2 צפייה בגלריה
בשל עיצומי העובדים במשרד החוץ, משרד רה"מ רכש ב 700 דולר שטיח אדום לנחיתתראש הממשלה לפיד בניו יורק
בשל עיצומי העובדים במשרד החוץ, משרד רה"מ רכש ב 700 דולר שטיח אדום לנחיתתראש הממשלה לפיד בניו יורק
השטיח האדום וראש הממשלה. נחיתת לפיד בניו יורק, בחודש שעבר
(צילום: אבי אוחיון, לע"מ)
בשל עיצומי העובדים במשרד החוץ, משרד ראש הממשלה רכש שטיח אדום במיוחד לרגל נחיתתו של ראש הממשלה יאיר לפיד בניו יורק לקראת נאומו בעצרת האו"ם בחודש שעבר.
השטיח נפרס בנמל התעופה JFK בניו יורק, למרות שלפיד נחת בשעה 05:00 לפנות בוקר, ואת פניו קיבלו רק נציגים ישראלים: השגריר בארה"ב מייק הרצוג, השגריר באו"ם גלעד ארדן, הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק אסף זמיר ושגריר ישראל בקנדה רונן הופמן. האמריקנים לא שלחו נציגים מטעמם משום שהגיע כאורח האו"ם ולא כאורח הממשל האמריקני.
יש להניח שאלמלא העיצומים במשרד החוץ, הקונסוליה בניו יורק הייתה מוצאת שטיח אדום בנמל התעופה שישמש לצורך נחיתתו של לפיד. במשרד רה"מ ציינו כי עלות השטיח האדום שנרכש הייתה 700 דולרים, וכי הוא יישמר כי גם לאירועים עתידיים.
ביקורו של לפיד בניו יורק היה חסר תקדים מעוד בחינה: היה זה הביקור הראשון שבו משרד החוץ והקונסוליה בניו יורק לא סייעו לראש הממשלה בשום צורה בגלל העיצומים של עובדי משרד החוץ והנתק בין לשכת רה"מ לוועד עובדי משרד החוץ.
2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה יאיר לפיד נאום בעצרת הכללית של האו"ם
ראש הממשלה יאיר לפיד נאום בעצרת הכללית של האו"ם
ביקור תקדימי - ללא סיוע של משרד החוץ והקונסולייה. לפיד בנאום באו"ם
(צילום: EPA)
הביקור רשם תקדים נוסף: זוהי ההגעה הראשונה של ראש ממשלה לארה"ב שהופק על ידי חברה פרטית - סוכנות הנסיעות אמסלם טורס. משרד רה"מ שילם לחברה כ-60 אלף דולר עבור ההפקה, שהייתה מוצלחת מבחינה לוגיסטית.
ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה: "בנחיתה בניו יורק קיבלו את פניו של ראש הממשלה השגריר בארה"ב, שגריר ישראל באו"ם, הקונסול הכללי בניו יורק ושגריר ישראל בקנדה. בכל נחיתה של ראש ממשלה מתקיים טקס הכולל גם שטיח אדום (כך היה גם בשנים קודמות). הסיבה לתשלום לחברת אמסלם טורס הינה עיצומי אנשי משרד החוץ. בשל כך, שימשה חברת אמסלם טורס כתחליף לפעילות הקונסולייה בניו יורק".