מרכז ללימודי ישראל נחנך בשבוע שעבר לראשונה בסיאול, בירת דרום קוריאה - למרות ניסיונות של מפגינים פרו-פלסטינים למנוע את פתיחתו.
המרכז, שנפתח באוניברסיטה הלאומית של סיאול ביוזמת הקרן לידידות ושגרירות ישראל בקוריאה הדרומית, נועד לקדם מחקר בנושאי יהדות, היסטוריה, כלכלה וחברה של מדינת ישראל.
פרו-פלסטינים קראו לעצור את המהלך, ופנו לראשי האוניברסיטה בדרישה לניתוק קשרים עם ישראל - אבל הניסיון שלהם לא צלח.
2 צפייה בגלריה
חניכת מרכז ללימודי ישראל בסיאול, דרום קוריאה
חניכת מרכז ללימודי ישראל בסיאול, דרום קוריאה
טקס פתיחת המרכז בסיאול
בטקס נאם ווחאנג וו-ייה, יו"ר מפלגת השלטון בקוריאה, והדוברת המרכזית בו הייתה הרבה אנג׳לה בוכדל, הרבה המובילה בבית הכנסת המרכזי במנהטן. הרבה בוכדל נולדה בקוריאה לאמא קוריאנית ואב יהודי וסיימה את דבריה בשירת "ירושלים של זהב".
שגריר ישראל בדרום קוריאה, עקיבא תור, מסר בסיום האירוע: "אנחנו מתרגשים לפתוח את מרכז לימודי ישראל, הראשון מסוגו בקוריאה. בתקופה בה הקריאות להחרמת ישראל גוברות, כולל קריאות לניתוק שיתופי פעולה עם מוסדות אקדמיים, פתיחת המרכז בסיאול מהווה מענה הולם שמעיד על הקרבה בין העם הקוריאני לעם היהודי ועל כך שיש לנו ידידים רבים בעולם".
יעל אקשטיין, נשיאת הקרן לידידות, הוסיפה: "פתיחת המרכז החשוב הזה היא הוכחה לנצחיותו של העם היהודי ומהווה מסר חשוב בעת הזו. 700 מיליון נוצרים ברחבי העולם עומדים לצד ישראל, רבים מהם בקוריאה. עלינו לפעול לחיזוק ושימור הקשר עימם, והקרן לידידות עומלת על כך במרץ בשש השנים האחרונות. המרכז בסיאול מהווה הגשמה ברורה של צורך זה".