תושב ירושלים בן 48 נפצע הערב (רביעי) באורח בינוני מדקירות בחנות בכפר הפלסטיני חיזמא סמוך לירושלים. הוא פונה לבית החולים שערי צדק בבירה. במשטרת מחוז ש"י פתחו בחקירה ובין היתר נבדק חשד לפיגוע על רקע לאומני.
במוקד המשטרה התקבל דיווח על הפצוע, שנדקר לדבריו בעת ששהה בחנות קרמיקה בכפר הפלסטיני. הוא הגיע למחסום חיזמא ומשם פונה לבית החולים.
בשעה 17:15 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים על הפצוע שהובא לכיכר הסמוכה לכפר בליווי כוח רפואי של צה"ל. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לאיש טיפול רפואי, והוא פונה כאמור לבית החולים שערי צדק. נמסר כי מצבו בינוני ויציב.
מהמשטרה נמסר כי "הרקע לאירוע טרם ברור, נפתחה חקירה לבירור נסיבות המקרה, נבדק רקע לאומני".
2 צפייה בגלריה
אזור מחסום חיזמא
אזור מחסום חיזמא
אזור מחסום חיזמא
(צילום: גיל יוחנן)
ביממה הקודמת נהרגו שלושה פלסטינים מירי של כוחות הביטחון. אמש נורה למוות עומאר אבו עפיפה, תושב מחנה הפליטים אל-ערוב, במהלך מרדף של כוח צה"ל אחריו. אבו עפיפה נורה בכניסה לכפר בית פג'אר ליד בית לחם.
דובר צה"ל מסר כי אבו עפיפה זוהה עם אדם נוסף בתצפיות ליד ההתנחלות מגדל עוז, ומבירור ראשוני עלה כי כוח צבאי הוזעק למקום ופתח אחר השניים במרדף. "הכוח פתח בנוהל מעצר חשוד שכלל ירי לעבר החשודים, ובהמשך נקבע מותו של אחד מהם. האירוע מתוחקר", אמרו בצה"ל.
2 צפייה בגלריה
עומאר אבו עפיפה
עומאר אבו עפיפה
עומאר אבו עפיפה
אתמול לפנות בוקר נהרגו שני חמושים פלסטינים בפעילות מעצרים של כוחות הביטחון במחנה הפליטים ג'נין. השניים שנהרגו הם עבדאללה אלחסרי ושאדי נג'ם.
ביציאת הכוחות מבית המבוקש עימאד אבו אל-היג'א שנעצר, נפתחה אש כבדה לעבר המסתערבים ואנשי משמר הגבול. הכוחות השיבו בירי שממנו נהרגו כאמור שני פלסטינים ועוד שלושה נפצעו. המבוקש הוא בנו של בכיר חמאס בג'נין ג'מאל אבו אל-היג'א שכלוא בישראל.