בית משפט צבאי בקנדה הרשיע חיילת שסיממה את עמיתיה החיילים במהלך אימון באש חיה, על-ידי כך שהגישה להם קפקייקס שאליהן החדירה ללא ידיעתם קנאביס. השופטת, שקבעה כי החיילת הייתה עלולה לגרום למותם, תוכל לגזור עליה חמש שנות מאסר והדחה מהצבא. גזר הדין יימסר בנובמבר.
2 צפייה בגלריה
קנדה תותח תותחים
קנדה תותח תותחים
ירי מתותח בקנדה. "איבדנו ריכוז"
(צילום: shutterstock)
"החיילת המסממת" היא סנדרה קוגסוול, והיא משרתת בצבא קנדה מאז שנת 2011. המעשים המיוחסים לה בוצעו ביולי 2018, במהלך תרגיל ירי בתותחים בניו ברונסוויק. במהלך התרגיל הייתה קוגסוול האחראית על הקנטינה, והיא הגישה לחיילים קפקייקס-שוקולד שאפתה בעצמה. שמונה חיילים אכלו מהעוגות, ואז החלו לחוש תסמינים מוזרים. בבדיקות נמצאו שרידי סם בגופם של חמישה מהם.
החיילים שאכלו את הקפקייקס העידו שכחצי שעה אחרי האכילה הם נתקפו פרנויה, חרדה, עייפות ותחושת שכרות, וכי סבלו מיובש בפה. במהלך המשפט הם סיפרו כי בעקבות התופעות לא הצליחו להתרכז במשימתם, וכי חששו מההשלכות הבטיחותיות שיש לכך.
2 צפייה בגלריה
קנדה תותח תותחים
קנדה תותח תותחים
(צילום: shutterstock)
לפי עדויות שהובאו בפני בית המשפט, נראה שהקפקייקס עם הקנאביס גרמו לסכנה של ממש: אחד החיילים תכנת באופן שגוי את זמני הפעלת חומרי הנפץ, אחר שגה בהטענת התותח, חייל נוסף מצא עצמו צועד מול תותח, וחייל רביעי, שהסיע משאית, כמעט עשה תאונה. חיילים אחרים סיפרו שצחוק בלתי נשלט תקף אותם.
קוגסוול מצדה הכחישה שהחדירה קנאביס למאפים, וצוות ההגנה שלה טען במהלך המשפט שהאישומים נגדה מבוססים על ראיות שהן נסיבתיות באופן קיצוני. השופטת קבעה כי אשמתה של קוגסוול הוכחה מעבר לכל ספק סביר. היא הצביעה בין השאר על סתירות בעדויות שמסרה קוגסוול במשטרה, וציינה גם שלקוגסוול הייתה באותה העת גישה למריחואנה רפואית והיא נעזרה בה למטרות שינה.