ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק החליט לתבוע פעילים שלטענתו מפיצים פרסומים שקריים לגביו. מאחד מהם תבע פיצוי של 500 אלף שקל, ומאחר - בתביעה שהוגשה לפני 10 ימים, דורש ברק 300 אלף שקל.
ברק באפריל: "גם אם שחרור החטופים כרוך בהפסקת אש אפשר לרסק את החמאס"
(צילום: satview)

בהודעה לתקשורת שפורסמה לאחרונה מטעמו של ברק, הוא הסביר כי "האינטרס של מפיצי השקר ברור - ניסיון להפחית מאחריותו של נתניהו לאסון הנורא ביותר באירוע לעם היהודי מאז השואה. בטענות החמורות האלו יש יותר מניסיון לפגוע בברק, שכן הן מהוות חיזוק תודעתי לנרטיבים השקרייים המופצים ברחבי העולם על ידי מבקשי רעתה של ישראל. בנסיבות אלו החליט ברק לפתוח במהלך משפטי נגד מפיצי השקרים".
בתביעה שהגיש ברק נגד הפעיל שממנו הוא דורש פיצוי של חצי מיליון שקל נכתב כי "בשנים האחרונות, בין היתר לאור העמדות הנחרצות שהביע מר ברק ביחס לתהליכים שליליים העוברים על החברה הישראלית, הוא הפך מושא לתרעלה בלתי פוסקת, מצדם של גורמים ופעילים פוליטיים, המפרסמים נגדו לשון הרע בדרגתה הגבוהה ביותר". עורך הדין של ברק, עודד גזית, הוסיף כי "במשך שנים בחר מר ברק לספוג את דברי הבלע שהופנו כלפיו, והגם שבמרבית המוחלטת של המקרים מדובר בפרסומים שאינם מתקרבים להוות ביקורת, או הבעת דעה עניינית ולו לכאורה".
1 צפייה בגלריה
אהוד ברק
אהוד ברק
אהוד ברק. "אנשים מבקשים ליצור רושם שהוא עומד מאחורי מתקפת חמאס"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
"לאחרונה התברר כי הפצת השקרים והשנאה מובילה למחוזות מסוכנים עוד יותר", הוסיף עורך הדין. "לאחר האסון הנורא שאירע למדינת ישראל בשבעה באוקטובר החלה מסה של מפרסמים ברשתות החברתיות לייחס למר ברק מעורבות פעילה ואקטיבית בייזום מתקפת חמאס. כך, בעוד מדינת ישראל עדיין מצויה במלחמה, ישנם אנשים המבקשים ליצור רושם כאילו אזרח ישראלי שהקדיש את כל חייו לביטחון ישראל עומד מאחורי מתקפת ארגון הטרור, באופן שעלול להזכיר מעשיות אנטי ציוניות ואנטישמיות מובהקות, ולכרסם תחת ההצדקה של מדינת ישראל לפעול נגד ארגון הטרור".
עורך הדין כתב כי לדברים שמפורסמים בעניין ברק השפעות מרחיקות לכת. "הם מחלחלים לשכבות היסוד של החברה הישראלית, מאיינים את היכולת להבחין בין אמת ובין שקר, וכפועל יוצא לקיים חברה מתוקנת, המנהלת שיח ציבורי בריא הנשען על עצם היכולת להבחין בין טוב ובין רע", קבע. "מעבר לכך, ברמה האישית, הפצת שקרים חמורים אלה נגד אזרח ישראלי שהקדיש את חייו לביטחון מדינת ישראל, מי שבמהלך שירותו הצבאי עוטר בלא פחות מחמישה ציונים לשבח, ובהם עיטור המופת, גורמת לפגיעה בשמו הטוב של מר ברק".
לפי עורך דינו של ברק, הקשר בין הפרסומים לברק קשור בביקורת שלו על ההנהגה. "הזיקה בין הפרסומים ברורה. אין ספק, כי הפצת השקרים - באמצעות ייחוס בגידה במדינת ישראל על-ידי תיאום מתקפת החמאס, עבירות מין חמורות, והשתייכות לנאציזם - נעשית על-מנת לפגוע במר ברק, ולמסך את הביקורת העניינית שלו על ההנהגה הנוכחית, באמצעות הכתמתו בפעילות בלתי חוקית לכאורה", כתב.

סרטון בנתב"ג

בעניין הפעיל הראשון, שממנו דורש ברק חצי מיליון שקל, מצוינים שמונה פרסומים שונים שלפי ברק מהווים דיבה. בתביעה נכתב כי ב-4 בפברואר שיתף הנתבע פוסט של בעל חשבון בפייסבוק שטוען כי ברק "הוא האדם העומד מאחורי הטבח בעוטף עזה". ב-24 באפריל כתב הנתבע כי "הנוחבות מטבח קפלן והמיליציות של אחים לנשק החלו בקמפיין המרדה והסתה להפיכה שלטונית בכל האמצעים, גם אם זה יעלה בחיי אדם. לפי התכנון ש"ך (של, הטעות במקור - ג"מ) הבוגד הניאו-נאצי אהוד ברק, עד שיצופו גופות של אנשי ימין בירקון".
הנתבע עומד גם מאחורי פוסט שבו נטען כי ברק הוא "המולך של אספסוף, כת שטנית של עובדי אלילים מזוהמים מאחים לנשק וטבח קפלן". בפוסט שפרסם ב-3 באפריל הוסיף כי ברק הוא "עבריין זקן טרח (תרח - ג"מ)", "פדופיל נפשע" וטענות נוספות.
הנציגים של יש עתיד להידברות אצל הנשיא: עו"ד עודד גזית, נעמה שולץ, קארין אלהרר ואורנה ברביבאיעו"ד עודד גזית
הפעיל השני, שממנו דורש ברק פיצוי של 300 אלף שקל, נתבע בגין שלושה ציוצים. אחד מהם פורסם יומיים לאחר טבח 7 באוקטובר, ובו סרטון שמתעד את ברק בנתב"ג. הפעיל ניסה להציג את ברק כמי שעזב את הארץ בעת מלחמה, ונכתב לצידו: "המחבל ברק יזם מלחמה נגד ישראל ועכשיו הוא מטייל בעולם. הבוגד הזה מכר את ישראל. הוא ואולמרט פתאום נעלמו מהרדאר, הם שותפים לשואה שישראל עוברת".