אסון באזור החיץ שגובל בין רצועת עזה למצרים יותר מ-11 חודשים אחרי פרוץ המלחמה: שני לוחמי צה"ל נהרגו הלילה (בין שלישי לרביעי) בהתרסקות מסוק מדגם ינשוף (בלק-הוק) מטייסת 123 של חיל האוויר בציר פילדלפי ברצועת עזה. עוד שישה אנשי צוות מהמסוק נפצעו, בהם שלושה באורח קשה. בנוסף נפצע קשה לוחם הנדסה שאותו היה אמור לחלץ צוות המסוק לאחר שנורה ככל הנראה על-ידי צלף של חמאס. הודעה נמסרה למשפחות הנפגעים. חקירה ראשונית העלתה כי לא מדובר בירי אויב אלא בתקלה טכנית או טעות אנוש.
זירת תאונת המסוק ברצועה

מסוק הינשוף הגיע בשעה 00:32 עם צוותים מיחידה 669 למגנן הכוחות שבמרכזו מנחת כדי לפנות את לוחם ההנדסה שפעל באזור הציר תחת חטיבת גבעתי. במהלך האחרון של הנחיתה, רגעים לפני שהמסוק היה אמור לגעת בקרקע, המסוק פגע בקרקע והתרסק. כל שמונת אנשי הצוות של המסוק נפגעו, שניים מהם כאמור נהרגו.
כלל הנפגעים פונו מהזירה במבצע מיוחד, קרקעי ומוסק, לבית החולים סורוקה בבאר שבע עד לשעה 2:00 בלילה. ארבעה מסוקים נוספים של חיל האוויר השתתפו בפינוי. מפקד חיל האוויר אלוף תומר בר הנחה על ועדת חקירה לבירור נסיבות התרסקות המסוק. חברי הוועדה כבר הגיעו לפנות בוקר לזירה שבין רפיח לפילדלפי כדי לאסוף ממצאים ראשונים מהמסוק שנפגע ויצא מכלל שימוש, אך לא נשרף.
3 צפייה בגלריה
זירת תאונת המסוק ברצועה
זירת תאונת המסוק ברצועה
זירת ההתרסקות
בצה"ל אומרים כי זו תאונה מבצעית ראשונה במערך מסוקי הינשוף של חיל האוויר, שטייסיהם פועלים סביב השעון מאז 7 באוקטובר, וכי לאורך המלחמה סייע בחילוץ של קרוב ל-2,000 חיילים שנפצעו, רובם מהקרבות ברצועת עזה.
בעקבות התאונה, טיסות האימונים במערך הינשוף הופסקו עד לסוף השבוע או עד לפסילת סיבה טכנית שגרמה לתאונה. הטיסות המבצעיות יימשכו כסדרן עם המסוקים, וכל טיסת אח"מ במסוק תועלה לאישור מפקד חיל האוויר. ללוחמים במערך המסוקים ניתנו הבוקר כבר חידודים ראשונים שקשורים לנחיתות, אך הפקת הלקחים המלאה תתבצע בהמשך ככל שתחקיר האירוע יתקדם ותיבחן סיבת הגורם האנושי.
מדובר בהתרסקות הראשונה של מסוק במלחמת חרבות ברזל, אך לא במסוק הראשון שנפגע מאז 7 באוקטובר: בבוקר פרוץ המלחמה עלה באש מסוק יסעור שהקפיץ לוחמים ליד קיבוץ עלומים לאחר שנפגע מאש חמאס. בתקרית זו לא היו נפגעים. בכמה תקריות נוספות נפגעו מסוקים מירי מנשק קל של מחבלים, אך לא באופן שפגע בטיסה או בטייסים.