1 צפייה בגלריה
נפתלי בנט, טליה איינהורן
נפתלי בנט, טליה איינהורן
נפתלי בנט וטליה איינהורן
(צילום: רויטרס, Gary Yohler)
ראש הממשלה נפתלי בנט החליט להדיח את פרופ' טליה איינהורן, החברה בוועדה למינויים בכירים בשירות המדינה (ועדת גולדברג) שאמורה לאשר את מינויו של ר' לתפקיד ראש השב"כ. גורמים בממשלה העריכו שהליך ההדחה לא ידחה את המינוי, אך ביקורת מצד גורמים בימין עשויה להוביל לסערה ציבורית ולפנייה לבג"ץ נגד הדחתה - מה שעלול להקשות על כינוס הוועדה שמייעצת על מינוי בכירים.
מקורות בכירים טענו כי הסיבה להדחתה של איינהורן היא משום היותה מוטה פוליטית נגד הממשלה, ומשתפת לכאורה פוסטים לפיהם ניתן להתרשם שאינה לגיטימית בעיניה. כמו כן שיתפה פוסטים שכתבו מבקרי הממשלה, בהם חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ'. בעבר כתבה בטוויטר: "שום מתכון יח"צ לא יצליח להכיל את ממשלת 'ריפוי' שבאפס מעש מדרדרת מיום ליום את בריאות הציבור הבריא שקיבלה לידיה".
בימים האחרונים קיבלה איינהורן מכתב שבו התבשרה שהוחלט לקיים לה שימוע, אותו יערכו מזכיר הממשלה שלום שלמה והיועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה שלומית פרגו-ברנע. אינהורן יכולה להתייחס לטענות כלפיה עד 14 בספטמבר.
בסביבתו של רה"מ בנט אמרו כי "מדובר בוועדה חשובה שפעילותה חייבת להיות ממלכתית ועניינית. הסיטואציה שבה חברה בוועדה המייעצת לממשלה תוקפת במילים בוטות ובעלות אג'נדה פוליטית מובהקת את הממשלה ושריה, ומערערת את הלגיטימציה הציבורית לפעילותה - עלולה לפגוע ביכולותה של הממשלה לתת אמון בפעילותה בוועדה. הגברת איינהרון זומנה לשימוע שבו תשטח את טענותיה בהרחבה ואלו ייבחנו בלב פתוח ובאוזן קשובה. לאחר מכן תתקבל החלטה".
מקורביה של איינהורן אמרו כי היא "הופתעה ללמוד מהתקשורת שמתוך רצון לנקמה אישית, בנט פוגע פגיעה אנושה בחופש הביטוי ומנסה לסכל את מינויה בוועדה המייעצת למינוי בכירים רק מפני שמתחה ביקורת על התנהלותו. בנט עצמו הצביע בעד מינויה של פרופ׳ איינהורן ב-2018 לתקופת כהונה של 8 שנים שאותן היא ממלאת במסירות ובהתנדבות כחברת הוועדה".
המקורבים הוסיפו: "בנט מבצע מחטף בניסיון לסלק את פרופ׳ איינהורן, זמן קצר לפני שהוועדה תדון במינויו של ראש השב"כ. בניסיון החיסול של שומרת הסף בנט מנסה להפוך את הוועדה לחותמת גומי שתאשר אוטומטית כל מינוי שירצה להביא. לפרופ' איינהורן עומדת הזכות לחופש ביטוי כפי שזכות זו קיימת לכל אזרח בישראל, וכל מי שחרד לחופש הביטוי בישראל ולחשיבות העצומה בהיותה של הוועדה המייעצת בלתי-תלויה ועצמאית, חייב להתקומם נגד ניסיון חיסול פוליטי זה".