שרת התחבורה מירי רגב התגאתה אתמול (שלישי) בהישגי הממשלה, ובריאיון לרדיו "קול חי" ששבר שיאי ניתוק, אף אמרה כי "אנשים נמצאים במלונות, הכול ממומן על-ידי הממשלה". מפונים מהצפון ומהדרום ששמעו את הדברים זעמו, טענו לניתוקה מהמציאות של השרה - וסיפרו על החיים בבתי המלון, חודשים מחוץ לבתיהם.
הריאיון של רגב: "הממשלה עשתה השנה דברים מדהימים"
(צילום: מתוך רדיו "קול חי")

3 צפייה בגלריה
רחלי אהרוני והבן שלה
רחלי אהרוני והבן שלה
רחלי אהרוני ובנה. "איך היא יכולה להגיד דבר כזה? אין לילדים ולי פרטיות"
3 צפייה בגלריה
 ישיבת ממשלה
 ישיבת ממשלה
"אין לה מושג מה עובר עלינו". רגב
(צילום: מארק ישראל סלם)
"זו אמירה ממש מעצבנת ולא קשורה למציאות", אמרה רחלי אהרוני מקריית שמונה, שפונתה עם בעלה וארבעת ילדיה למלון לפני שמונה חודשים. "איך היא יכולה להגיד דבר כזה? מה היא נתנה לצפון? פינו אותנו בעל כורחנו למלון, היא חיה בחלום, וצריכה לבוא לצפון. שתעבור לשם עם המשפחה שלה, ונראה אותה שורדת שם שעה".
אהרוני סיפרה על התנאים במלון: "אנחנו נמצאים בחדר קטן, זה אולי כיף לשבועיים הראשונים, אבל לא מעבר לזה". היא הוסיפה: "אין לילדים ולי את הפרטיות. כולם ישנים ביחד וזה לא פשוט בכלל, כשפתאום לוקחים לך את הבית שלך ועוקרים אותך למקום שהוא מטר על מטר ותתמודד. מה הלאה? זה לא שבאים אלינו ואומרים מה יהיה. אין לנו אופק ואנחנו לא יודעים מה יהיה, אם תיפתח חזית רצינית בגבול או שנחזור הביתה".
היא זועמת על האמירות של השרה. "אין לה שמץ של מושג מה אנחנו עוברים, לא היא ולא השרים בממשלה". לדבריה, "אף שר לא מוכן להגיע אלינו. אף שר לא מוכן לבוא ולדבר איתנו ולהגיד לנו מה עתיד להיות ומה יהיה, ומבחינתם הכול בסדר. אני ממש לא מבינה את האמירות שלה. רתחתי ממש כשראיתי מה היא אמרה, כי הם חיים בבועה משלהם והם לא יודעים מה אנחנו עוברים. לגור תקופה ארוכה במלון זה ממש לא כיף".
גם הדס קורן פונתה מקריית שמונה, וכועסת על האמירות המנותקות. "כשאישה כמוה אומרת דברים כאלה, זה מעיד שהיא מנותקת מאיתנו ואין לה מושג מה עובר עלינו. מה שהיא לא מבינה זה שלא ביקשנו לצאת למלון. נאלצתי לחזור לשם אחרי שהעיפו אותי מהדירה", אמרה. "אני רוצה לראות את הגברת הזו גרה בחדר בין ארבע קירות במשך שמונה חודשים, ומנהלת את חייה ככה".
היא הוסיפה: "להגיד תודה על זה שאנחנו נמצאים במלון? למלון נוסעים לנופש, לא לחיות שם את החיים. אין לי את הבית שלי. המרחב, המטבח. אם לא טוב לי, אני אעבור שוב לחדר אחר? האישה הזו מנותקת מהמציאות, וזה מזעזע אותי. זה לא רק היא, אלא כל הממשלה הזו. מוכנה להתחלף איתה, שאני אבוא לגור בבית שלה, והיא תבוא לחדר בין ארבע קירות, ותאכל את האוכל שמגישים פה. אף אחד מאיתנו לא ביקש את זה".
עידו יעקובי ומשפחתו מהיישוב מרגליות פונו גם הם למלון, אך הוא נשאר ביישוב כחלק מכיתת הכוננות. "אשתי והילדה מפונות והן נמצאות במלון בקיבוץ לביא. מצד אחד הכול בסדר, המדינה דואגת למלונות למי שצריך, אבל אי-אפשר לחיות ככה תקופה של שמונה חודשים. מי שחושב אחרת, מוזמן לנסות את זה בעצמו. זה לגור בחדר קטן וזה לא פתרון לטווח ארוך".
3 צפייה בגלריה
עידו יעקובי
עידו יעקובי
"זה אבסורד להשמיע דברים כאלה". עידו יעקובי בבית המלון
"זה קצת אבסורד להשמיע דברים כאלה", אמר יעקובי על אמירות רגב. "אם היא הייתה מגיעה למלון שלנו והייתה רואה איך זה מתנהל, היא הייתה מדברת אחרת. אי-אפשר לחיות ככה. זה חדר ממש קטן, ואין מקום לכלום. קניתי ארון כתר וניסיתי להפוך את המלון לבית, אבל אין מקום לכלום. מתלה כביסה בתוך דירה של 15 מטר, זה מטורף והזוי".
הוא הוסיף: "כשאני בא לשם לסוף שבוע, אני משתגע ולא יכול להישאר. יש שם חולי ותמותה של אנשים, בעיקר של מבוגרים. הממשלה כל פעם מאריכה את האכלוס הזה, והיא חושבת שהיא קונה את התושבים בכסף אבל זה לא מהלך נכון. צריך לטפל בבעיה בשורש ולא לפנות אנשים לשמונה חודשים. זה לא פתרון אלא ניסוי על אנשים".
בריאיון אמש פירטה רגב את "הישגי" הממשלה: "כל כך הרבה אנשים נמצאים במלונות, הכל ממומן על-ידי הממשלה. שיקום הצפון, שיקום הדרום. הבאנו תקציבים לרכבת מקריית שמונה עד אילת לטיפול בכבישים אדומים, עכשיו פותחים מערכות חינוך ובונים בתי ספר".
היא הוסיפה: "חברים, אנחנו במציאות לא פשוטה. ועם המציאות הזו אנחנו ממשיכים לתפקד וממשיכים לעשות דברים טובים למען החברה הישראלית. אז לא צריך לשפוך את התינוק עם המים. נכון, יש פערים, צריך לעשות דברים טוב יותר, אבל נעשים דברים וצריך להגיד תודה לאל".