שורדת השבי מרגלית מוזס, שנחטפה מביתה בניר עוז ושוחררה אחרי 49 ימים בשבי ואשתו לשעבר של גדי מוזס שעדיין בעזה, הודיעה היום (ה') שלא תגיע לפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו שאליה הוזמנה מחר.
2 צפייה בגלריה
מרגלית מוזס שחזרה משבי חמאס
מרגלית מוזס שחזרה משבי חמאס
מרגלית מוזס. "לא אקח חלק במפגש לצורכי צילום ויחסי ציבור, בשעה שחברותיי וחבריי נמקים במנהרות"
(צילום: מטה המשפחות)
"תודה על ההזמנה, אבל לא אקח חלק במפגש לצורכי צילום ויחסי ציבור בשעה שחברותיי וחבריי נמקים במנהרות חמאס בעזה", כתבה מוזס לנתניהו. "במו עיניי ראיתי אותם בחיים בשבי, ועכשיו - בשל ההפקרה השנייה מאז 7 באוקטובר - אנחנו מקבלים אותם בארונות קבורה".
"לאור הדיווחים על עוד סיכול עסקה מצדך לשחרור החטופים, אני לא רואה סיבה להגיע למפגש עם מי שמוכיח במעשיו ששחרור החטופים לא בראש מעיניו ומפקירם למותם", אמרה. "אשמח להיפגש איתך באירוע קבלת הפנים ל-109 החטופים עם שובם לחיק משפחותיהם".
מי שיגיעו לפגישה מחר הן חטופות ששוחררו ובני משפחה שיקיריהם עדיין בשבי: לנה טרופנוב, אמו של החטוף סשה טרופנוב; אילנה גריצ'בסקי, בת זוגו של החטוף מתן צנגאוקר; רז בן עמי ואלה בן עמי, אשתו ובתו של החטוף אוהד בן עמי; אביבה סיגל ושיר סיגל, אשתו ובתו של החטוף קית' סיגל; יוכבד ליפשיץ ויזהר ליפשיץ, אשתו ובנו של החטוף עודד ליפשיץ; ועדי שהם, אשתו של החטוף טל שהם. הם יישאו מחר הצהרה לתקשורת בשעה 13:00 לאחר הפגישה עם נתניהו.
מוקדם יותר היום הודיע דובר צה"ל כי סימני ירי אותרו על גופות ששת החטופים שחולצו השבוע ממנהרה בחאן יונס: יגב בוכשטב, חיים פרי, נדב פופוול, אברהם מונדר, אלכס דנציג ויורם מצגר זכרם לברכה. במטה המשפחות להחזרת החטופים מסרו כי הימצאות הקליעים בגופותיהם של ששת החטופים "היא הוכחה נוספת לאכזריות המחבלים שמחזיקים ב-109 החטופות והחטופים כבר 321 ימים".
תיעוד ממבצע חילוץ הגופות בחאן יונס
(צילום: דובר צה"ל )

2 צפייה בגלריה
נדב פופלוול, בוכשטב יגב, יורם מצגר, חיים פרי, אברהם מונדר, אלכס דנציג
נדב פופלוול, בוכשטב יגב, יורם מצגר, חיים פרי, אברהם מונדר, אלכס דנציג
מימין למעלה: נדב פופלוול, יורם מצגר, אלכס דנציג. מימין למטה: יגב בוכשטב, אברהם מונדר, חיים פרי
( באדיבות המשפחה)
במטה הזהירו: "בכל דקה בה העסקה עוד לא הושלמה, חטוף נוסף יכול למצוא את מותו - ולאחר 10.5 חודשי מלחמה בהם החטופים סובלים, מתים ומופקרים, ידוע לכל כי השבת כלל החטופים תיתכן אך ורק באמצעות עסקה. חילוץ שש הגופות הוא לא תמונת ניצחון, הוא תמונת הכישלון המוחלט של הנהגת המדינה, כששישה חטופים שהיו אמורים לחזור בחיים חזרו בארון".
אסתר בוכשטב, אמו של החטוף יגב ז"ל, אמרה מוקדם יותר כי לבני המשפחה נאמר שהוא נרצח ביריות. "הם חולצו כל השישה ביחד, אני לא יודעת מה המצב של האחרים, אני מעריכה שהוא לא היחיד", אמרה האם אסתר. "אני לא מתעסקת בזה כבר, זה כל-כך הרבה רבדים של כאב שמפחיד אותי לחשוב שהוא נהרג מירייה, או מהפגזות, אני חוששת מהרגעים האחרונים שלו".
היא הביעה תרעומת על כך ש"אף אחד מהממשלה לא יצר איתנו קשר". לצד זאת ציינה כי אחרי שהעירה על כך שלא היו נציגים בטקס הפרידה הקודם שנעשה ביולי - בעקבות ההודעה אז על מותו של יגב בשבי (עוד לפני חילוץ הגופה) - בהלוויה אתמול כן הגיע נציג מהממשלה, השר אופיר סופר.
"הניחו זר של הממשלה. אני מקווה שפתחנו מסורת חדשה - שממשלת ישראל תדע להניח זרים על קברי החטופים שנרצחו. אני מקווה שהם יבינו את זה גם על נרצחים אחרים בפעולות איבה. אתמול זאת הייתה פעם ראשונה. זה לא מנחם, אבל אנחנו חושבים שמדינה צריכה להתייחס לאזרחים שלה, לקחת אחריות, אנחנו מחכים שידברו איתנו ויגידו לנו את הכול", אמרה אסתר.
כשברקע הקשיים הרבים במגעים לעסקה, היא הוסיפה: "אני מבקשת שיעצרו הכול ויחזירו את החטופים, שלא יהיו עוד במצב שלנו. לא משנה איך הם נרצחים - אין להם זמן. אני זועקת את זה בכל מקום שאפשר, צריך לעזור להם לחזור. אין זמן להתחכמויות, החטופים זה הדבר הכי חשוב".