בדיון במליאת הכנסת על התקציב פנה ח"כ מאיר כהן אל שר האוצר סמוטריץ' והאשים אותו בתקציב המדינה: "אתה עושה טובה למישהו? אתם הפקרתם אותם להירצח", אמר כהן. "באיזה זכות אתה פה? אתה משסה ומפלג. הבנים שלנו נלחמים. עומד ראש הממשלה במסיבת עיתונאים וכל העם שותק. הוא מקריב את זק"א שם".
מאיר כהן ובצלאל סמוטריץ' במליאת הכנסת
(צילום: ערוץ כנסת)

שר האוצר ענה ותקף במליאה את כהן: ״הבית הזה שמע הרבה אמירות קשות, לצערי אין חוק שאוסר לשקר בו - אני אשם בטבח? אמרת שיש לי דם על הידיים. יש אמירות שלא אומרים".
"אני לא עסוק עכשיו במי אשם", אמר סמוטריץ'. "אני חודשיים אומר שיהיה מספיק זמן אחרי המלחמה לחשבון נפש. אבל לא אני תמכתי בהסכמי אוסלו, שהתחילו את הבריחה הנוראה הזו של הטרור מעזה, אני חטפתי מכות משוטרים כשהפגנתי בכיתה ח׳ כדי למנוע את האיוולת הזו - אל תתנו להם רובים זעקנו. לא אני מחאתי כפיים בפינוי גוש קטיף ואמרתי ׳יהיה בסדר, יהיה שלום ומזרח תיכון חדש׳, לא אני ולא המחנה שאני בא ממנו".
"אנחנו שנים צועקים נגד הטרור", הוסיף השר. "שנים אני אומר שנצטרך לכבוש את עזה מחדש, הפכו אותי לסהרורי ומשוגע. אני את חשבון הנפש שלי אעשה, יהיו גם אנשים שיצטרכו להפיק לקחים אישיים, אבל אני לא אאשים - יש אשם אחד בדבר הזה, קוראים לו חמאס. הנאצים של חמאס ודעאש הם אשמים. רק שם נמצאת האשמה והאחריות".
הכותרת
תומכת בחמאס, תשמח שיושמד: הסיפור של מצרים | סמדר פרי
30:37
2 צפייה בגלריה
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
"לא אני מחאתי כפיים בפינוי גוש קטיף"
(צילום: שלו שלום)
2 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
כהן: "אתה משסה ומפלג"
(צילום: רפי קוץ)
ח״כ אלעזר שטרן מיש עתיד הבהיר אחר כך בשם ח״כ מאיר כהן בפני שר האוצר "גם אם הבנת כך, לא על הידיים שלך הדם, יש גוף אחד ובנאדם אחד אולי שניים, אולי סינוואר, יהיה זמן לדון על מי היה בעד ומי נגד אבל זה לא הזמן הזה".
ח״כ מירב בן ארי, מרכזת האופוזיציה אמרה לשר האוצר "אם אתה כל כך גאה בתקציב הזה, תשב במליאה ותקשיב לביקורת. לא סתם החברים שלך עדיין בישיבת סיעה. בתקציב הזה חברים של בצלאל יקבלו 55 מיליון שקל להנחלת המורשת היהודית, נתת פה 255 מיליון להתעצמות יהודה ושומרון - לא המשטרה יקבלו, לא הצבא, החברים שלך יקבלו. אני מבינה שיורדים לך המנדטים בסקרים. 15 מיליון להעלאת מודעות להתבוללות- מילואימניקים מחפשים גברים, אנחנו נלך ונחפש תרומות לחיילים מחו״ל ואתה יושב פה ודואג לחברים שלך".