1 צפייה בגלריה
"לא מייצג את הציונות הדתית" בנט על סמוטריץ'
"לא מייצג את הציונות הדתית" בנט על סמוטריץ'
"לא מייצג את הציונות הדתית" בנט על סמוטריץ'
(צילום: עמית שאבי, קובי קואנקס)
ראש הממשלה נפתלי בנט תקף הערב (ראשון) בחריפות את יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', בעקבות ציוץ שפרסם האחרון לרשתות החברתיות ביום שישי.
בפוסט המדובר, שזכה לביקורת קשה בקואליציה, צירף סמוטריץ' את תמונותיהם של 11 נרצחי הפיגועים האחרונים וכתב: ""גם בסוף שבוע הדמים הקשה הזה, צריך לזכור ולהודות לאיילת שקד וליתר חבריה בימינה, שלפחות מנעו בחירות חמישיות כשהקימו ממשלת שמאל עם תומכי טרור... נ.ב. שקר כמובן".
ברוב המקרים נוטה בנט שלא להתייחס למתקפותיו של שותפו לשעבר ויריבו הפוליטי בהווה סמוטריץ', אך הפעם הציוץ הוביל אותו לחרוג ממנהגו.
רה"מ המתין שלושה ימים מאז פרסום הציוץ והגיב בציוץ חריף משלו: "מי שפרסם את הדבר הזה, מי שמרקד כך על הדם, אינו מייצג לא ציונות ולא דתית. בסוף השבוע האחרון לא התייחסתי לפרסום המזעזע הזה – עסקתי בענייני ביטחון – בעשרות הפעולות שאנו נוקטים כדי לעצור את גל הטרור, בסיכול הפיגוע של חוליית המחבלים בג׳נין ובסוגיות בוערות נוספות".
בנט הוסיף: "הרוב הדומם יודע היטב – ערכיה של הציונות הדתית עליה גדלתי הם ממלכתיות ואהבת המדינה, נשיאה משותפת בעול, שירות צבאי משמעותי, תרומה למדינה – איש כפי יכולתו, אחדות העם בכל מחיר ועמידה עיקשת מול הטרור – לא הבערת אש שנאה בזמן מערכה".
עוד אמר ראש הממשלה: "מי שבילה שנים במארבים ליליים עם אנשים מכל חלקי העם, מי שראה חברים נפגעים בקרב, מי שזוכר את פעימות הלב בדרך לפעולה, את ריח הטנק או הסולר בניקיון נשק, לא יכול, פשוט לא יכול היה לפרסם פוסט כזה. עם ישראל ינצח את אויביו – יחד".
סמוטריץ' לא נותר חייב והגיב לו כעבור זמן קצר: "מי שעשה שימוש במשפחות שכולות כדי ללקט מצביעים, והיום מסרב אפילו להיפגש איתן כדי לרצות את שותפיו תומכי הטרור, עדיף לו שלא ידבר בנושא שכותרתו ריקוד על הדם".