שבעה לוחמי מילואים מאוגדה 162 נפצעו היום (שני) ברפיח שבדרום רצועת עזה, בהם ארבעה באורח קשה. הם פונו לבית חולים ומשפחותיהם עודכנו. שניים מהם נפצעו באורח בינוני, ומצבו של לוחם נוסף שנפגע הוגדר קל.
הלוחמים מעוצבת הפלדה נפצעו לאחר שרימון הושלך לעברם על-ידי מחבל שהצליח להסתנן לקרבתם. הם השיבו אש לעבר המחבל, שככל הנראה חוסל.
השיגורים מהרצועה, אתמול

3 צפייה בגלריה
  פעילות צק״ח גבעתי במזרח רפיח
  פעילות צק״ח גבעתי במזרח רפיח
רפיח, ארכיון
( צילום: דובר צה"ל )
אתמול פרסם צה״ל כי כוחות אוגדה 162 ויחידת יהל"ם איתרו בציר פילדלפי, שעליו נמצא מעבר רפיח, מנהרה בגובה שלושה מטרים שמאפשרת מעבר של כלי רכב. "בתקופה האחרונה כוחות אוגדה 162 וכוחות יחידת יהל"ם פועלים לאיתור והשמדת תוואי תת-קרקע במרחב פילדלפי, ועד כה איתרו והשמידו הכוחות עשרות תוואים", מסר דובר צה״ל.
בנוגע למנהרה שאותרה, ציין דובר צה"ל כי "הכוחות ממשיכים בחקר ונטרול של התוואי התת-קרקעי שאותר וכן על תוואים נוספים רחבי היקף שנמצאו. צה"ל ישמיד באופן יסודי את כל תשתיות התת-קרקע בציר פילדלפי ויפעל בנחישות למניעת היווצרותן בעתיד".
15 רקטות נורו היום בצהריים מחאן יונס, העיר הגדולה ברצועה. נהג משאית בן 37 נפצע באורח קל מרסיסים ליד רעים, ובעין הבשור פרצה שריפה בעקבות התפוצצות רקטה בשטח פתוח. "לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה כמה שיגורים, זוהו נפילות במרחב רעים ובצומת גמה", מסר דובר צה"ל. בשבוע האחרון נרשמו כמעט 70 שיגורים לישראל מחאן יונס שבדרום הרצועה - בהם מאזורים שמהם צה"ל נסוג לפני שבוע.
3 צפייה בגלריה
תוואי תת-קרקע בגובה שלושה מטרים שאותר על ציר פילדלפי
תוואי תת-קרקע בגובה שלושה מטרים שאותר על ציר פילדלפי
תיעוד מהמנהרה בציר פילדלפי
(צילום: דובר צה"ל )
3 צפייה בגלריה
תחקיר CNN על מאמצי חמאס להשתקם ב רצועת עזה
תחקיר CNN על מאמצי חמאס להשתקם ב רצועת עזה
מפת גדודי חמאס בניתוח של CNN: אדום - גדודים שהושמדו; צהוב - גדודים שנשחקו; לבן - גדודים קרביים; לבן מקווקו - גדודים ששוקמו
(צילום: CNN)
רשת CNN פרסמה היום תחקיר נרחב על מאמציו של חמאס להשתקם מבחינה צבאית ברצועת עזה, ודיווחה מפי גורמים ישראלים כי צה"ל לא "טיפל כראוי" בגדודים של ארגון הטרור במרכז הרצועה – בגלל ההערכה שחטופים רבים מוחזקים על ידיהם. לפי התחקיר, חמאס אמנם ספג מכה אדירה על-ידי צה"ל לאורך עשרת חודשי המלחמה – אבל לפחות מחצית מגדודיו בצפון הרצועה הצליחו לשקם לפחות חלק מהיכולות הצבאיות שלהם.
צה"ל, נזכיר, נמנע עד כה מתמרון של ממש בדיר אל-בלח ובנוסייראת – אם כי מנוסייראת חולצו ב"מבצע ארנון" הנועז ביוני האחרון ארבעה חטופים. CNN פרסמה בתחקיר מפה של גדודים פעילים ולא-פעילים, ובין היתר סימנה את הגדודים של דיר אל-בלח ונוסייראת כפעילים ובעלי יכולת קרבית.