1 צפייה בגלריה
נתניהו באולם בית המשפט
נתניהו באולם בית המשפט
ארכיון. נתניהו באולם בית המשפט
(צילום: עמית שאבי)
שופט המחוזי בירושלים אריה רומנוב דחה הערב (יום א') את רוב הבקשות של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושל נוני מוזס, להסיר את תעודות החיסיון מעל ראיות בתיק 2000 שבו הם מואשמים בהצעת שוחד (מוזס) ובמרמה והפרת אמונים (נתניהו). לגבי שאר הבקשות הושגה כבר בדיון לפני שבועיים הסכמה של הפרקליטות להעביר את המסמכים לעיון צוותי ההגנה.
בית המשפט דחה את בקשתם של נתניהו ומוזס לקבל את חומרי החקירה שנוגעים לאופן קבלת המידע במשטרה לגבי הקלטת הפגישות במכשיר הנייד של עד המדינה ארי הרו. לפי פרפרזה שהועברה להגנה, בסוף פברואר 2016, "נודע לגורמי האכיפה" שעסקו באותה עת בחקירת פרשת H3 גלובל (חברת הממשל של הרו), על המידע על ההקלטות. לאחר מכן המשטרה פנתה לבית המשפט לקבל צו הרחבה לחפש את המידע במכשיר הנייד של הרו.
טענה נוספת של נתניהו נגעה למסמך שערך רפ"ק אבי רוטנברג, שלטענת נתניהו פעל בתיק בניגוד עניינים. הפרקליטות הדגישה כי "הפעולה היחידה של רפ"ק רוטנברג אשר יש לה נגיעה לתיק דנן, מאחר שהיא קשורה לעד המדינה ארי הרו, היא במסמך המסומן 11". רומנוב דחה את הבקשה וקבע כי אין במסמך "כדי לתרום לטענות בעניינו של רפ"ק רוטנברג ולמחלוקת הקיימת בין הצדדים בעניינו".
נתניהו ביקש, באמצעות עורכי דינו בעז בן צור ועמית חדד, ששופט שאינו בהרכב הקבוע של משפט האלפים ידון בתיק, כדי שהשופטים לא יושפעו מהחומרים החסויים שאליהם ייחשפו במסגרת העתירה. במקרה זה בקשתו התקבלה.
בתיק 4000, בנוגע למזכר הנוגע לנסיעת חוקרי המשטרה עם עד המדינה אילן ישועה, ששימש מנכ"ל וואלה, השופט רומנוב לא ראה צורך להסיר את תעודת החיסיון בנוגע לפרטים על המקום שממנו אספו אותו ולשם החוקר הנוסף ששהה ברכב, אך הורה לפרקליטות לגלות את סוג שיתוף הפעולה שנדרש ממנו.
במהלך מעצרו של עד המדינה ניר חפץ, דובר משפחת נתניהו לשעבר, הוכנס לתאו מדובב בשם "יוסי כהן". צוותי ההגנה ביקשו לקבל את מלוא התמלול של ההקלטות אך השופט רומנוב הורה להותיר את הקטעים שנועדו להגן על זהותו של המדובב אך התיר לפרסום את הקטעים שנועדו להגן על שיטות החקירה, לאור חשיבות ההבנה של תנאי מעצרו של חפץ עבור ההגנה.