שלושה בני אדם נפצעו הלילה (בין שישי לשבת) באורח בינוני וקל בשני פיגועים שאירעו בזה אחר זה בגוש עציון. בצומת גוש עציון התפוצץ רכב ממולכד - כנראה בגלל "תאונת עבודה" - והמחבל שהספיק לצאת ניסה לתקוף את הכוחות שהוזעקו - וחוסל. מחבל נוסף פרץ ליישוב הסמוך כרמי צור עם עוד מכונית ממולכדת. סייר הביטחון שחתר למגע התנגח בה עם רכבו ופתח באש, וגם היא התפוצצה. שלב אחר שלב: כך סוכל פיגוע תופת כפול, שתוכנן לגרום להרג המוני בליל שבת.
תיעוד הפיצוץ בתחנת הדלק בגוש עציון


23:35: פיצוץ רכב ממולכד בתחנת דלק

לפי החשד, שני מחבלים נסעו יחד בשני רכבים ממולכדים בציר 60 כדי לבצע פיגוע תופת מסונכרן - אחד פנה לתחנת הדלק בצומת הגוש והשני לכרמי צור. בשעה 23:35 התפוצץ הרכב הראשון בתחנת דלק ליד צומת גוש עציון. המחבל, שהבחין שרכבו מתחיל לבעור, יצא ממנו בניסיון לתקוף את העובדים והכוחות שהוזעקו לשם - וחוסל. בתיעוד מהזירה הוא נראה עומד מחוץ לרכב הבוער ומנסה לקפוץ על חיילים שהפנו לעברו רובים שלופים. צעיר כבן 24 וגבר כבן 34 נפצעו באורח בינוני וקל מירי לא מכוון של הכוחות.

23:49: חשש לחדירת מחבלים בכרמי צור

ב-23:49 הופעלה התרעה על חשש לחדירת מחבלים בכרמי צור - יישוב השוכן כמה קילומטרים מהצומת. תושבי המקום התבקשו להיכנס מיד למרחב מוגן בתוך הבית ולסגור היטב את הדלת. "אין לעמוד מול הדלת והחלון, והימנעו מתנועה ומרעש", נכתב לתושבים מפיקוד העורף.
2 צפייה בגלריה
פיגוע בגוש עציון מכונית תופת
פיגוע בגוש עציון מכונית תופת
הרכב שהתפוצץ בתחנת הדלק
(צילום: שלו שלום)

23:55: פיצוץ רכב נוסף, חיסול המחבל השני

במהרה התברר כי מחבל אכן חדר ליישוב, פרץ את המחסום וניסה לדרוס את המאבטח בכניסה. סייר ביטחון ביישוב חתר למגע, התנגש במכונית עם רכבו - ופתח גם באש. רכב המחבל התפוצץ כשהוא בפנים. המטען ברכב הופעל ככל הנראה בגלל ההתנגשות או הירי. סייר הביטחון בן ה-28 נפצע באורח קל. מח"ט עציון אל"מ גל ריץ' שהוזעק לזירה נפצע גם הוא באורח קל מאוד בידו, והמשיך לטפל באירוע. בצה"ל מסרו תחילה כי לא ברור אם יש קשר בין האירועים, אך בהמשך גברה ההערכה כי מדובר בפיגוע משולב.

00:24: סריקות לשלילת חשד למחבלים נוספים

אחרי חיסול המחבל, בכרמי צור נערכו סריקות נרחבות כדי לשלול אפשרות של מחבלים נוספים. באזור נפרסו כוחות רבים של צה"ל, משטרה ושב"כ, שחסמו צמתים במרחב.
 מפה אינפו פיגוע בגוש עציון מכונית תופת
2 צפייה בגלריה
פיגוע בגוש עציון מכונית תופת
פיגוע בגוש עציון מכונית תופת
רכב המחבל שהתפוצץ אחרי שחדר לכרמי צור

01:00: התרעה נוספת על חשש לחדירת מחבלים בכרמי צור

בשעה 01:00 הופעלה התרעה נוספת ביישוב מחשש לחדירת מחבלים, והתושבים נקראו פעם נוספת להישאר במרחב המוגן, ולהימנע משהייה ליד הדלת והחלונות. במסגרת הסריקות אף נורו פצצות תאורה.

06:57: "האירוע הסתיים"

יותר משבע שעות לאחר פיצוץ הרכב בתחנת הדלק ליד צומת גוש עציון, פיקוד העורף הודיע כי "הסתיים אירוע חדירת מחבלים ביישוב כרמי צור. ניתן לצאת מהבתים ולנוע באזור ללא הגבלה".