1 צפייה בגלריה
נסיעת ניסוי ראשונה לרכבת בקו מודיעין ירושלים
נסיעת ניסוי ראשונה לרכבת בקו מודיעין ירושלים
נסיעת ניסוי ראשונה לרכבת בקו מודיעין-ירושלים
(מתוך דף הפייסבוק "שבתשתיות")
אחרי התקלה הגדולה שלשום שהשביתה את רוב הרכבות בדרום ליממה, חדשות טובות מרכבת ישראל: מיום חמישי יתחיל סוף סוף לפעול הקו החשמלי החדש בין מודיעין לירושלים.
רכבות בקו תופעלנה לאורך כל שעות הפעילות, בכל ימי השבוע, כולל ימי שישי ומוצאי שבת, בשלב ראשון בתדירות של רכבת אחת מידי שעה לכל כיוון ובהמשך בקצב של שתי רכבות לכיוון בשעה. זמן הנסיעה מתחנת מודיעין מרכז לירושלים יעמוד על כ-29 דקות, ומתחנת פאתי מודיעין לירושלים כ-22 דקות.
הקו החדש אמור לסייע לאלפי תושבי מודיעין שעובדים בירושלים להגיע במהירות למשרד ובחזרה הביתה מבלי לנסוע ברכב פרטי, ועשוי להקל על הפקקים הכבדים בשעות העומס בכניסות לבירה, ואחר הצהרים בכביש 443 בכיוון הנסיעה מערבה.
הפעלת הקו מתאפשרת לאחר שרכבת ישראל השלימה את הפרויקט ההנדסי "קשת מודיעין" המחבר את העיר אל מסילת הקו המהיר לירושלים וכלל הקמת תשתית מסילה כפולה ומחושמלת באורך כולל של כ-5.2 ק"מ, ובעלות של כ-330 מיליון שקל. במסגרתו הקימה הרכבת שלושה גשרים ומנהרה, באורך כולל של כ-650 מטרים, הוסיפה שני רציפים לתחנת "פאתי מודיעין", הקימה חניון כלי רכב חדש הצמוד למרכז עינב עם כ-700 מקומות חניה, והוקם גשר להולכי רגל באורך 165 מטר הכולל מעליות לנגישות מלאה.
במקביל יחזור השבוע קו הרכבת מירושלים לנהריה דרך נתב"ג ותל אביב לפעול גם בימי שישי, והרכבת תחזור לנסוע לתחנות מודיעין גם בימי שישי ובמוצאי שבת, ולפעול במשך כל השבוע עד חצות, מה שהפסיקה לעשות בזמן העבודות על קשת מודיעין.