היום קצת קשה לזכור את זה, אבל לפני 6 בינואר 2021, ההפגנות מול בניין הקונגרס בוושינגטון, בטרם הוקף גדרות וחיילים, היו מקור לגאווה אמריקנית גדולה. הנה, בניגוד לכמעט כל מדינה אחרת, פה העם יכול להגיע ממש עד המקום שבו יושבים נבחריו, הוא יכול לדבר איתם, אפילו לצעוק עליהם, בוודאי לצחוק עליהם, בלי שתישקף לאף אחד - לא למפגינים ולא לנבחרים - כל סכנה. הרשתות החברתיות הפכו את האזור לקרקס אפילו יותר גדול, ואנשים חיפשו את הרגע הוויראלי שלהם. וכך הגיעה לשם ב-2019 אזרחית אלמונית לגמרי בשם מרג'ורי טיילור גרין.
עוד כתבות למנויים:
בטוויטר ובפייסבוק, האישה מג'ורג'יה, שהציגה את עצמה כבעלת חברת בנייה, מאמנת כושר ועקרת בית, הייתה מוכרת בעיקר כטרולית ימנית שמחפשת להשיג עוקבים, לייקים וציוצים חוזרים על ידי פרסום סרטונים שלה מתעמתת עם ליברלים. זו הייתה גם מטרת הנסיעה ההיא שלה לוושינגטון. אחרי שקבעה כי את פיגוע הירי בתיכון בפארקלנד פלורידה, ביצעו "שמאלנים שרצו להביא להחרמת כלי הנשק של אמריקנים שומרי חוק", הגיעה גרין לקפיטול כדי לחפש ריב ויראלי בנושא הזה.
5 צפייה בגלריה
מרג'ורי טיילור גרין
מרג'ורי טיילור גרין
לפני שלוש שנים היא עוד הייתה אלמונית. טיילור גרין
(צילום: AP)
והיא מצאה אותו, בצילומי מרדף אחרי דיוויד הוג, מניצולי הפיגוע בפארקלנד שהפך פעיל למען הגבלת נשק. היא ראתה אותו מתקבל לפגישות אצל חברי קונגרס דמוקרטים, אבל כשניסתה לעשות אותו דבר ולהיפגש עם חברי קונגרס רפובליקנים, אף אחד מהם לא פתח לה את הדלת. גרין נעלבה וחזרה הביתה; חודש אחר כך החליטה לרוץ לקונגרס, נאחזת בעלבון הזה ובכל מה שלמדה מדונלד טראמפ.
מאז עברו רק שלוש שנים, ובדיוק אותם רפובליקנים בקונגרס לא רק שפותחים עכשיו לגרין את הדלת, הם גם נותנים לה להיכנס לפניהם. בחודש שעבר ישבה גרין מאחורי מנהיג הרפובליקנים בבית הנבחרים, קווין מקארתי, כאשר זה הציג את תוכנית הפעולה של המפלגה לקראת הבחירות לקונגרס, שייערכו ביום שלישי הקרוב. כמה ימים לאחר מכן, חיממה את הקהל עבור דונלד טראמפ באסיפת בחירות במישיגן. זה אמנם רחוק מאוד מהמחוז שלה בג'ורג'יה, אבל קרוב מאוד, הכי קרוב, לצמרת המפלגה הרפובליקנית.
ההיסטוריונית האמריקנית ד"ר רות בן–גיאת: "אנשים עושים שתי טעויות לגבי גרין, ושתיהן קשורות זו בזו: האחת, שחושבים שהיא טיפשה; והשנייה, שחושבים שיש קו אדום לקיצוניות שרפובליקנים מוכנים לקבל. אין היום קו אדום כזה, וגרין הבינה את זה מההתחלה"
פעם גרין הייתה מוקצית, היום היא במרכז. פעם הממסד הרפובליקני התנער ממנה פומבית, היום חלק גדול ממנו נשמע בדיוק כמוה. בסוף השבוע שעבר אפשר היה להבין עד כמה היא היום המיינסטרים: אחרי שנבחרה לקונגרס ב-2020, התגובה הראשונה של גרין הייתה "אנחנו הולכים להעיף את הכלבה הזו". "הכלבה" אליה התכוונה היא ננסי פלוסי, יו״ר בית הנבחרים. מקארתי הסביר לה אז באופן פרטי כי היא לא יכולה לקרוא לננסי פלוסי "כלבה". גרין לא התרגשה. היא חזרה על המשפט הזה בטוויטר, עשתה לייק לתגובה בפייסבוק שבה נאמר כי "כדור בראש יהיה דרך מהירה יותר להיפטר מפלוסי", וצילמה סרטון שבו אמרה כי פלוסי, "היא בוגדת, ובגידה זה פשע שדינו מוות".
פאסט פורוורד: שנתיים אחרי שהסביר לגרין כי היא לא יכולה לקרוא לפלוסי "כלבה", בחודש שעבר אמר מקארתי כי כשהרפובליקנים ינצחו בבחירות והוא יהפוך ליו"ר בית הנבחרים, "יהיה לי קשה שלא להכות בפלוסי עם הפטיש של היו"ר". בסוף השבוע שעבר נכנס אדם לביתה של פלוסי בסן-פרנסיסקו, חמוש בפטיש, ושבר לבעלה את הגולגולת. גרין, בתגובה, האשימה את "הפשיעה באמריקה של ג׳ו ביידן". קווין מקארתי, כמו מנהיגים נוספים של המפלגה הרפובליקנית, בכלל לא הגיב. הם כולם עכשיו מרג׳ורי טיילור גרין.
השאלה הגדולה ביום שאחרי עזיבתו של דונלד טראמפ את הבית הלבן בינואר 2021, הייתה האם הוא היה מקרה חד-פעמי, סטייה גסה מהתקן של הדמוקרטיה האמריקנית המהוללת, או שהוא מייצג שינוי מהותי, אמיתי וארוך טווח. פחות משנתיים אחרי, התשובה די ברורה: הטראמפיזם גדול יותר מדונלד טראמפ. זו לא הייתה "תאונה" חד-פעמית, כפי שאמריקה הליברלית עדיין מאמינה. המפלגה הרפובליקנית כולה נבלעה בידי הטראמפיזם, ולטראמפ עצמו נולדו יורשים רבים, קיצוניים עוד יותר ממנו, חסרי בושה עוד יותר ממנו, וחלקם גם מתוחכמים הרבה יותר ממנו.
"טראמפ שבר הרבה טאבואים", אומרת פרופ׳ רות בן-גיאת, היסטוריונית אמריקנית מובילה המתמחה בפשיזם, אוטוקרטיה ופרופגנדה. "הוא הראה לאנשים שהם יכולים לעשות הכול, כולל אלימות. וכשיש 'מנהיג חזק', strongman, כל כך דומיננטי שגם הצליח, הוא מייצר חקיינים".
5 צפייה בגלריה
מרג'ורי טיילור גרין עם דונלד טראמפ
מרג'ורי טיילור גרין עם דונלד טראמפ
עם דונלד טראמפ. ''הוא הראה לאנשים שהם יכולים לעשות הכול''
(צילום: AP)
יש דוגמאות דומות בהיסטוריה לקבוצת נאמנים שנשארת חזקה אחרי שהמנהיג עוזב את עמדת הכוח? "זה די יוצא דופן, אבל טראמפ לא הפסיק להיות בכותרות, לא הפסיק לשחק את הקורבן והוא ממשיך לשלוט במפלגה. לפעמים מנהיג כת פשוט פותח את הדרך למישהו יותר מתוחכם ממנו, אבל לא באמת שונה ממנו. רודריגו דוטרטה בפיליפינים היה כל כך קיצוני, שהמחליף שלו, 'בונגבונג' מרקוס, נראה פתאום יותר ממסדי, אבל גם הוא בא משושלת של דיקטטורים. ולטראמפ יש הרבה צאצאים שונים עכשיו".
היורשים של טראמפ מגיעים בארבע צורות שונות. בפלורידה נמצא המודל של המושל, רון דה-סנטיס. הוא שמרן מהסוג הרדיקלי ביותר, הרבה יותר קר רוח ומחושב מטראמפ, ועם פחות מטענים רגשיים ממנו. ביום שלישי הקרוב הוא צפוי לזכות בקלות בעוד קדנציה, אבל העיניים שלו כבר נשואות למרוץ לנשיאות ב-2024. "דה-סנטיס הוא דוגמה טובה למישהו שהיה פעם סוג של שמרן בסגנון רונלד רייגן, והפך את עצמו לטראמפ", אומרת בן-גיאת. "הוא מחקה את אוצר המילים של טראמפ ואפילו את תנועות הידיים, אבל יש לו שליטה עצמית, ועוד יותר ציניות ואכזריות".
גרסה אחרת אפשר למצוא באריזונה, שם מתמודדת קארי לייק על תפקיד המושל. היא הייתה כתבת טלוויזיה במשך 25 שנה, ועכשיו הפכה לטראמפ, רק עם תחכום וברק. היא נשמעת כמוהו - מתיאוריות קונספירציה ועד סירוב להתחייב שתקבל את תוצאות הבחירות אם תפסיד - אבל בניגוד אליו, היא רהוטה וחלקלקה, יודעת להימנע מפליטות פה, מאלתרת היטב ונמנעת מכל אמירה שתהפוך לקליפ ויראלי.
מושל וירג'יניה גלן יאנגקין, מציג מודל מושלם למפלגה שאמנם מאמינה בכל מה שטראמפ מייצג, אבל מעדיפה מישהו לא מאיים. יאנגקין ניצח בבחירות ב-2021 כשהוא מקפיד ללבוש אפודות צמר, להיראות ולדבר כמו אבא מנומס מהפרברים, ובכך הצליח למשוך הרבה מצביעים עצמאיים ואנשי מרכז. מהרגע שבו ניצח, הוא הולך בדרכי טראמפ - מאיסורי הפלות, דרך אפליית להט"ב ועד לצנזורה על ספרים ולימודי ההיסטוריה הגזענית של ארה"ב. שעות ספורות אחרי ההתקפה האלימה על בעלה של ננסי פלוסי, אמר יאנגקין, באותו דיבור רך ועם אותה חולצת פלנל: "אנחנו הולכים לשלוח אותה בחזרה להיות איתו בקליפורניה".
ולבסוף, יש את גרסת מרג'ורי טיילור גרין: יורשת של טראמפ שהיא בדיוק טראמפ, בלי שום עדכון לתוכנה. היא הגיעה משולי השוליים של מה שפעם היה נהוג לכנות "ימין סהרורי" והיום היא המיינסטרים הרפובליקני, מבלי שהייתה צריכה לרכך את הדעות שלה, או לפחות את הצורה שבה היא מביעה אותן. אם כבר, היא הפכה אפילו יותר קיצונית.
"גרין מצד אחד ודה-סנטיס מצד שני, הם שתי תוצאות של מערכת ממשל ומערכת חברתית שטראמפ ריסק לגמרי", אומרת בן-גיאת. "טראמפ היה מאוד פתוח לגבי נורמליזציה של קיצוניים, אבל אנשים חשבו שהוא מדבר למיעוט, וזו הייתה טעות גדולה. לא מקרי שגרין מצליחה מאוד במפלגה הזו".
5 צפייה בגלריה
רון דה-סנטיס
רון דה-סנטיס
רון דה-סנטיס. שמרן רדיקלי, אבל הרבה יותר קר רוח מטראמפ
(צילום: AFP)
לטראמפ לפחות יש כריזמה שעבדה על הרבה אנשים. לגרין אין כריזמה כזו. "זה לא מדויק. מבחינת קהל היעד שלה, יש לה הרבה כריזמה. אנשים עושים שתי טעויות לגבי גרין, ושתיהן קשורות זו בזו: האחת, שחושבים שהיא טיפשה; והשנייה, שחושבים שיש קו אדום לקיצוניות שרפובליקנים מוכנים לקבל. אין היום קו אדום כזה, וגרין הבינה את זה מההתחלה. מנהיגים עם נטיות טוטליטריות מציגים את עצמם כאנשים של העם, גם אם כמעט תמיד הם מאוד עשירים ואליטיסטים בעצמם. במקרה של גרין, היא באמת לא הלכה לאיזו אוניברסיטת עילית ויש בה אותנטיות. יש לה אינטליגנציה של דמגוג, היא הולכת ישר לרגשות והיא יודעת מה היא עושה. אנשים טועים לגביה, כמו שטעו לגבי טראמפ".
גרין, 48, ילידת ג'ורג'יה ואם לשלושה, מגדירה את עצמה "נוצרייה לאומנית". עד שנכנסה לפוליטיקה היא ניהלה חברת בנייה יחד עם בעלה, פרי גרין, שהגיש לאחרונה תביעת גירושים. במאי 2019, מעט אחרי שחזרה נעלבת מוושינגטון, היא הכריזה על מועמדותה לקונגרס. לא היו לה קשרים, והיא אמרה לרפובליקנים המקומיים בג'ורג'יה כי היא מתכוונת לרוץ בדיוק כמו שטראמפ לימד אותה, ולהישען על תרומות קטנות וכספה הפרטי.
ההחלטה של גרין לרוץ לקונגרס הביאה מיד לצונאמי של סרטוני פייסבוק ישנים בכיכובה. באחד מהם אמרה - במה שהפך למוטיב חוזר אצלה - כי הטבח ההמוני בלאס-וגאס ב־2017 בוצע על ידי ליברלים שרצו לגרום לממשלה לקחת לאמריקנים את הרובים. בסרטונים אחרים אמרה שאסור לאפשר למוסלמים להיות בקונגרס, וקבעה כי אפרו-אמריקנים שמצביעים למפלגה הדמוקרטית הם "עבדים". ב-2018 אמרה כי שריפת ענק בקליפורניה "הוצתה על ידי קרן לייזר שנורתה מהחלל במימון משפחת רוטשילד", וקראה לג'ורג' סורוס - המיליארדר היהודי ניצול השואה ששמו הפך קוד לאנטישמיות ימנית - "נאצי". גם את חובת עטיית המסכות בקונגרס בעת הקורונה היא השוותה לנאציזם, ואת כרטיס החיסונים לטלאי הצהוב. הארגונים היהודיים מחו, כמובן, אבל זה ממש לא מה שיעצור את המרוץ לצמרת של גרין.
גרין מאמינה שהליברלים מנסים להפוך את כולם להומואים, וכי "בעוד כארבעה או חמישה דורות, אף אחד לא יהיה סטרייט יותר". היא גם טענה כי "הדמוקרטים סוגדים לשטן, וטראמפ נאבק לבדו ברוע הגלובלי". אחרי ההסתערות על הקפיטול, בטרם יבש הדם במסדרונות, הצהירה: "הפשע האמיתי פה זה שאישרו את תוצאות הבחירות שהדמוקרטים גנבו"
אחרי רצח ג'ורג' פלויד בקיץ 2020, וההפגנות שפרצו בעקבותיו והפכו בחלקן אלימות, פירסמה גרין סרטון שבו היא מחזיקה רובה סער AR-15 ואומרת: "הנה המסר שלי לטרוריסטים: תישארו לעזאזל מחוץ לצפון ג'ורג'יה".
גם אחרי שכבר ממש ניצחה בבחירות לקונגרס, בנובמבר 2020, הייתה גרין בעיקר נושא לבדיחות. במפלגה הרפובליקנית חשבו שעדיף להתעלם או להתנער ממנה. רונה מקדניאל, יו"ר הוועדה הלאומית של המפלגה, אמרה שכמה מהאמירות של גרין "מזוויעות". מנהיג הרפובליקנים בסנאט, מיץ' מקונל, אמר שדעותיה הן "סרטן" למפלגה. הניצחון שלה במחוז שמרן, שרובו אוכלוסייה לבנה וכפרית בג'ורג'יה התקבל כ"מקרה", ובשום אופן לא איזו אינדיקציה לכיוון של המפלגה אחרי טראמפ. אבל גרין ידעה שהם טועים.
עבור כל מי שנבחר לקונגרס, הפעם הראשונה שבה הוא נכנס בשערי המבנה עתיר הסימבוליזם, קודש הקודשים של הדמוקרטיה האמריקנית, היא לא סתם רגע מרגש - זה רגע מטיל מורא. כשגרין הגיעה לוושינגטון לקראת השבעתה לקונגרס בתחילת ינואר 2021, הדבר הראשון שעשתה היה להתלונן כי מכוני הכושר בעיר, שהייתה בשיא משבר הקורונה, סגורים "בגלל שליטה רודנית דמוקרטית".
באותו שבוע נכנסה גרין לראשונה בחייה גם לבית הלבן ולחדר הסגלגל, כשהשתתפה בפגישה של חברות קונגרס רפובליקניות חדשות עם טראמפ. גם כאן היא לא ביזבזה זמן על התרגשות. אדם שנכח בפגישה אמר ל"הניו־יורק טיימס" כי "גרין השתלטה על החדר. 90 עד 95 אחוז מהשיחה הייתה בין גרין לטראמפ". הקליק בין השניים היה מיידי ונמשך עד היום. "אני אוהב אותה כי היא אף פעם לא נסוגה", אמר טראמפ כמה פעמים, "היא לא נסוגה, לא ויתרה ותמיד הייתה עם טראמפ".
5 צפייה בגלריה
ג'ורג' סורוס. בחזית המתקפה של טיילור גרין
ג'ורג' סורוס. בחזית המתקפה של טיילור גרין
ג'ורג' סורוס. בחזית המתקפה של טיילור גרין
(צילום: AP)
ואכן, גרין הייתה מהראשונות שטענו כי טראמפ ניצח בבחירות, והבטיחה כי 6 בינואר, יום אישור התוצאות בקונגרס, יהיה "רגע 1,776 שלנו", רפרור למלחמת העצמאות של ארה״ב. שעות ספורות אחרי ההתפרעות בגבעת הקפיטול, כשהדם במסדרונות טרם נוקה, עמדה גרין, ביומה השלישי בלבד בקונגרס, על רצפת בית הנבחרים והתנגדה לאישור התוצאות. למחרת התראיינה לקייטי הופקינס, בריטית שגורשה מרוב ערוצי המדיה החברתית בגלל גזענות ואיסלאמופוביה, ואמרה לה: "מאשימים את הנשיא שאני אוהבת, ואני יודעת שזו לא אשמתו. הפשע האמיתי פה זה שאישרו את תוצאות הבחירות שהדמוקרטים גנבו".
בתחילת דרכה בקונגרס מצאה גרין דרך להרחיק את עצמה, זמנית, מתיאוריות הקונספירציה QAnon, מבלי באמת לעשות זאת. היא טענה כי "השקרים על הקונספירציה הרוסית בבחירות 2016 יצרו במוחי הרשאה להאמין בדברים שאינם נכונים". וכך, לגמרי שלא באשמתה, היא האמינה בתיאוריה שגורסת כי פעיל דמוקרטי בשם סת' ריץ' נרצח על ידי היועץ הבכיר של הילארי קלינטון, ג'ון פודסטה, וְשֶׁביל והילארי קלינטון גם הרגו את ג'ון קנדי ג'וניור. אותה "הרשאה במוח" הביאה אותה גם לטעון כי "הדמוקרטים סוגדים לשטן, וטראמפ נאבק לבדו ברוע הגלובלי". את הרוע הגלובלי הזה מממנים, איך לא, מיליארדרים יהודים: ג'ורג' סורוס ומשפחת רוטשילד. כמו כן, קבלו עדכון: אף מטוס לא התרסק לתוך הפנטגון ב-11 בספטמבר 2001.
ראשי המפלגה הרפובליקנית המשיכו להתעלם מגרין, אבל תקשורת הימין - מכונה משומנת שעובדת לפי ספר ההפעלה הטראמפיסטי - זיהתה את הכישרון שלה. בעצרות שבהן השתתפה אפשר היה לראות שיש לה אחיזה בקהל הרבה מעבר למחוז הקטן שלה בג'ורג'יה. עיתונאי “הניו־יורק טיימס", רוברט דרייפר, שליווה את גרין במשך 18 חודשים, כתב כי "מכונת המסרים שלה כוללת התגרות מרושעת, עיוותים עובדתיים ושקרים מוחלטים ברשתות החברתיות ומאחורי כל דוכן זמין, רמיזות למהגרים כאנסים, לטרנסג'נדרים כטורפים, למפגינים של Black Lives Matter כטרוריסטים, לרופאי הפלות כרוצחים וכל יריביה הפוליטיים הם קומוניסטים נטולי-אלוהים המטפחים פדופיליה".
לכל הסחורה הזו שגרין מכרה היו, כך התברר, הרבה קונים. בשנה הראשונה שלה בקונגרס היא גייסה 7.4 מיליון דולר בתרומות פוליטיות. רק שלושה רפובליקנים אחרים גייסו יותר, כשלכל אחד מהם הייתה תמיכה של תאגידים ועמותות, בעוד היא השיגה את הכסף רק מתורמים פרטיים. בסוף 2021 כבר היה ברור שגרין כאן כדי להישאר. יותר מזה, היא כאן כדי לשלוט. היא הצליחה להוביל מהלך שהביא לסילוקה של ליז צ'ייני, בת אצולה שמרנית שהייתה מספר 3 במפלגה בבית הנבחרים, וכבר דיברה עם טראמפ על האפשרות שתהיה סגניתו כשירוץ ב-2024. המפלגה סוף־סוף התחילה לקחת אותה ברצינות, ולהתיישר לפי הקו שלה.
עכשיו יכולה הייתה גרין לא רק להקצין יותר ויותר, ללא חשש שהממסד ינסה למתן אותה. באפריל האחרון אמרה כי שלושה רפובליקנים - בהם המועמד הנשיאותי ב־2012, מיט רומני - שהצביעו בעד מינוי השופטת השחורה קטנג'י בראון ג'קסון לבית המשפט העליון, הם "פרו-פדופילים". אף אחד במפלגה לא נזף בה. חודש אחר כך הפיצה קביעה חסרת בסיס לפיה היורה בטבח בבית הספר ביובלדי, טקסס, היה טרנסג'נדר. היא חיברה את זה למזימה הליברלית להפוך את כולם להומואים או לטרנסים: "בעוד כארבעה או חמישה דורות, אף אחד לא יהיה סטרייט יותר".
אפשר להמשיך עוד ועוד עם סיפורי מרג'ורי טייילור גרין, וגם לגחך, אבל היסטוריונים אמריקנים כבר מזמן לא צוחקים. בן־גיאת, בת לאב ישראלי שהיה בפלמ"ח וגר בנתניה, כתבה כבר ב־2015, הרבה לפני שטראמפ זכה בפריימריז, כי יש לו סיכוי טוב לנצח, ואם זה יקרה אמריקה תיכנס לאזור מסוכן מאוד. "התחלתי לכתוב על טראמפ כי כל הסימנים היו שם: הציוצים הגזעניים, הרטוריקה האלימה נגד התקשורת ונגד מוסדות הדמוקרטיה", היא אומרת. ״ב-2016 כתבתי מאמר על הסכנה הטמונה בכת שנוצרת סביב טראמפ, ואף כלי תקשורת לא רצה לפרסם את זה. הם אמרו שזו סתם היסטריה".
תחום ההתמחות המרכזי של בן-גיאת הוא הפשיזם האיטלקי, והיא כתבה שמונה ספרים שעסקו בעלייתם ובנפילתם של דיקטטורים מיתולוגיים. שנות נשיאותו של טראמפ הפכו אותה למרואיינת מבוקשת בתקשורת האמריקנית, ועכשיו אף אחד כבר לא מתעלם מהאזהרות שלה. זה עדיין לא אומר שהאמריקנים לוקחים ברצינות, או אפילו מבינים, מה קורה מול העיניים שלהם.
5 צפייה בגלריה
מרג'ורי טיילור גרין
מרג'ורי טיילור גרין
ממציאה קונספירציות על קהילת הלהט''ב
(צילום: AP)
"מההתחלה צריך היה להסתכל על טראמפ בפרספקטיבה של טוטליטריות, לא דמוקרטיה", היא אומרת, "אבל התקשורת האמריקנית לא מצוידת בכלים האלה, אז הכול סוקר כאילו זו פוליטיקה רגילה וזה עדיין מסוקר ככה. רק שעכשיו הנורמות כל כך זזו, שאנשים חושבים שחוץ מטראמפ כל היתר נורמלי, אבל זה לא. יש הרבה מאוד הכחשה ואנשים פשוט לא מבינים כמה חמור המצב".
ביום שלישי הקרוב תלך ארה״ב לבחירות אמצע מהחשובות בתולדותיה. כל 435 המושבים בבית הנבחרים יעמדו לבחירה, כמו גם 35 מתוך 100 מושבי הסנאט ועוד 36 בתי ממשל. ההשלכות צפויות להיות משמעותיות הרבה מעבר לשאלת השליטה בקונגרס בשנתיים הבאות. גרין תנצח כמעט בוודאות את היריב הדמוקרטי שלה, מרכוס פלאוורס, למרות שהדמוקרטים השקיעו מיליוני דולרים בקמפיין הזה. ולפי הסקרים, הרפובליקנים צפויים להשיג כמעט בוודאות שליטה בבית הנבחרים ואולי גם בסנאט. כשזה יקרה, גרין תיכנס לבניין הקונגרס, והאנשים שפעם דחו אותה, יפרסו לה שטיח אדום. קווין מקארתי כבר הציע ליצור עבורה עמדת מנהיגות חדשה במפלגה. "אני לא צריכה תפקיד מנהיגותי", אמרה גרין ל"הניו־יורק טיימס", "כבר יש לי אחד, בלי שיהיה לי אחד".
היא לא מסתירה את תוכניותיה ליום שאחרי בחירתה: מהלכי הדחה של הנשיא ג׳ו ביידן, התובע הכללי מריק גרלנד והשר לביטחון הפנים, אלחנדרו מאיורקס; היא תדרוש שהאף־בי־איי יחזיר את הכספים שהושקעו בחיפוש באחוזת מאר־א־לאגו של טראמפ; היא סבורה שיש לשקול את גירושם מהקונגרס של מי שלטענתה הם "קומוניסטים"; היא כבר העלתה לדיון חקיקה לעצירת כל ההגירה לארה"ב בשנים הקרובות; והגישה הצעת חוק שתטיל עונשי מאסר של עשר עד 25 שנות מאסר על רופאים המספקים טיפול הורמונלי לבני נוער טרנסג'נדרים. היא גם תתמוך, כמובן, באיסור מלא על הפלות, תעלה הצעה לביטול כל חוקי הפיקוח על נשק, וביטול החוקים והתקנות שנועדו להילחם בשינויי האקלים.
"התקשורת טעתה כשלא לקחה אותי ברצינות", אמרה גרין בשבוע שעבר, "אבל מי שמבינים מה קורה, תמיד לקחו אותי ברצינות. עכשיו גם המזלזלים יבינו את הטעות. אני הולכת לשנות הרבה דברים. צמרת המפלגה יודעת עכשיו שהיא צריכה לתת לי הרבה מרחב פעולה, אחרת הבייס שלנו יהיה מאוד לא מרוצה. זה לא איום, זו המציאות".
פורסם לראשונה: 07:38, 04.11.22