תאונה קשה ליד רמלה: שתי נשים, כבנות 60, נהרגו אמש (יום ד') בתאונת דרכים בין שני כלי רכב בכביש 431 למזרח, סמוך למחלף נשרים. במקביל, לפנות בוקר נהרג נהג משאית בנתיבי איילון, סמוך למחלף מבוא איילון - ומאוחר יותר הבוקר נהרג רוכב אופנוע בתאונה בפינת גולדה מאיר בשכונת רמות בירושלים.
1 צפייה בגלריה
זירת התאונה בכביש 431
זירת התאונה בכביש 431
זירת התאונה בכביש 431
(צילום: דוברות כבאות והצלה לישראל )
זירת התאונה
(צילום מבצעי מד"א)

ממד"א נמסר כי בנוסף לשתי הנשים שמותן נקבע בזירה ליד רמלה, בתאונה נפצעו עוד שישה בני אדם שפונו לבתי החולים אסף הרופא, שיבא וקפלן: שניים מהם במצב קשה, אחד במצב בינוני והשאר קל.
הדיווח על התאונה התקבל במוקד 101 של מד"א בשעה 23:17. גם כוחות כיבוי הוזעקו לזירה, ומכב"ה נמסר כי צוותים מתחנת איילון השתמשו בכלי חילוץ מכניים והידראוליים כדי לחלץ חלק מהפצועים שנלכדו בכלי הרכב.
חובש רפואת חירום מיחידת האופנועים של מד"א יהודה מרקוס, ופרמדיק בכיר במד"א רמי מאושר, סיפרו: "מדובר בתאונה מזעזעת, ראינו שני כלי רכב מעוכים על הכביש, באחד הרכבים נלכדו שתי נשים כבנות 60 כשהן מחוסרות הכרה, עם חבלה רב-מערכתית קשה, לאחר שהכבאים חילצו אותן מהרכב נאלצנו לקבוע את מותן, אישה נוספת חולצה בהכרה כשמצבה קשה ונהג הרכב נפצע בינוני, מהרכב השני חילצנו 5 נוסעים במצב קל לאחר טיפול ראשוני בשטח פינינו את הפצועים לבתי החולים".
בתאונה בכביש 20 נפגע נהג משאית שעמד בצד הדרך. הוא נפגע ממשאית אחרת. חובשים ופרמדיקים של מד"א דיווחו כי ההרוג, כבן 35, אותר ללא סימני חיים. "ראינו את הגבר שוכב על הכביש בסמוך למשאיות כשהוא מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הפציעה שלו הייתה קריטית ונאלצנו לקבוע את מותו במקום", אמר פרמדיק מד"א מקסים צ'רניק.
על התאונה בירושלים התקבל דיווח בשעה 09:44, לפיו רוכב אופנוע נפצע במהלך רכיבה בשדרות גולדה מאיר בירושלים. חובשים ופראמדיקים של מד"א דיווחו על גבר כבן 25 ללא סימני חיים עם חבלה רב מערכתית וקבעו את מותו.
פרמדיק מד"א דני ריכטר סיפר כי "מדובר בתאונת דרכים קשה. ראינו את רוכב האופנוע שוכב במרחק של מספר מטרים מהאופנוע כשהוא מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה עם חבלה רב מערכתית. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הפציעה שלו הייתה קריטית ונאלצנו לקבוע את מותו".
יחד עם התאונה אמש, השבוע כבר נהרגו בתאונות בכבישים שישה בני אדם - ומתחילת השנה עומד המניין על 308 הרוגים. מדובר בעלייה של 17% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
מדוברות המשטרה נמסר: ״המשטרה פתחה כעת בחקירת נסיבות תאונת דרכים קטלנית בכביש 20 סמוך למחלף מבוא איילון במעורבות 2 משאיות. עפ"י גורמי רפואה, כתוצאה מהתאונה נקבע מותו במקום של אחד הנהגים, כאשר בוחני התנועה של משטרת ישראל הגיעו לזירה ואוספים ממצאים, במסגרת חקירת נסיבות התאונה״.
פורסם לראשונה: 00:03, 12.09.24