מדברים - אחרי העימות בעקבות הריאיון ב-ynet radio: שר המשפטים יריב לוין (הליכוד) וח"כ חילי טרופר (המחנה הממלכתי) שוחחו אחר הצהריים (יום ה'), לאחר שמוקדם יותר התעמתו. השניים ביקשו להוריד את הלהבות סביב המחלוקות בהידברות אצל נשיא המדינה על המהפכה המשפטית.
ח"כ טרופר התייחס בריאיון ל-ynet radio לשיחות ההידברות סביב המהפכה המשפטית בבית הנשיא, והבהיר כי מבחינת האופוזיציה לא תהיה פשרה בוועדה לבחירת שופטים. הדבר הוביל לתגובות נזעמות מחברי כנסת מהקואליציה - שטענו כי מדובר בניסיון לפוצץ את המו"מ עוד לפני שהחל.
בקואליציה זעמו על דבריו של טרופר, ושר המשפטים לוין תקף: "הדברים האלה ראויים לכל גינוי. מתברר שמאחורי החזות הממלכתית כביכול, מסתתר דבר אחר לחלוטין. ח"כ טרופר, בשפה בוטה, מודיע מראש שמבחינת המחנה הממלכתי לא מדובר במשא ומתן ענייני אלא בהצגת תכתיב שמטרתו לפוצץ את השיחות ולהבעיר את המדינה. אני קורא לכל נציגי האופוזיציה לבוא לשולחן המשא ומתן מתוך אחריות ורצון אמיתי להגיע להסכמה שתכבד את הציבור העצום שמייחל לרפורמה של ממש במערכת המשפט".
1 צפייה בגלריה
השר לוין וח"כ טרופר. מנסים להנמיך את הלהבות
השר לוין וח"כ טרופר. מנסים להנמיך את הלהבות
השר לוין וח"כ טרופר. מנסים להנמיך את הלהבות
(צילום: יונתן זינדל, הדר יואביאן)
ח"כ טרופר אמר בריאיון כי "החשדות כבדים, אבל אין לנו פריבילגיה לא לנסות. האלטרנטיבה היא אש ברחובות וכל מה שראינו עד עכשיו זה קדימון". הוא הוסיף כי "לנו כמנהיגים יש אחריות למנוע את זה. אני מאמין שמי שהגיע, יש בו רצון אמיתי להגיע להסכמות". כשנשאל על הוועדה לבחירת שופטים, שהייתה סלע המחלוקת, השיב כי לאופוזיציה "יש עקרון מאוד ברור. לא יהיה מצב שהקואליציה או הממשלה ממנה שופטים. זה לא יקרה, אנחנו לא ניתן לזה יד". לדבריו, "הקואליציה רוצה למנות את השופטים, אבל היא פוגשת את האופוזיציה שאומרת 'מינוי שופטים על ידי ממשלה בלבד - לא יקרה'. ברור שיש פה פער".
טרופר הוסיף כי "אם תהיה עוד התקדמות בחקיקה אנחנו נצא מהחדר. אם ניאלץ להגיע לשם כיוון שהממשלה דחקה אותנו עד הקצה, אז לא תהיה לנו ברירה. אם מישהו ירמה או לא ירמה אותי, אני לא כזה חשוב - הוא ירמה את עם ישראל". הוא אף קרא לתומכי המהפכה, ואמר: "תפנו את החצים לשליחי הציבור שלכם. הם עשו כל טעות אפשרית, דהרו לתוך הדבר הזה והתנגשו בקיר".