סגן אלוף אלי גינסברג, לשעבר קצין לוחם בשייטת 13 שפיקד עד לפני שבועיים על בית הספר ללוט"ר, נהרג בהיתקלות עם מחבלים כשקפץ ללחימה בעוטף עזה.
1 צפייה בגלריה
סא"ל אלי גינסברג
סא"ל אלי גינסברג
סא"ל אלי גינסברג
מנהלת הקהילה בדברת מספרת על סא"ל אלי גינסברג
(צילום: שרון צור)

גינסברג בן ה-42 מקיבוץ דברת בעמק יזרעאל פרש מתפקידו בחודש שעבר אחרי שירות ארוך ומורכב בשייטת, שבו גם נפצע באחת הפעולות ולקח חלק בין השאר בהשתלטות על המרמרה.
סגן אלוף גינסברג היה נשוי למלכי, שהייתה בעברה בת זוגו של סמ"ר ארז אשכנזי, שנהרג לפני 20 שנה בפעילות של שייטת 13 ללכידת מחבלים בעזה. גינסברג היה חייל בצוותו של אשכנזי, ונישא למלכי לאחר מכן. "הם היו זוג מדהים", סיפרה הבוקר חברת קיבוץ דברת, שם התגוררו השניים מאז 2015 עם ארבעת ילדיהם.
מאז שהשתחרר, התחיל אלי לתכנן את עתידו כאזרח. עם המעבר לקיבוץ, הוא לקח על עצמו את המשימה של רכז הביטחון השוטף. "אלי היה קצין מעוטר. הוא היה על המרמרה ובעוד אינסוף פעולות מבצעיות של השייטת", אמרה חברת הקיבוץ.
אשתו, מלכי, איבדה את שני בני הזוג שלה בפעילות טרור תוך 20 שנה. "זו טרגדיה בלתי נתפסת", אמרה חברת הקיבוץ. "אחת הבנות שלומדת בכיתה ג' היא נקראת על שם ארז - רזי. מאז הקורונה מלכי התחילה לדבר על ארז, ובטקס יום הזיכרון שהיה בדברת היא הסכימה לשתף את הקהילה בקטע אישי שכתבה על ארז. כולם ידעו על הזוגיות הקודמת שלה ועל זה שאלי וארז היו חברים".
לדבריה, "אלי השתחרר ממש בשבועות האחרונים והם תכננו לצאת לטיול משפחתי משותף בתאילנד לכבוד השחרור. היא לא שיתפה בסכנות שבתפקיד הבכיר שלו. המשפחה מאוד פרטית ושומרת על הפרטיות שלה".