריים, קופות חולים, מגן אבות, מסגרות חוץ ביתיות של מינהל מוגבלויות במשרד הרווחה, מרפאות פרטיות, מרפאות שיניים, סטודנטים למקצועות הבריאות בסבבים קליניים, מד"א וארגוני הצלה.
3 צפייה בגלריה
החיסון השלישי נגד נגיף הקורונה
החיסון השלישי נגד נגיף הקורונה
חיסון נגד נגיף הקורונה
(צילום: AFP)
לחיסון השלישי זכאים גם כל הדיירים בבתי חולים הגריאטריים, בכל סוגי האשפוז (סיעודי וגריאטריה פעיל) - מגיל 18 ומעלה, שכאמור עברו חמישה חודשים מאז שקיבלו את המנה השנייה. גם מטופלים במערך בריאות הנפש, בני 40 ויותר, זכאים לזריקת הבוסטר.