חמאס פרסם את תמונת גופתו של החטוף אופיר צרפתי (27), כחלק מהטרור הפסיכולוגי שבו ארגון הטרור משתמש מתחילת המלחמה. בדובר צה"ל התייחסו לפרסום, ומסרו הודעה שבה לא ציינו כי מדובר בצעיר, שגופתו הושבה בסוף חודש נובמבר. "החטוף נרצח וגופתו הוחזרה במבצע של צה"ל ושב"כ בסוף נובמבר", נמסר. רישל צרפתי, אימו של אופיר צרפתי, אישרה שהוא זה שהופיע בתמונה שחמאס פרסם.
1 צפייה בגלריה
אופיר צרפתי ובת זוגו שובל גל
אופיר צרפתי ובת זוגו שובל גל
אופיר צרפתי ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה )
בהודעה מטעם מטה המשפחות להחזרת החטופים, היא מסרה: "אחרי עשרה וחצי חודשים של מלחמה קשה וכואבת, חמאס החליט היום לפרסם תמונה של אופיר. אני בוחרת לא להסתכל על התמונה שהחמאס פרסם ולזכור את אופיר כמו שהוא היה: גבר מושלם, חתיך, חייכן, מאושר ולא כמו שהחמאס החליט בלוחמה פסיכולוגית מתועבת לעשות היום.
מה שחשוב היום זה שהעסקה המתגבשת תצא לפועל ותצליח. ישנם 115 חטופים שחייבים לחזור הביתה - החיים לשיקום והחללים לקבורה יהודית ראויה. מה שחשוב היום זה שהצוות יצליח ויעשה הכול כדי להצליח ולחזור הביתה עם עסקה, כי כולם צריכים לחזור הביתה, כולם כולל כולם. ועכשיו".
ממטה המשפחות להחזרת החטופים נמסר כי "אופיר צרפתי ז"ל חגג את יום הולדתו יחד עם בת זוגו שובל וחבריו הטובים בפסטיבל הנובה. יום ההולדת נקטע באכזריות ואופיר נחטף לשבי חמאס. גופתו של אופיר חולצה בסוף נובמבר והובאה לקבורה ראויה בישראל. היום, לאחר שחמאס פרסם את תמונת גופת בנה, ביקשה רישל צרפתי להעביר מסר מיוחד לצוות המו''מ שלוקח חלק במפגש הפסגה בקטאר".
אופיר צרפתי בן ה-27, נחטף לרצועת עזה מהמסיבה ברעים, ומשפחתו הייתה בחוסר ודאות אודות מצבו, עד שעודכנה בסוף בנובמבר שהוא אינו בין החיים. כמה ימים לאחר שגופתו הושבה, אלפים ליוו אותו למנוחות בבית העלמין בקריית אתא.
חמאס מרבה להשתמש בטרור פסיכולוגי, במיוחד בזמנים שבהם גובר הלחץ לעסקה, והפרסום היום מגיע ברקע הפסגה שמתכנסת בדוחא. כך למשל, בחודש מאי פרסם חמאס סרטון קצר מהשבי של החטוף נדב פופלוול, בן 51 שנחטף מקיבוץ נירים בטבח ב-7 באוקטובר. בסרטון נראה פופלוול כשהוא סובל מחבלה בפניו. זמן לא רב אחרי הסרטון, הודיע קיבוץ נירים על מותו בשבי של פופלוול.
זו הייתה הפעם השלישית בתוך חודש שבה חמאס פרסם סרטוני טרור פסיכולוגי של חטופים שמוחזקים בשבי ברצועת מאז 7 באוקטובר, בצל המגעים לעסקה. בסוף חודש אפריל, ימים בודדים לאחר שפרסם אות חיים מהחטוף הירש גולדברג-פולין, חמאס פרסם סרטון של החטופים קית' סיגל ועמרי מירן.
יעל צ'כנובר השתתפה בהכנת הכתבה
פורסם לראשונה: 16:05, 15.08.24